Akkora a kereslet a dubaji csoki iránt a Lidl-ben, hogy az áruházlánc kénytelen volt vásárlási korlátozást bevezetni. Mostantól egy vásárló legfeljebb 2 dobozzal vehet az idei karácsony slágerédességéből – írta a hvg.hu.
Ráadásul a pisztáciakrémmel töltött csoki nem is olcsó: egy kilogramm közel 25 ezer forintba kerül a Lidlben, a száz grammos kiszerelésért 2499 forintot kell fizetni. A rivális Aldiban is árulnak hasonló édességet, ott egy 90 grammos szelet 1499 forintba kerül, de egy 30 grammosat már 499 forintért is kapni.
És hogy mitől lett hirtelen ennyire „menő” és népszerű a dubaji csoki? A dubaji csokoládé a TikToknak köszönhetően indult világhódító útra az elmúlt hetekben és hónapokban. Az influenszerek egymást túllicitálva majszolják a krémes finomságot, amit közben milliók néznek. Az exotikusnak tűnő csokit pisztáciapaszta és knafeh keverékével töltik meg, a knafeh a Földközi-tenger menti arab országok enyhén sós desszertje. Hagyományosan olvadt sajt van benne, amit jól kiegészít a ropogós kataifi-tészta. Az egészet cukros sziruppal öntik nyakon, amit gyakran rózsavízzel ízesítenek. Ettől a csoki elvileg egyszerre lesz roppanós, ragacsos és nyúlós, ami instant siker.
Mennyiségi korlátozásokat egyébként utoljára az árstopok idején vezettek be a kiskereskedelmi láncok, ki ne emlékezne, hogy két éve pont karácsonyi időszakban kormányzati nyomásra mesterségesen alacsony áron kínált termékekből – tejből, csirke far-hátból, lisztből, étolajból, kristálycukorból, sertéscombból, tojásból – szinte minden üzletben csak bizonyos mennyiséget lehetett vásárolni.