Előzetesen azt jósoltuk, hogy a TV2 számára nehézséget okozhat az Exatlon pótlása, mert a Palik László féle sportreality nagyon jól teljesített, hiszen az egyik legerősebb hazai tévés programtól, a Drága örökösöktől alig maradt el. Miután az RTL Klub sorozata a mögöttünk hagyott héten búcsúzott, várható volt, hogy az új műsorok nem fogják megelőzni.
Utóbbi kapcsán érdemes megjegyezni, hogy a Drága örökösök négy hónapon át volt a nézők kedvence hétköznap esténként. A teljes sorozat (81 rész) főműsoridőben sugárzott adásainak átlagos közönségaránya a 18-49 éves korcsoportban 20,1 százalék volt és minden epizód nyerte a saját sávját január 1-étől április 26-áig, a befejező epizódig. A legnézettebb adás a január elsején sugárzott nyitó epizód volt, amelyet 1 millió 185 ezer ember követett figyelemmel (4+ AMR). Ez nemcsak a sorozat, hanem a teljes magyar televíziós piacot vizsgálva is az idei év eddig eltelt időszakának az éllovas műsora. Ezek alapján talán nem meglepő, hogy sem a Tilla-Majka páros, sem Stohl András vetélkedője nem tudta maga mögé utasítani a könnyed sorozat első évadának utolsó részeit. Ez egyébként a héten csupán egyetlen műsornak sikerült, az RTL Klub másik falusi környezetben játszódó vígjátéksorozatának, A mi kis falunknak.
Ami a Bezár a bazárt illeti, összességében azt lehet mondani, hogy a nézők jól fogadták, hiszen minden nap kényelmesen a csatorna átlaga felett teljesített a vetélkedő a 18-49-es korcsoportban is, ami egyébként nem feltétlen számít a TV2 erősségének. A számukra sokkal jobbnak számító teljes népességben még erősebben szerepelt Majkáék műsora, hiszen rendre a készülékek elött ülők legalább 15 százaléka ezt nézte. Ezzel pedig két estén a Fókuszt is megelőzte a műsor az idősebbeket is tömörítő teljes népességben.
Hasonló volt a helyzet a TV2 új vetélkedőjével A Bankkal, amely az aktívak körében gyengébb, míg az idősek révén a teljes népességben már kicsit erősebb számokat produkált Stohl András műsora. Ugyanakkor főleg a kereskedelmi célcsoportban bőven lenne hova erősödni a műsornak, az itt elért 10 százalék körüli értékek már inkább lefele húzták a csatorna átlagos számait.
Elvileg új esélyt jelenthet a mostani hét a TV2 vetélkedői számára, hiszen ahogy említettük, az év legerősebb műsora címet (virtuálisan) elnyerő Drága örökösök véget ért, így talán könnyebb ellenféllel kell majd megküzdeniük majd. Azért csak elvileg, mert hétfőn az RTL Klubon visszatér a Konyhafőnök, és az elmúlt években a gasztrovetélkedő időről-időre remek nézettséget hozott. Így egyáltalán nem biztos, hogy a TV2 műsorai előre tudnak törni, a helyzetüket ráadásul az is bonyolítja, hogy a főzős műsor az RTL Klub eddig műsoron lévő sorozatánál hosszabb műsoridővel jelentkezik majd. Ez pedig különösen A Bank számára lehet majd nehezen megugorható akadály.
A múlt heti műsorok kapcsán egy dolgot emelnénk még ki, a vasárnapi nézettséget. Ebben ugyanis az elmúlt hónapokban szinte mindig versenytársa fölé tudott kerekedni a TV2, még a számukra legkevésbé sikeres 18-49-es korcsoportban is. Most viszont megfordult a kocka a kereskedelmi célcsoportban, ha szoros küzdelemben, de az RTL nyerte a vasárnap estét.
A 17. heti számokat összefoglalva azt láthattuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) ezúttal mind a hét estét az RTL Klub vitte. Heti átlagban azonban nem tündökölt a csatorna, hiszen az átlagos közönségaránya tovább csökkent, ezúttal 13 százalékot ért el. Más kérdés, hogy a másik nagy csatorna sem tudott előrelépni, hiszen a TV2 közönségaránya 10,6 százalékot ért el. Nagyot javított az RTL erősebb kábelcsatornája, a F+, amely ezúttal a tévé előtt ülők 5,7 százalékát ért el. Mégsem lehet boldog a médiavállalat, mert a másik nagyobb múltú csatornája, a Cool kifejezetten gyenge, 2,3 százalékos közönségaránnyal zárt. Így őket a Viasat3 (2,9% SHR) is megelőzte. A közszolgálati Duna TV ebben a célcsoportban továbbra is az 1 százalékos szint (0,8% SHR) alatt maradt.