Legutóbbi heti tévés összefoglalónkban arról emlékeztünk meg, hogy az RTL Klub év elején debütált napi sorozata, a Drága örökösök milyen kiválóan teljesített. Éppen ezért kérdéses volt, hogy ezt a szintű szereplést vajon a Konyhafőnök meg tudja-e ismételni. A főzős vetélkedő ugyan az RTL egyik erős programja, ám ezúttal nem celebek, hanem „normális emberek” szerepelnek a műsorban. Ennek ellenére úgy tűnik a Konyhafőnök az első heti nézettségi adatok alapján nem teljesít rosszul, az egyes műsorok rendre a csatorna átlagos közönségaránya feletti számokat produkált. Hozzá kell ugyanakkor tenni, hogy a TV2 jól döntött, amikor a Bezár a bazár folytatásáról határoztak, a vetélkedő ugyanis tudja tartani a lépést a gasztroműsorral. Mivel időben el vannak csúsztatva egymáshoz képest (a TV2 vetélkedője 7-kor kezdődik, az RTL-en akkor a Fókusz indul a Bezár a bazárral szemben), ezért nem teljesen pontos az összehasonlításuk. Ugyanakkor, ha az RTL Klub és a TV2 műsorának közönségarányát összevetjük, akkor azt láthatjuk, hogy a Majka-Tilla vezette műsor több alkalommal is megelőzte (18-49 éves korcsoportban) a Konyhafőnököt.
Hogy a főműsoridős időszakokat a kereskedelmi célcsoportban mégsem a TV2 nyerte, annak az az egyszerű oka, hogy a 19 és 19.30 közötti, illetve a 21.30 és 23 óra közötti időszakokban szinte mindig az RTL Klub műsorai teljesítettek jobban. Persze az egyes napokon jelentős különbségeket mutattak önmagukhoz képest is a csatornák. Hétfőn például az RTL új műsora, a Főnök inkognitóban a csatorna átlagát meghaladó számokat produkált, kedden viszont az új Magnum sorozat még a korábban gyengélkedő Alvilág című széria számait is alulmúlta. Önmagához képest kicsit halványabb volt csütörtökön a Gyertek át!, és pénteken a Doktor Murphy is a korábbiaknál gyengébben teljesített.
Ha nem csak az esti, 19-23 óra közötti idősávot, hanem ha szélesebb időszakot, így a teljes napot nézzük, akkor a két nagy kereskedelmi tévé között a különbség egyébként eltűnik, illetve meg is fordul a TV2 javára. Áprilisában is magasabb közönségarányt ért el a TV2 Csoport, mint az RTL Magyarország mindhárom kiemelt kereskedelmi célcsoportban az egész napot tekintve, közölte hétfőn a vállalat. Korábbi anyagunkban a mögöttes folyamatokat elemeztük, de hasonlóan az előző hónapokhoz ezúttal is a teljes népességben volt csoportszinten a legnagyobb a különbség a TV2 javára, míg az időseket kiszűrő csoportoknál (18-49, illetve 18-59 éveseknél) jóval kisebb differencia alakult ki.
A TV2 közleménye megjegyzi, hogy az áprilisi főműsoridős (18-23h) csatornatoplisták tekintetében a 18-59-es és a 18-49-es korcsoportban is 4-4, a TV2 Csoporthoz tartozó kábelcsatorna szerepel a top10-ben, ez vélhetőleg az RTL Magyarország esetében is igaz lehet, hiszen ebben az idősávban és korcsoportban az RTL Klub piacvezető, mellette pedig a F+ évek óta a legerősebb kábelcsatornának számít. Ugyan az elmúlt évben a korábbiaknál rosszabb számokat produkált, de a Cool továbbra is a nézettebb kábelcsatornák között található, és vélhetőleg az RTL II is befér ezekben a célcsoportokban a top 10-be.
Ha visszatérünk a mögöttünk hagyott hét számaihoz, azt láthatjuk, hogy a hét közepére eső ünnepnap kicsit megkavarta kicsit a helyzetet, amit az is tetézett, hogy a döntőhöz közeledve a labdarúgó Bajnokok Ligája egyre több nézőt vonz. Nem véletlen lett a kereskedelmi célcsoportban a Barcelona-Liverpool mérkőzés a negyedik legnézettebb műsor, de a teljes népességben is a top 10-be jutott.
Ami pedig a hétvégét illeti, a szokásos szombat esti győzelem után az RTL Klub vasárnap is jobb számokat produkált főműsoridőben a versenytársánál. Noha megszokhattuk, hogy az utóbbi időben a TV2 nyeri majdnem minden héten az utolsó estét, ez most nem jött össze. A nézők ugyanis egyértelműen a Vasember 2 mellett tették le a voksukat, így a film a hét harmadik legnépszerűbb műsorszáma volt.
A 18. heti számokat összefoglalva azt láthattuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) ezúttal mind a hét estét az RTL Klub vitte. Heti átlagban azonban csak minimálisan tudott javítani a csatorna, hiszen az átlagos közönségaránya ezúttal 13,6 százalékot ért el. Más kérdés, hogy a másik nagy csatorna közönségaránya tovább gyengült, hiszen a TV2 közönségaránya 9,9 százalékot ért el. Megint lejtőre került az RTL erősebb kábelcsatornája, a F+, amely ezúttal a tévé előtt ülők 4,4 százalékát ért el. Annyival vígasztalódhat a médiavállalat, hogy egy másik kábeladója, a Cool (2,8% SHR) legalább kis mértékben javítani tudott. Visszacsúszott a Viasat3 (2% SHR) is, míg közszolgálati Duna TV ebben a célcsoportban továbbra is az 1 százalékos szint (0,9% SHR) alatt topog.