4p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Néhány hete gyalázatos számokat ért el a TV2, most viszont határozottan erősödött.

A TV2 május végén feltette a kezét, és elengedte a nyarat. A csatorna a régebbi sikeres műsorait kezdte ismétleni, ami finoman szólva sem nevezhető aggresszív műsorpolitikának. Az archívumból előkotort programok a maguk nemében azt hozták amit várni lehetett tőlük, hiszen a csatornát a felszín felett tartotta, igaz éppen csak annyira, hogy nagy szégyen ne érje őket. Néhány hete ugyan a F+ egész közel jutott a TV2 nézettségéhez, az 1 százalékpontos differencia után azonban ellépett az országos csatorna. Már a 31. héten is nőtt a különbség, míg a mögöttünk hagyott hét napban már az RTL Klub is látótávolságra került a kormányközeli tévéadó számára.

Ehhez persze az kellett, hogy a gyengébb hétköznapi adatokat legalább szombaton és vasárnap ellensúlyozni tudják. A csatorna ezt az akadályt sikerrel vette, hiszen a legfontosabbnak tartott úgynevezett kereskedelmi célcsoportban a hétvége mindkét napkán magasabb közönségarányt értek el főműsoridőben, mint az RTL Klub.

Szombaton a küzdelem szorosabb volt, ám a TV2 filmjei, a James Bond: Skyfall és a Man in black 2 összességében jobb számokat hozott, mint a konkurens műsorai, a Perzsia hercege és a Nico című filmek. Vasárnap viszont tükör síma volt az eredmény, a TV2 a 18-49-es korcsoportban fölényesen nyerte az estét köszönhetően elsősorban a Kellékfeleség című vígjátéknak. Az Adam Sandler és Jennifer Aniston fémjelezte romkom annyira hasított a célcsoportban, hogy a heti összesített ranglistán a harmadik helyet csípte el. Érdekesség egyébként, hogy a teljes népességben annak ellére is gyengébben muzsikált a film, hogy a csatorna nézőinek átlagéletkora meghaladja az RTL-ét.

Ugyanakkor az idősebb tévénézők preferenciáit sokkal jobban kidomborító teljes népességben mért adatok miatt sem kell, hogy fájjon a TV2 vezetőinek feje. Ott ugyanis a Tények vitte a prímet, ez pedig a kormányközeli média szempontjából valószínűleg különösen örvendetes, hiszen így sokkal könnyebb a politikai üzeneteket célba juttatniuk. Az idősek egyébként a Hegyi doktor és a Feriha című sorozatokért is rajonganak a mérési adatok szerint.

Visszatér a Sztárban sztár
Visszatér a Sztárban sztár

A csatorna egyébként már készül az őszre, ennek jeleként az egyik legfontosabb műsoruk folytatásáról is beszámoltak. Mint közölték, öt sikeres évad után 2018-ban visszatér a Sztárban Sztár. A TV2 sikerműsora, ugyan a legutóbbi évadában már kicsit visszaesett, ám a Sztárban Sztár a csatorna legnézettebb produkciójának számít. Az ugyan még nem ismert, hogy kik lesznek a hatodik évad szereplői, de borítékolható, hogy ha a megszokott időpontban jelentkezik a műsor, akkor ősszel a vasárnap estéket rendre meg fogja nyerni a TV2.

Elkalandozva kicsit a sportműsorok irányába ismét érdekes volt, hogy a Vidi mennyire nem érinti meg a focidrukkereket. A magyar bajnok hiába lépett a BL-selejtezőben tovább bolgár ellenfelén, ahogy arról írtunk, a siker nem hozta lázba a nézőket. Az újabb, múlt héten játszott Malmö elleni meccs számai még gyengébbek lettek, annak ellenére, hogy a fehérvári gárda meglepő döntetlent játszott idegenben. Érdekes lesz, hogy egyre közelebb kerülve az európai klubfocihoz, hiszen ahogy mennek előre legalább az EL-szereplésre megnő az esélyük, változik-e az érdektelenség, vagy legalább egy kisebb fellángolásnak tanúi lehetünk.

A Vidi FC selejtezője iránti gyér érdeklődést egyébként jól jellemzi, hogy a sportcsemegének semmiképp sem tekinthető Kisvárda-Ferencváros mérkőzésnek a tévéképernyők előtt több nézője volt, mint a BL-selejtezőnek. A tévés nézettségi számokat összevetve a magyar foci iránt kevésbé elkötelezettek megnyugodhatnak, a múlt héten ugyanis az úszó Európa Bajnokság volt a legnézettebb sportműsor.

A nézettségi rangsorban egyébként ismét jelentős különbség volt a 18-49-es korcsoport és a teljes lakosság között. Előbbiben az RTL Klub nyáron műsorra tűzött amerikai sorozata, a Doktor Murphy vitte a prímet, az Éjjel-nappal Budapestet és a fent említett Kellékfeleség című vígjátékot megelőzve. Ezeket a műsorokat a Fókusz és a Barátok közt követte. Az idősebbek preferenciáit jobban jelző teljes népesség esetében az élen a Tények végzett, majd a Barátok közt, Híradó, Fókusz és a Hegyi doktor következett.

A 32. héten átlagos közönségarányt összevetve (főműsoridőben a 18-49 évesek körében) az RTL Klub 13,3 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2 a képernyők előtt ülők 9 százalékát érte el. A TV2 ezzel ismét el tudott lépni az RTL népszerűbb kábelcsatornájától. A F+ ugyanis 5,7 százalékos közönségarányt ért el, ami ugyan növekedés, de a TV2 nagyobbat lépett előre. A F+-t ismét csak a Cool követte, az esetükben 3,3 százalékos közönségarányt mértek, majd a Viasat3 (2,1% SHR) jött a sorban, míg a középmezőnyt a Duna TV (1% SHR) zárta.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!