4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Webshopunk üzemeltetése jelentős kiadásokkal járhat, ezért érdemes a lehető legtudatosabban optimalizálni a költségvetésünket. Hogyan vágjunk bele, és hol spórolhatunk akár számottevő összegeket is? Alábbi cikkünkben pontosan ennek járunk utána!

Milyen kiadásai vannak egy átlagos webshopnak?

Az alábbi költségek szinte minden webshop esetében felmerülnek:

  • Könyvelési díj. Habár saját kezűleg is könyvelhetünk, de a legtöbb webshop tulajdonos inkább egy tapasztalt könyvelőre bízza a feladatot. A havi díj a könyvelési teendő típusától és a számlák mennyiségétől függően változik. Mivel egy bizalmi pozícióról beszélünk, és egy profi könyvelő elengedhetetlen webshopunk szabályos üzemeltetéséhez, ezért ezen a téren nem feltétlenül érdemes az olcsóbb megoldásokat választani.
  • Adózás. Minden egyes eladott termék után adóznunk kell, az adózás gyakorisága és mértéke pedig a vállalkozási formánktól függ. A webshopok jellemzően Kft.-ként működnek, de nem ritkák a “KATA-s” vagy átalányadózós egyéni vállalkozások sem. Mielőtt bármelyiket is megalapítanánk, egyeztessünk egy vagy több könyvelővel is, hogy melyik lenne megfelelő számunkra.
  • Weboldal fenntartása. Ha webshop bérlés mellett döntünk, akkor havi díjjal kell számolnunk. Azonban ha saját honlapot készíttetünk, akkor csupán a szerverbérlés és az esetleges karbantartási teendők fogják terhelni a pénztárcánkat. Kezdetben a webshop bérlés jelentheti a megoldást, hiszen így biztosan nem kell milliós fejlesztési költségekkel kalkulálni, sikeres üzlet esetén pedig a saját webshop létrehozása lehet kifizetődőbb.
  • Logisztikai költségek. A termékek időben és sértetlen állapotban történő házhoz szállítása minden webshop életében elengedhetetlen a sikerhez. Csomag díjkalkulátor segítségével pillanatok alatt kiszámolhatjuk a csomagkezelés és raktározás várható költségeit is. Igyekezzünk minél lejjebb szorítani a logisztikai kiadásokat, de a pontosság és megbízhatóság terén soha ne kössünk kompromisszumot.
  • Marketing. Legyen szó közösségi média kampányokról, keresőoptimalizálásról vagy hirdetésekről, marketing nélkül nem szerezhetünk vásárlókat. Itt is próbáljuk az arany középutat megtalálni, és csakis olyan marketing költségvetéssel számoljunk, amely nem rengeti meg a vállalkozásunk anyagi stabilitását.

Hogyan optimalizáljuk hatékonyan a költségvetést?

Első lépésként vegyük fel a kapcsolatot a könyvelőnkkel. Nézzük át közösen a számokat, és érdeklődjünk optimalizálási lehetőségek után. Lehet, hogy már jobban megérné Kft.-ként működni? Esetleg érdemes lenne Áfa körösként folytatni? Ezekre a kérdésekre csakis a könyvelőnk adhat egyértelmű válaszokat, ezért legyünk proaktívak, és derítsük ki, hogyan faraghatnánk lejjebb a kiadásainkat.

Ha webshop bérlés mellett döntöttünk, gondolkodjunk el egy saját honlap felépítésén is. Ugyan egy webshop fejlesztési költségéből akár 1-2 évig is bérelhetjük az oldalunkat, viszont hosszú távon elfelejthetjük a havi kiadásokat. Kérjünk árajánlatot több webfejlesztő cégtől is, és mérlegeljünk tudatosan. Rendkívül fontos, hogy a bérelt webshop minden szükséges funkciója elérhető legyen a leendő oldalunkon is, ezért a lehető legpontosabb listát állítsuk össze a fejlesztési igényekkel kapcsolatban.

Nézzük át a logisztikai kiadásainkat is. Ha túl költségesnek tartjuk a jelenlegi szállítmányozó partnerünk díjait, akkor kérjünk ajánlatokat más logisztikai cégektől is. Azonban csomag díjkalkulátort is használhatunk, amellyel pillanatok alatt kiszámolhatjuk a várható kiadásainkat. Amennyiben nem szeretnénk leváltani a jelenlegi logisztikai csapatot, akkor próbáljunk meg árengedményt kérni.

Természetesen akár saját teherautókkal és sofőrökkel is dolgozhatunk, amennyiben a számok azt mutatják, hogy így költséghatékonyabban működnénk.

Hívjunk össze egy meetinget a marketingesekkel. Kérjük meg őket, hogy részletes riportokon keresztül mutassák be az eredményeiket, és adjanak javaslatokat a költségek optimalizálására. A kevésbé működő kampányokat szorítsuk háttérbe, és fókuszáljunk azokra, amelyek valódi profitot hoznak a konyhánkra. Kövessük szoros figyelemmel a munkájukat, és legalább havonta egyszer beszéljük át velük a számokat.

A fenti tippek segítségével rövid időn belül barátibb költségvetést alakíthatunk ki. Összegezzük minden kiadásunkat, és egyeztessünk minél hamarabb az adott terület felelőseivel. Vegyük kézbe az irányítást, hiszen webshop tulajdonosként folyamatosan keresnünk kell az újabb és újabb optimalizálási lehetőségeket. Természetesen a minőség rovására soha ne menjen a költségek lejjebb faragásra, de egy kis tudatossággal számottevően jobban járhatunk!

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!