Az RTL Klub őszi műsorstruktúrájának alapeleme az X-Faktor, a műsor immár a 7. évadában jár. A nézettségi adatok ugyanakkor pozitív meglepetést okoztak, hiszen a nagy kereskedelmi tévék műsorai közül ez a program érdekelte 2018-ban a legtöbb nézőt. Ahogy arról korábban írtunk, a tehetségkutató esetében az utóbbi évadokban az volt az egyik legnagyobb buktató, hogy az első, kevesebb tehetséget és több önjelölt embert bemutató részei rendre magasabb számokat hoznak, mint azt azt követő adások, amikor a már megszűrt versenyzői gárda küzd meg egymással, illetve rosszabb esetben a kiválasztott dalokkal is.
Ez most sem történt másképp, míg a megelőző két hétben az 1,3 milliós szint felett mozgott a műsor nézettsége, addig most ez visszaesett, hiszen az erősebbnek számító szombati adás sem érte el az 1,2 milliós szintet. Ennél is gyengébb volt a vasárnapi adás mutatója, igaz ott az ellenfél a TV2 évek óta egyik legerősebbnek számító produkciója, a Sztárban sztár volt, így már az is figyelemre méltó eredmény, hogy a showműsort viszonylag nagy fölénnyel győzték le. Ez pedig azt jelentette, hogy a TV2 az eddig szokásosnak mondható vasárnapi főműsoridős győzelmét nem tudta behúzni, ugyanis a hét utolsó napja is az RTL-é lett.
Az X-Faktor előválogató adásai után egyébként nem csak a mögöttünk hagyott hétvégén követhették a nézők a hétvége mindkét napján a tehetségkutatót, de az előttünk álló hétvégén is így lesz. Ez persze kétélű fegyver az RTL kezében, hiszen várhatóan a csatorna átlagát felfele fogja húzni, hogy ennyire "ütik a vasat", ám a műsor nézettségét is erodálni fogja. Így meglepődnénk rajta, ha a tehetségkutató következő adásainak számai meghaladnák a mostanit.
Ahogy a korábbit, úgy a 44. hét tévés kínálatát is megkavarta, hogy három munkanap jutott négy pihenőnapra. Ahogy korábban a TV2 ezúttal sem forgatta fel a műsorrendjét emiatt, hanem a szokásos kínálattal rukkolt elő, vagyis csütörtökön a Mit tenne a gyereked, míg pénteken a Csak show és más semmi került adásba. Ezzel szemben az RTL annyit módosított, hogy a szünnapokról kivette a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest adásait, ezek helyett pedig sikeres mozifilmeket sugároztak, csütörtökön a Tarzan legendáját, pénteken pedig egy családi animációs filmet, a Zootropolist. Ez utóbbiak egyébként hasonló számokat hoztak, mint a szokásos hétköznapi műsorok.
A TV2 egyébként leginkább a hétfői kínálata miatt örülhetett, hiszen a Ninja Warrior továbbra is erős, és a saját műsorsávjában igen jól szerepelt. Ezzel szemben az igen erősen induló Legbátrabb páros gyorsan leeresztett, és ezúttal már csak alig haladta meg a közönségaránya a csatorna főműsoridős átlagát. Más kérdés, hogy a Mit tenne a gyereked csütörtöki adása még ezt sem tudta megtenni, igaz a szerdai műsort kicsit jobban teljesített. Noha a TV2 még várhatóan be fog mutatni újabb produkciókat, nagy kérdés, hogy meg tudja-e törni valamelyikkel az RTL esti időszakos dominanciáját.
A csatorna egyik legjobban teljesítő idei műsora egyébként várhatóan a jövő év első felében visszatér. A sorozatwiki.hu írta meg, hogy berendelték a Bezár a bazár 2. évadát, és a műsor castingja már el is kezdődött. A Bezár a bazár áprilisban mutatkozott be a TV2-n, és az első adások ugyan nem hoztak kiemelkedő számokat, később folyamatosan javult a vetélkedő nézettsége, még a Konyhafőnök számait is megközelítette. Persze egy-egy sikeres évad nem garancia a hasonló folytatásra, amire eklatáns példa a Piramis. A Stohl András vezette műsor tavasszal még úgy tűnt, hogy 2018 nagy dobása lehet a csatorna részéről, hiszen a meglehetősen hasonló Fal című vetélkedőt simán lenyomta. Ám szeptemberben hiába tért vissza a műsor a képernyőre az őszi időszakban, meglehetősen gyengécske számokat produkált.
Ha már visszatérők, akkor érdemes megemlíteni, hogy vasárnap beköltöztek a villába a Való Világ 9. szériájának első játékosai. A műsor a főcsatornáról ugyan évek óta kiszorult, ám várhatóan az RTL II-n így is 5-7 százalékos közönségarányt produkál majd a műsorsávjában. A casting során ugyan ezúttal sem atomfizikusokat és agysebészeket válogattak be, de úgy tűnt, az RTL azért igyekezett minimálisan emelni a színvonalat. Más kérdés, hogy a sajtó által leginkább felkapott fiú, Csoki chippendale táncosként dolgozott, és a csatorna honlapján őt bemutató szöveg is úgy szól, hogy a "21 éves fiú imádja a genetikáját, és nem utolsó sorban méretes férfiasságát..." Szóval a valóságshow rajongóinak vélhetőleg idén sem kell arra számítaniuk, hogy a résztvevők Hegel vagy Kant filozófiájáról cserélnek eszmét, hanem továbbra is marad a prosztó stílus. Az első adást egyébként a kereskedelmi célcsoportból a tévék előtt ülők 7,3 százaléka nézte.
A 44. heti számokat összefoglalva, azt láthattuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben, ahogy azt fent jeleztük, az immár szokás szerinti hat-egyes arány helyett hét estét nyert meg az RTL Klub. A szombaton és vasárnap is műsorra tűzott X-Faktornak köszönhetően az RTL emellett a közönségarányát is növelni tudta, amely ezúttal 18,2 százalék lett. A TV2 minimálisan javított, ezúttal a főműsoridőben a tévé előtt ülők 9,5 százaléka nézte átlagosan a csatornát. Az egy héttel korábbi nagy ugrás után némileg leolvadt a F+, ugyanakkor 6 százalékos közönségarány még így sem rossz. Kis mértékben javult a Cool (3,8% SHR) közönségaránya, miközben a Viasat3 némileg visszacsúszott (2% SHR). Az aktívak körében egyre inkább úgy tűnik, hogy a Duna TV egy teljesen felesleges csatorna, hiszen a főműsoridős közönségaránya immár csak 0,7 százalék lett.