Nem a hirdetés lesz az első számú bevételforrás - ami sok közösségi médiával foglalkozó cég szerint életképtelen üzleti modellnek bizonyult -, a legerősebb üzleti modellekben az elemzéseknek, az analitikának lesz a legfontosabb szerepe, így a közösségi média valóban integrálódik a marketingtevékenységbe - írta az eMarketer elemzése alapján a Napi Gazdaság. E szerint a televízió sokkal inkább közösségivé válik, csakúgy, mint a keresőmarketing.
A földrajzi elhelyezkedés is mind fontosabb lesz a közösségi médiában és a márkamonitoring egyre kifinomultabbá válásával a cégek jobban megérthetik fogyasztóikat. A természetes, spontán párbeszédeket felhasználják majd a termékfejlesztésekben és a dizájnban. A cégek arra fogják ösztönözni a fogyasztókat, hogy figyeljenek rá és létesítsenek vele kapcsolatot, míg a tartalom elemzésével értékes "inputokra" tehetnek szert. Mindezt ingyen - legalábbis az elemzések szerint középtávon ingyen. Ami állandó, az a közösségi média folyamatos változásának forrása: maga a felhasználó.
A fogyasztók hangja egyre hangosabb lehet, így folyamatosan alakíthatják a közösségi médiát. Nem sokkal ezelőtt egy cég néhány fókuszcsoport véleménye és pénzügyi tervezés után változtatott termékén, szolgáltatásán, arculatán. A közösségi média ezt mára alaposan megváltoztatta.