4p

Egy új érkező felforgatta az erőviszonyokat a 10. hét nézettségi adataiban.

Mielőtt rátérnénk arra, hogy mennyire megdöntöttek egy rekordot a hétvégén, előbb nézzük a hétköznapi nézettségi adatokat. Az RTL műsorsávjának első felét továbbra is a ’Drága örökösök – A visszatérés’ foglalja el, amely nézettség szempontjából elég közepesen teljesít,

és egy 546 ezres naptól eltekintve a héten nem igazán tudott 500 ezer néző fölé kerülni, míg a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos 18-49-es korcsoportban felejthető, 14 százalék körüli közönségarányt tudott.

A csatorna hétköznapi estéinek második felét a szintén saját gyártású ’A mi kis falunk’ tölti ki, a sorozat egy 420 ezer feletti naptól eltekintve 370 ezer embert érdekelt átlagosan, ami visszaesés a korábbi hetekhez képest, míg a kiemelt kereskedelmi korcsoportban a közönségarány 12-13 százalék körül alakult.

Kasza Tibiék tovább menetelnek

A Szerencsekerék a 10. hét hétköznapjain is csak saját magával versenyzett: a TV2 elképesztően jól teljesítő vetélkedőjét csak hétvégi műsorok tudták legyőzni, ugyanis

900 ezer feletti átlagos nézőszámával a munkanapokon nem talált kihívóra. A vetélkedő a 18-49 éves korcsoportban is jól teljesített, és leggyengébb napján is 20,9 százalékos közönségarányt tudott felmutatni.

A csatorna első saját gyártású sorozata, a hétköznapi műsorsáv második felét elfoglaló ’Hazatalálsz’ folytatta a hetek óta tartó erősödését, és már 580 ezer feletti átlagot tud hozni adásonként, igaz, a 18-49-es korcsoportban elért 15 százalék körüli közönségaránya felejthető eredmény.

Nem volt kiugró a Fradi nézettsége

A hétköznapi műsoroknál még érdemes megemlíteni a csütörtökön Németországban vendégeskedő Ferencváros meccsét: a szépen küzdő magyar csapat végül kikapott a Leverkusentől, amit 409 ezer néző követett élőben a képernyőkőn.

A frissen indult Zsákbamacska rögtön nagyot ment. Fotó: TV2
A frissen indult Zsákbamacska rögtön nagyot ment. Fotó: TV2

Különös vasárnap

De térjünk rá a hétvégére, hiszen ekkor történt igazi felfordulás a nézettségi adatokban – igaz, elsősorban vasárnap. Szombaton még bejött a papírforma, miszerint az RTL saját gyártású focis sorozata, a Gólkirályság nagyon megverte a vele párhuzamosan futtatott hollywoodi filmet, ami most a ’Wasabi – Mar, mint a mustár’ volt. A sorozat 602 ezer nézővel zárt, ami hetek óta az egyik legerősebb eredménye.

Vasárnaponként az RTL húzóműsorát az egyébként stabilan teljesítő ’Cápák között’ adja, az üzleti vetélkedő 614 ezres nézőszámot ért el a teljes lakosság körében, míg a 18-49-es kereskedelmi korcsoportban 270 ezer embert ültetett a képernyők elé, 19,8 százalékos közönségarány mellett.

A vasárnap azonban így is a TV2 örülhetett, rögtön kétszeresen is, hiszen egyrészt a Sztárban sztár hozta a kötelezőt, és 988 ezres nézőszámával ismét nagyot ment, emellett a kiemelt kereskedelmi korcsoportban is 322 ezer nézőt tudott a képernyők elé vonzani, 24,6 százalékos közönségarány mellett. Ez bár szép eredmény, rekordnak nem nevezhető – viszont a csatorna szerencséjére volt valami még aznap este, ami viszont hatalmasat szólt: a Zsákbamacska, a TV2 amerikai formátumon alapuló, hivatalosan csak hétfőn induló játékvetélkedőjének különkiadásában a Sztárban sztár zsűrije és játékosai versenyeztek, és nem is akárhogy.

A Zsákbamacska a teljes lakosság körében 1 326 027 fős nézőszámmal nyitott, míg a 18-49 évesek körében 456 ezer nézőt ültetett a képernyők elé, 34 százalékos közönségarány mellett.

Ez olyannyira erős eredmény, hogy a tavalyi évben mindössze egyetlen műsor tudott ennél jobb nézőszámot hozni: a labdarúgó világbajnokság döntője, amelyet 1,5 millió magyar követett a tévék előtt.

Így alakult a 10. hét

Az talán a fenti eredmények tükrében senkit sem lep meg, hogy a hét győztese a 18-49-es évesek körében mért, átlagos napi közönségarányok harcában a TV2 lett, 17,7 százalékos átlaggal, szemben az RTL 12,6 százalékával. A különbség növekedése elsősorban a stabilan erős Szerencsekerék mellett az elsőre jól nyitó Zsákbamacskának köszönhető: az már csak a következő héten fog kiderülni, hogy a vetélkedő a celebfaktor nélkül is képes lesz-e arra, hogy rekordokat döntögessen.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!