5p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Nagy kérdés volt, hogy a Drága örökösöket váltó Konyhafőnök hogyan indul, hiszen a Bezár a bazár az első héten jó számokat produkált. A nézettségi adatok alapján jól indult az RTL Klub főzős műsora, de a TV2 vetélkedője is erősen teljesít.

Legutóbbi heti tévés összefoglalónkban arról emlékeztünk meg, hogy az RTL Klub év elején debütált napi sorozata, a Drága örökösök milyen kiválóan teljesített. Éppen ezért kérdéses volt, hogy ezt a szintű szereplést vajon a Konyhafőnök meg tudja-e ismételni. A főzős vetélkedő ugyan az RTL egyik erős programja, ám ezúttal nem celebek, hanem „normális emberek” szerepelnek a műsorban. Ennek ellenére úgy tűnik a Konyhafőnök az első heti nézettségi adatok alapján nem teljesít rosszul, az egyes műsorok rendre a csatorna átlagos közönségaránya feletti számokat produkált. Hozzá kell ugyanakkor tenni, hogy a TV2 jól döntött, amikor a Bezár a bazár folytatásáról határoztak, a vetélkedő ugyanis tudja tartani a lépést a gasztroműsorral. Mivel időben el vannak csúsztatva egymáshoz képest (a TV2 vetélkedője 7-kor kezdődik, az RTL-en akkor a Fókusz indul a Bezár a bazárral szemben), ezért nem teljesen pontos az összehasonlításuk. Ugyanakkor, ha az RTL Klub és a TV2 műsorának közönségarányát összevetjük, akkor azt láthatjuk, hogy a Majka-Tilla vezette műsor több alkalommal is megelőzte (18-49 éves korcsoportban) a Konyhafőnököt.

Hogy a főműsoridős időszakokat a kereskedelmi célcsoportban mégsem a TV2 nyerte, annak az az egyszerű oka, hogy a 19 és 19.30 közötti, illetve a 21.30 és 23 óra közötti időszakokban szinte mindig az RTL Klub műsorai teljesítettek jobban. Persze az egyes napokon jelentős különbségeket mutattak önmagukhoz képest is a csatornák. Hétfőn például az RTL új műsora, a Főnök inkognitóban a csatorna átlagát meghaladó számokat produkált, kedden viszont az új Magnum sorozat még a korábban gyengélkedő Alvilág című széria számait is alulmúlta. Önmagához képest kicsit halványabb volt csütörtökön a Gyertek át!, és pénteken a Doktor Murphy is a korábbiaknál gyengébben teljesített.

Ha nem csak az esti, 19-23 óra közötti idősávot, hanem ha szélesebb időszakot, így a teljes napot nézzük, akkor a két nagy kereskedelmi tévé között a különbség egyébként eltűnik, illetve meg is fordul a TV2 javára. Áprilisában is magasabb közönségarányt ért el a TV2 Csoport, mint az RTL Magyarország mindhárom kiemelt kereskedelmi célcsoportban az egész napot tekintve, közölte hétfőn a vállalat. Korábbi anyagunkban a mögöttes folyamatokat elemeztük, de hasonlóan az előző hónapokhoz ezúttal is a teljes népességben volt csoportszinten a legnagyobb a különbség a TV2 javára, míg az időseket kiszűrő csoportoknál (18-49, illetve 18-59 éveseknél) jóval kisebb differencia alakult ki.

A TV2 közleménye megjegyzi, hogy az áprilisi főműsoridős (18-23h) csatornatoplisták tekintetében a 18-59-es és a 18-49-es korcsoportban is 4-4, a TV2 Csoporthoz tartozó kábelcsatorna szerepel a top10-ben, ez vélhetőleg az RTL Magyarország esetében is igaz lehet, hiszen ebben az idősávban és korcsoportban az RTL Klub piacvezető, mellette pedig a F+ évek óta a legerősebb kábelcsatornának számít. Ugyan az elmúlt évben a korábbiaknál rosszabb számokat produkált, de a Cool továbbra is a nézettebb kábelcsatornák között található, és vélhetőleg az RTL II is befér ezekben a célcsoportokban a top 10-be.

Ha visszatérünk a mögöttünk hagyott hét számaihoz, azt láthatjuk, hogy a hét közepére eső ünnepnap kicsit megkavarta kicsit a helyzetet, amit az is tetézett, hogy a döntőhöz közeledve a labdarúgó Bajnokok Ligája egyre több nézőt vonz. Nem véletlen lett a kereskedelmi célcsoportban a Barcelona-Liverpool mérkőzés a negyedik legnézettebb műsor, de a teljes népességben is a top 10-be jutott.

Szokás szerint jól kezdett a Konyhafőnök
Szokás szerint jól kezdett a Konyhafőnök

Ami pedig a hétvégét illeti, a szokásos szombat esti győzelem után az RTL Klub vasárnap is jobb számokat produkált főműsoridőben a versenytársánál. Noha megszokhattuk, hogy az utóbbi időben a TV2 nyeri majdnem minden héten az utolsó estét, ez most nem jött össze. A nézők ugyanis egyértelműen a Vasember 2 mellett tették le a voksukat, így a film a hét harmadik legnépszerűbb műsorszáma volt.

A 18. heti számokat összefoglalva azt láthattuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) ezúttal mind a hét estét az RTL Klub vitte. Heti átlagban azonban csak minimálisan tudott javítani a csatorna, hiszen az átlagos közönségaránya ezúttal 13,6 százalékot ért el. Más kérdés, hogy a másik nagy csatorna közönségaránya tovább gyengült, hiszen a TV2 közönségaránya 9,9 százalékot ért el. Megint lejtőre került az RTL erősebb kábelcsatornája, a F+, amely ezúttal a tévé előtt ülők 4,4 százalékát ért el. Annyival vígasztalódhat a médiavállalat, hogy egy másik kábeladója, a Cool (2,8% SHR) legalább kis mértékben javítani tudott. Visszacsúszott a Viasat3 (2% SHR) is, míg közszolgálati Duna TV ebben a célcsoportban továbbra is az 1 százalékos szint (0,9% SHR) alatt topog.

 

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!