2p

A közösségi médiában rejlő marketinglehetőségek a következő években a vállalatok szinte összes üzleti tevékenységében szerepet kapnak.

Nem a hirdetés lesz az első számú bevételforrás - ami sok közösségi médiával foglalkozó cég szerint életképtelen üzleti modellnek bizonyult -, a legerősebb üzleti modellekben az elemzéseknek, az analitikának lesz a legfontosabb szerepe, így a közösségi média valóban integrálódik a marketingtevékenységbe - írta az eMarketer elemzése alapján a Napi Gazdaság. E szerint a televízió sokkal inkább közösségivé válik, csakúgy, mint a keresőmarketing.

A földrajzi elhelyezkedés is mind fontosabb lesz a közösségi médiában és a márkamonitoring egyre kifinomultabbá válásával a cégek jobban megérthetik fogyasztóikat. A természetes, spontán párbeszédeket felhasználják majd a termékfejlesztésekben és a dizájnban. A cégek arra fogják ösztönözni a fogyasztókat, hogy figyeljenek rá és létesítsenek vele kapcsolatot, míg a tartalom elemzésével értékes "inputokra" tehetnek szert. Mindezt ingyen - legalábbis az elemzések szerint középtávon ingyen. Ami állandó, az a közösségi média folyamatos változásának forrása: maga a felhasználó. 

A fogyasztók hangja egyre hangosabb lehet, így folyamatosan alakíthatják a közösségi médiát. Nem sokkal ezelőtt egy cég néhány fókuszcsoport véleménye és pénzügyi tervezés után változtatott termékén, szolgáltatásán, arculatán. A közösségi média ezt mára alaposan megváltoztatta.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!