6p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ezúttal nem a Drága örökösök lett az RTL Klub legnépszerűbb műsora. A csatorna komoly változásokkal készül a tavaszra.

Ugyan a hétköznapokon továbbra is az RTL Klub év elején indult sorozata, a Drága örökösök az egyik legnézettebb műsor, ám a ranglistán így is volt, ami megelőzte. Nem kell persze valami különleges dologra gondolni, a teljes lakosság esetén csupán a csatorna hírműsora, illetve a Fókusz tudta megelőzni az Ökörapátiban zajló történetet. Ugyanakkor hiába teljesít jól a sorozat, nem tud átütő lenni, a TV2 immár maratoni hosszúságú ügyességi vetélkedője, az Exatlon Hungary ugyanis egészen jól tartja a lépést.

Épp az Exatlon megtörése érdekében nyújtották meg a kezdetben félórás adást és kaptak a nézők egyórás dózisokat a Drága örökösökből. Ez viszont azzal járt, hogy viszonylag későre tolódott az Éjjel-Nappal Budapest, ami visszaköszönt a szappanopera számain, azok számottevően visszaestek. Ez a csatorna számára feladta a leckét, hogy mit kezdjenek a hét éve épített műsorra. Az RTL úgy tűnik az estet 7-8 óra körüli sávot meghatározó időszaknak tartja, így a Fókuszt ott tartja, és értelemszerűen a Drága örökösök műsoridejét sem vágják meg. A fentiek alapján akár logikusnak is mondhatjuk a csatorna döntését, népszerű sorozat február 18-tól az RTL II műsorán lesz követhető, emellett a csatorna online platformján az RTL Most!-on is meg lehet majd nézni a részeket.

Lepasszolják az ÉNB-t

Az RTL II erősítése azért is ésszerű, mert a hazai piacon is erősen érezhető, hogy fregmentálódik a piac, ma már rendkívülinek számít, ha az esti időszakban egy-egy műsort a tévé előtt ülők 25-30 százaléka néz, míg 5-10 évvel ezelőtt az RTL számos műsora ért el rendszeresen ilyen közönségarányt. Ráadásul ezt a folyamatot az is erősíti, hogy a TV2 csoport számos kábelcsatornát indított az utóbbi években. Sőt a napokban azt jelentették be, hogy sorozat és film tematikával erősíti piaci pozícióit a médiavállalat, így a névadó csatornával együtt már 14 adója lesz a TV2-nek. Ezzel szemben úgy tűnik, az RTL Magyarország nem akar minden szegmenst lefedni, inkább arra törekednek, hogy több portfólió tag is minél magasabb számot érjen el. Erre volt példa, hogy a Való Világgal is próbálták erősíteni az RTL II-t, de vannak más programok is, amivel a F+ vagy a Cool számait próbálják feltornázni. Utóbbit egyébként a tavasz folyamán sorozatokkal próbálják majd növelni, premierként érkezik a csatornára többek között a népszerű Doktor Murphy, emellett modern klasszikusok (Doktor Csont, Halálos fegyver, Gyilkos elmék) és a magyar fikciós sorozatgyártás prémium sorozatai (A mi kis falunk, A Tanár) is helyet kapnak a Cool műsorkínálatában.

Az Alvilág című sorozat lehet a tavasz egyik érdekes dobása (Fotó: RTL Klub)
Az Alvilág című sorozat lehet a tavasz egyik érdekes dobása (Fotó: RTL Klub)

Ha már saját gyártású sorozatok, akkor az RTL Klub hamarosan egy újdonsággal debütál, február 19-től Alvilág címmel mutat be krimisorozatot a csatorna . Hasonlóan más műsoraikhoz (Válótársak, A tanás, A mi kis falunk) ez is egy külföldi minta alapján a helyi közegre szabott produkció lesz. A világszerte hatalmas sikert aratott holland Penoza című sorozat magyar változatát a Liza, a rókatündért és az X – a rendszert jegyző Ujj Mészáros Károly rendezte.

Gazdasági tehetségkutatóval is próbálkoznak

Az RTL Klubon emellett ismét nekifutnak egy gazdasági tematikájú műsornak, amely a Cápák között címet fogja viselni, igaz láttunk már hasonlót korábban az Ecopolyt. A Cápák közöttben is ötletgazdák szerepelnek, akiknek sikeres üzletembereket kell meggyőzniük, hogy karolják fel a projektjüket. Igaz a formátum annál talán pörgősebb, izgalmasabb lesz, amit jelez, hogy a most műsorba kerülő produkció az angolszász országokban (Anglia, USA, Ausztrália és Kanada) sikerrel futott.

Hétfőn késő esténként egy érzelmesebb húrokat pengető műsor lesz látható a csatornán, az Isten veled, Magyarország, amelyben külföldön munkát vállaló, oda költözők életét mutatják be. A csatorna szerint ráadásul nem csak sikersztorik szerepelnek majd benne. Az RTL beharangozója szerint szerdánként jelentkező Toplista egy szórakoztató és kellemesen üdítő visszaszámláló show. A top 10-es lista azonban csupán a keret egy mozgalmas és izgalmas riportműsorhoz. Reaktiválják a Gyertek át című műsort, ennek adásai csütörtökre kerülnek. A Sebestyén Balázs fémjelezte sztárvetélkedő korábban a hétvégi időszakban nem tudott meghatározó lenni, így viszont akár még jól is elsülhet a dolog, ráadásul a szerkesztők igyekeztek feszültségeket is generálni. Ennek érdekében összecsapnak a Nyerő Páros szerelmesei, Cicciolina és Kelemen Anna imádói, a jó nők és rajongóik és szembenéz egymással Dömsödi Gábor és Hajdú Péter is.

Miközben az Éjjel-nappal Budapest kezét valamilyen szinten elengedték azáltal, hogy átkerül az RTL II-re, a csatorna legrégebbi, és egyik legerősebb brandje, a Barátok közt más jövő elé nézhet. A sorozat ugyanis megújul. Az RTL Klub szerint tavasztól a heti hollywoodi sorozatokkal is azonos képi világgal jelentkezik a szappanopera: az epizódok a legmodernebb filmes, plánozási és vágási technikával készülnek, a nézők pedig egy merészebb, életszerűbb, szebb és filmesebb Barátok közttel találkozhatnak majd.

Az RTL Klub a saját gyártású heti sorozatait is folytatja, ahogy azt már tapasztalhatják a nézők például A tanár révén. De a tavasz folyamán ismét látható lesz az ősszel kissé furcsán megszakított, egyébként hatalmas közönségkedvencnek számító A mi kis falunk is.

Így alakult a múlt hét

A két nagy kereskedelmi csatorna között az 5. héten sem változott komolyabb mértékben a különbség, az RTL ugyan erősebb a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között), ám nem tudja lerázni a TV2-t. Továbbra is 2-3 százalékpont körül van a különbség két legfontosabb szereplő között. Érdekesség egyébként, hogy ezúttal ugyan minden esetét megnyert a kereskedelmi célcsoportban az RTL, ám heti átlagban így sem változott a két csatorna közötti különbség, sőt hajszálnyit még faragott is a TV2.

 

Az RTL Klub a képernyők előtt ülők 14 százalékát érte el átlagosan, eközben a TV2 közönségaránya 11,8 százalékos volt átlagosan. Az RTL-es kábelcsatornák az egy héttel korábbi jelentős javulása után most megint egy pici visszacsúszását láthattuk. A F+ közönségaránya ezúttal 4,1 százalék, míg a Cool 2,8 százalékot ért el. Minimálisan tudott javítani a Viasat3, amelynek 2,2 százalékos lett közönségaránya, míg a Duna TV-é 1,5 százalék volt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!