A TV2 május végén feltette a kezét, és elengedte a nyarat. A csatorna a régebbi sikeres műsorait kezdte ismétleni, ami finoman szólva sem nevezhető aggresszív műsorpolitikának. Az archívumból előkotort programok a maguk nemében azt hozták amit várni lehetett tőlük, hiszen a csatornát a felszín felett tartotta, igaz éppen csak annyira, hogy nagy szégyen ne érje őket. Néhány hete ugyan a F+ egész közel jutott a TV2 nézettségéhez, az 1 százalékpontos differencia után azonban ellépett az országos csatorna. Már a 31. héten is nőtt a különbség, míg a mögöttünk hagyott hét napban már az RTL Klub is látótávolságra került a kormányközeli tévéadó számára.
Ehhez persze az kellett, hogy a gyengébb hétköznapi adatokat legalább szombaton és vasárnap ellensúlyozni tudják. A csatorna ezt az akadályt sikerrel vette, hiszen a legfontosabbnak tartott úgynevezett kereskedelmi célcsoportban a hétvége mindkét napkán magasabb közönségarányt értek el főműsoridőben, mint az RTL Klub.
Szombaton a küzdelem szorosabb volt, ám a TV2 filmjei, a James Bond: Skyfall és a Man in black 2 összességében jobb számokat hozott, mint a konkurens műsorai, a Perzsia hercege és a Nico című filmek. Vasárnap viszont tükör síma volt az eredmény, a TV2 a 18-49-es korcsoportban fölényesen nyerte az estét köszönhetően elsősorban a Kellékfeleség című vígjátéknak. Az Adam Sandler és Jennifer Aniston fémjelezte romkom annyira hasított a célcsoportban, hogy a heti összesített ranglistán a harmadik helyet csípte el. Érdekesség egyébként, hogy a teljes népességben annak ellére is gyengébben muzsikált a film, hogy a csatorna nézőinek átlagéletkora meghaladja az RTL-ét.
Ugyanakkor az idősebb tévénézők preferenciáit sokkal jobban kidomborító teljes népességben mért adatok miatt sem kell, hogy fájjon a TV2 vezetőinek feje. Ott ugyanis a Tények vitte a prímet, ez pedig a kormányközeli média szempontjából valószínűleg különösen örvendetes, hiszen így sokkal könnyebb a politikai üzeneteket célba juttatniuk. Az idősek egyébként a Hegyi doktor és a Feriha című sorozatokért is rajonganak a mérési adatok szerint.
A csatorna egyébként már készül az őszre, ennek jeleként az egyik legfontosabb műsoruk folytatásáról is beszámoltak. Mint közölték, öt sikeres évad után 2018-ban visszatér a Sztárban Sztár. A TV2 sikerműsora, ugyan a legutóbbi évadában már kicsit visszaesett, ám a Sztárban Sztár a csatorna legnézettebb produkciójának számít. Az ugyan még nem ismert, hogy kik lesznek a hatodik évad szereplői, de borítékolható, hogy ha a megszokott időpontban jelentkezik a műsor, akkor ősszel a vasárnap estéket rendre meg fogja nyerni a TV2.
Elkalandozva kicsit a sportműsorok irányába ismét érdekes volt, hogy a Vidi mennyire nem érinti meg a focidrukkereket. A magyar bajnok hiába lépett a BL-selejtezőben tovább bolgár ellenfelén, ahogy arról írtunk, a siker nem hozta lázba a nézőket. Az újabb, múlt héten játszott Malmö elleni meccs számai még gyengébbek lettek, annak ellenére, hogy a fehérvári gárda meglepő döntetlent játszott idegenben. Érdekes lesz, hogy egyre közelebb kerülve az európai klubfocihoz, hiszen ahogy mennek előre legalább az EL-szereplésre megnő az esélyük, változik-e az érdektelenség, vagy legalább egy kisebb fellángolásnak tanúi lehetünk.
A Vidi FC selejtezője iránti gyér érdeklődést egyébként jól jellemzi, hogy a sportcsemegének semmiképp sem tekinthető Kisvárda-Ferencváros mérkőzésnek a tévéképernyők előtt több nézője volt, mint a BL-selejtezőnek. A tévés nézettségi számokat összevetve a magyar foci iránt kevésbé elkötelezettek megnyugodhatnak, a múlt héten ugyanis az úszó Európa Bajnokság volt a legnézettebb sportműsor.
A nézettségi rangsorban egyébként ismét jelentős különbség volt a 18-49-es korcsoport és a teljes lakosság között. Előbbiben az RTL Klub nyáron műsorra tűzött amerikai sorozata, a Doktor Murphy vitte a prímet, az Éjjel-nappal Budapestet és a fent említett Kellékfeleség című vígjátékot megelőzve. Ezeket a műsorokat a Fókusz és a Barátok közt követte. Az idősebbek preferenciáit jobban jelző teljes népesség esetében az élen a Tények végzett, majd a Barátok közt, Híradó, Fókusz és a Hegyi doktor következett.
A 32. héten átlagos közönségarányt összevetve (főműsoridőben a 18-49 évesek körében) az RTL Klub 13,3 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2 a képernyők előtt ülők 9 százalékát érte el. A TV2 ezzel ismét el tudott lépni az RTL népszerűbb kábelcsatornájától. A F+ ugyanis 5,7 százalékos közönségarányt ért el, ami ugyan növekedés, de a TV2 nagyobbat lépett előre. A F+-t ismét csak a Cool követte, az esetükben 3,3 százalékos közönségarányt mértek, majd a Viasat3 (2,1% SHR) jött a sorban, míg a középmezőnyt a Duna TV (1% SHR) zárta.