A Roland Berger tanácsadó cég szakértői szerint a fogyasztói magatartás két irányban változik a koronavírus-válság után. Az embereknek egyrészt kevesebb pénzük lesz, másrészt jobban törődnek majd az egészségükkel és a biztonságukkal.
Ez befolyásolja majd a járművek eladási árát és árrését (a piacot és termékkínálatot egyaránt). Az USA-ban, Európában és Kínában a csökkent fogyasztói vásárlóerő kikényszeríti az olcsóbb járművek és kárpitok felé történő elmozdulást, ennek eredményeként az eredetiberendezés-gyártóknak és a beszállítóknak csökkenteniük kell a költségeket az összetettség és az anyagköltségek redukálásával.
A mobilitás fő mozgatórugója a fogyasztók egészséggel és biztonsággal kapcsolatos magatartása lesz. Az emberek olyan közlekedési megoldásokat keresnek majd, amelyekben minél kevesebbet kell másokkal egy légtérben tartózkodni, ezzel csökken a saját járművek felőli elmozdulás sebessége.
A cég szerint ugyanakkor nő az Uberhez hasonló megoldások iránti kereslet, különösen az USA-ban, ahol kifejezett elmozdulás várható a tömegközlekedés felől. Európában ezek a változások közlekedési vállalatok összevonásához és csődjéhez vezethetnek.
Az egészséggel kapcsolatos aggodalmak valószínűleg növelik az önvezető járművek iránti keresletet, amellyel együtt nő az iparágon kívüli befektetések mértéke és várhatóan átláthatóbb lesz a szabályozás.
Az autóipari vállalatok azonban továbbra is csökkentik az önvezető járművekbe történő beruházásokat, ehelyett partnerségeket alakítanak ki, és egyre nagyobb mértékben támaszkodnak a technológiai vállalatokra. Új lehetőségek jelennek meg a kapcsolódó szolgáltatásokban, de ennek haszna sem tudja ellensúlyozni az értékesítés veszteségét.