3p

Erősen felháborodtak az Index hírének címén a Független Benzinkutak Szövetségénél. Friss közleményükben jelezték: nem fognak újra veszteséggel dolgozni. Egyébként is nagy része van szerintük a kormánynak abban, hogy drágább a tankolás nálunk, mint a szomszédban.

"Nem érdekli a benzinkutakat a kormány felszólítása, tovább drágul az üzemanyag" - ezzel a címmel jelent meg egy hír hétfőn az Indexen, ami kiverte a biztosítékot a Független Benzinkutak Szövetségénél. A szövetség kedden közleményt adott ki, amely szerint a legmesszemenőbben visszautasítják "az Index portál hanghordozását, gyűlöletkeltő kampányát, amit a magyar tulajdonban lévő benzinkutakkal szemben megengednek maguknak."

Azt írják: a benzinkutak figyelmét nagyon is felkelti a kormány beleszólási szándéka: iszonyú sok pénzt vesztettek az ársapka miatt, aminek az árát velük fizettették ki. Az FBSZ közleménye szerint eközben a kétes dicsőséget a kormány aratta le, egészen a teljes ellátási rendszer összeomlásáig. 

Azt írják: a kisbenzinkutak nem képesek még egy ilyen csapást elviselni – ha ismét arra akarják kényszeríteni őket, hogy veszteséggel dolgozzanak, hát nem fognak. "Azon a benzinen, amit nem vesz meg, és nem ad el, legalább kevesebb vesztesége keletkezik (mert azért vannak állandó költségek is). Szóval az lehet, hogy a Mol nem törődik a kormány felhívásával, de a benzinkutak nem a kormánytól veszik az üzemanyagot, hanem a legtöbben a magyar üzemanyagpiac meghatározó szereplőjétől, a Moltól" - írják.

Veszteséggel árulni az üzemanyagot? Erre többet nem hajlandóak...
Veszteséggel árulni az üzemanyagot? Erre többet nem hajlandóak...
Fotó: Depositphotos

Hozzáteszik: amúgy a Mol a mindenkori jegyzésárakat követi az árak meghatározásánál. Egy mediterrán, vagy rotterdami tőzsde pedig nem veszi figyelembe a magyar minisztérium kéréseit - írja az FBSZ.

"Józan ésszel nem is érthető, mit akarnak a benzinkutaktól!? A benzinkút kiskereskedő, vesz, és elad. Ha drágábban tud venni, drágábban kell eladnia is, mert tönkremegy. Ezt olyan nehéz megérteni?! A dráguló élelmiszerek miatt gyűlölnünk kellene a sarki kisboltost?!" 

- teszik fel a kérdést.

Épp a kormány miatt lesz drágább nálunk az üzemanyag, mint a régióban?

És nagyon fontos tudni azt is, mit hasonlítgatunk össze és mivel - írja az FBSZ, majd példákat hoz arra, miért lehet nálunk drágább a tankolás, mint a régió más országaiban.

"A környező országokban nem fizettetnek extra adókat a kiskereskedőkkel – itt viszont igen.

A kiskereskedelmi adót éppen januártól "sikerült" a kisbenzinkutak esetében a húszszorosára (nem tévedés, 20-szorosára) emelni, ez most cc. 15 forint literenként - idézi fel a szövetség. És a környező országokban nem kell EKR (Energiahatékonysági Kötelezettségi Rendszer) címen befizetni további 8,3 forintot literenként. És a környező országokban nem kell az adó befizetéséhez még tranzakciós illetéket is fizetni – és még hosszan sorolhatnánk a sort, ami miatt az összehasonlítgatás legfeljebb propagandára jó, érdemi adatot nem jelent" - írja a Független Benzinkutak Szövetsége.

Az Mfor Üzemanyagár-figyelő adatai szerint valóban a régiós átlag fölé kerültek az árak a hazai kutakon, a drágulás pedig az inflációnak is új lendületet adhat. Nem meglepő, hogy a gazdasági minisztérium ismét színre lépett:

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!