2019. április 4. 11:19
mfor.hu

A júliustól hatályos új szabályozás fellendítheti a piacot.

A Lízingszövetség üdvözli, hogy a július elsejével életbe lépő nagycsaládosok autóvásárlási támogatásának szabályai szerint a 2,5 millió forintos állami támogatást nem kell előre megfinanszírozniuk a vásárlóknak, és a kiválasztott új, 7 személyes autó megvásárlásához lízingfinanszírozást is igénybe vehetnek, áll a szövetség közleményében. A szövetség szerint a nyár közepétől elérhető támogatás plusz keresletet hozhat a lendületesen növekvő autópiacra és a lízingfinanszírozásban is bővülést eredményezhet. A gépjármű-kereskedők a családokat célzó programmal készülnek az új időszakra.

Kedvező feltételekkel vehetik majd igénybe a nagycsaládosok az új, legalább 7 személyes autó vásárlásához járó állami támogatást júliustól. Az autónként maximum 2,5 millió forintos, maximum az autó vételárának felét elérő támogatást ugyanis nem kell előre kifizetniük az érintetteknek, hanem az adásvételi szerződést vagy a pénzügyi lízingszerződést kell elküldeniük a Magyar Államkincstárnak, amely a támogatást a szerződés beérkezését követően 15 napon belül fizeti ki az érintett kereskedőnek. Így elég a különbözetet megfizetnie az támogatási feltételeknek megfelelő nagycsaládosoknak. 

Mennyi kell havonta?

„Jelentős könnyebbséget jelenthet a nagycsaládosoknak, hogy az állam nem utófinanszírozásos megoldással ad támogatást, ez a megoldás gyorsabb és egyszerűbb ügymenetet biztosít azoknak, akik új autókat fognak majd venni. A lízingfinanszírozás szintén jó lehetőséget ad azoknak, akik a család jövedelmi helyzete alapján vállalni tudják a havi részleteket, így alacsonyabb összegű lehet az egyszeri, kezdő kiadás, illetve egy nagyobb, a családot jobban kiszolgáló autó is elérhetővé válhat" - mondta Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára. 

Példaként hozzátette: a talán legjellemzőbb ötéves futamidő esetén az állami támogatás jelentősen, akár 50 ezer forinttal is csökkentheti a havi törlesztőrészletet. A főtitkár hangsúlyozta: az úgynevezetett babaváró hitellel ellentétben, itt az állam nem vállal garanciát a családok tartozásaiért, így az ügyfeleknek a lízingcégek kritériumain túl az adósságfék-szabályoknak is meg kell felelniük.  

Fontos feltétel, hogy az állami támogatással megvásárolt autót az adásvételi szerződés vagy a pénzügyi lízingszerződés érvénybe lépésétől számolt három éven belül nem szabad eladni. 

Plusz kereslet mindkét piacon

Azt egyelőre nehéz megbecsülni, hogy a támogatásra jogosultak közül mennyien is vágnak majd bele az autóvásárlásba, vannak ugyanis nyitott kérdések, de ezekre várhatóan a júliusi indulásra meglesznek a válaszok. A Magyar Lízingszövetség szerint az mindenesetre biztosnak látszik, hogy a múlt évben 17 százalékkal közel 170 ezer darabosra növekvő újautó-piacon és a lízingpiacon is plusz keresletet generálhat az új állami támogatási rendszer. Tóth Zoltán szerint további fontos szempont, hogy a program révén korszerűsödhet, és fiatalodhat a magyarországi személyautópark. 

A Magyar Lízingszövetség örömtelinek tartja, hogy állami támogatáshoz köthető többletkeresletre a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) is külön programmal készül. Elindul ugyanis a Családbarát Márkakereskedés program, az ehhez csatlakozó kereskedők pedig az állami támogatással autóvásárlást tervező családokat kiemelten kezelik és többletszolgáltatásokat biztosítanak a számukra. Ugyan a rendelet hatályba lépéséig még számos részletet tisztázni kell, a finanszírozók is igyekeznek felkészülni a keresletre és a lehető legmagasabb minőségben, az autólízingnél szokásos gyorsasággal és rugalmassággal kiszolgálni az ügyfeleket.  

Ez a program segíthet abban, hogy az érintettek finanszírozást is igényeljenek a vásárláshoz. Tóth Zoltán az autó- és lízingpiac közötti szoros kapcsolatra utalva azt mondta, hogy a múlt évben a Magyar Lízingszövetség tagvállalatai 240 milliárd forinttal finanszírozást nyújtottak az autóvásárlásokhoz, ami 34 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbi szinthez képest. Ebből közel 60 milliárd forint volt a magánszemélyeknek, új autók vásárlásához nyújtott finanszírozás, ami több, mint húszezer új szerződést jelentett.



Jöjjön el a 2019-es év egyik legizgalmasabb KKV-eseményére! Több mint 50 előadó és panelbeszélgetés-résztvevő 5 szekcióban! Hogyan tudják kihasználni a magyar KKV-k a digitalizációban rejlő lehetőségeket, és miből tudják ezt finanszírozni? A geopolitikai kihívások, a Brexit és a kereskedelmi háború tükrében mi vár a magyar KKV-kra?
Néhány név az előadók közül: MAGYAR LEVENTE - Külgazdasági és Külügyminisztérium, miniszterhelyettes - JAKAB LÁSZLÓ - Innovációs és Technológiai Minisztérium, miniszteri főtanácsadó - FÁBIÁN GERGELY - Magyar Nemzeti Bank, igazgató - WOLF LÁSZLÓ - OTP Bank, vezérigazgató-helyettes - JELASITY RADOVAN - Erste Bank, vezérigazgató - BALOG ÁDÁM - MKB Bank, elnök-vezérigazgató - HEGEDÜS ÉVA - Gránit Bank, elnök-vezérigazgató - BÚZA ÉVA - Garantiqa, vezérigazgató - RASKÓ GYÖRGY - agrárközgazdász - SALGÓ ANDRÁS - BMW Group Magyarország - FERNBACH ZOLTÁN - Mercedes-Benz Hungária Kft., Hálózatfejlesztési és tréning igazgató - LAUFER TAMÁS - IVSZ, elnök
*/?>