6p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ezúttal nem a Drága örökösök lett az RTL Klub legnépszerűbb műsora. A csatorna komoly változásokkal készül a tavaszra.

Ugyan a hétköznapokon továbbra is az RTL Klub év elején indult sorozata, a Drága örökösök az egyik legnézettebb műsor, ám a ranglistán így is volt, ami megelőzte. Nem kell persze valami különleges dologra gondolni, a teljes lakosság esetén csupán a csatorna hírműsora, illetve a Fókusz tudta megelőzni az Ökörapátiban zajló történetet. Ugyanakkor hiába teljesít jól a sorozat, nem tud átütő lenni, a TV2 immár maratoni hosszúságú ügyességi vetélkedője, az Exatlon Hungary ugyanis egészen jól tartja a lépést.

Épp az Exatlon megtörése érdekében nyújtották meg a kezdetben félórás adást és kaptak a nézők egyórás dózisokat a Drága örökösökből. Ez viszont azzal járt, hogy viszonylag későre tolódott az Éjjel-Nappal Budapest, ami visszaköszönt a szappanopera számain, azok számottevően visszaestek. Ez a csatorna számára feladta a leckét, hogy mit kezdjenek a hét éve épített műsorra. Az RTL úgy tűnik az estet 7-8 óra körüli sávot meghatározó időszaknak tartja, így a Fókuszt ott tartja, és értelemszerűen a Drága örökösök műsoridejét sem vágják meg. A fentiek alapján akár logikusnak is mondhatjuk a csatorna döntését, népszerű sorozat február 18-tól az RTL II műsorán lesz követhető, emellett a csatorna online platformján az RTL Most!-on is meg lehet majd nézni a részeket.

Lepasszolják az ÉNB-t

Az RTL II erősítése azért is ésszerű, mert a hazai piacon is erősen érezhető, hogy fregmentálódik a piac, ma már rendkívülinek számít, ha az esti időszakban egy-egy műsort a tévé előtt ülők 25-30 százaléka néz, míg 5-10 évvel ezelőtt az RTL számos műsora ért el rendszeresen ilyen közönségarányt. Ráadásul ezt a folyamatot az is erősíti, hogy a TV2 csoport számos kábelcsatornát indított az utóbbi években. Sőt a napokban azt jelentették be, hogy sorozat és film tematikával erősíti piaci pozícióit a médiavállalat, így a névadó csatornával együtt már 14 adója lesz a TV2-nek. Ezzel szemben úgy tűnik, az RTL Magyarország nem akar minden szegmenst lefedni, inkább arra törekednek, hogy több portfólió tag is minél magasabb számot érjen el. Erre volt példa, hogy a Való Világgal is próbálták erősíteni az RTL II-t, de vannak más programok is, amivel a F+ vagy a Cool számait próbálják feltornázni. Utóbbit egyébként a tavasz folyamán sorozatokkal próbálják majd növelni, premierként érkezik a csatornára többek között a népszerű Doktor Murphy, emellett modern klasszikusok (Doktor Csont, Halálos fegyver, Gyilkos elmék) és a magyar fikciós sorozatgyártás prémium sorozatai (A mi kis falunk, A Tanár) is helyet kapnak a Cool műsorkínálatában.

Az Alvilág című sorozat lehet a tavasz egyik érdekes dobása (Fotó: RTL Klub)
Az Alvilág című sorozat lehet a tavasz egyik érdekes dobása (Fotó: RTL Klub)

Ha már saját gyártású sorozatok, akkor az RTL Klub hamarosan egy újdonsággal debütál, február 19-től Alvilág címmel mutat be krimisorozatot a csatorna . Hasonlóan más műsoraikhoz (Válótársak, A tanás, A mi kis falunk) ez is egy külföldi minta alapján a helyi közegre szabott produkció lesz. A világszerte hatalmas sikert aratott holland Penoza című sorozat magyar változatát a Liza, a rókatündért és az X – a rendszert jegyző Ujj Mészáros Károly rendezte.

Gazdasági tehetségkutatóval is próbálkoznak

Az RTL Klubon emellett ismét nekifutnak egy gazdasági tematikájú műsornak, amely a Cápák között címet fogja viselni, igaz láttunk már hasonlót korábban az Ecopolyt. A Cápák közöttben is ötletgazdák szerepelnek, akiknek sikeres üzletembereket kell meggyőzniük, hogy karolják fel a projektjüket. Igaz a formátum annál talán pörgősebb, izgalmasabb lesz, amit jelez, hogy a most műsorba kerülő produkció az angolszász országokban (Anglia, USA, Ausztrália és Kanada) sikerrel futott.

Hétfőn késő esténként egy érzelmesebb húrokat pengető műsor lesz látható a csatornán, az Isten veled, Magyarország, amelyben külföldön munkát vállaló, oda költözők életét mutatják be. A csatorna szerint ráadásul nem csak sikersztorik szerepelnek majd benne. Az RTL beharangozója szerint szerdánként jelentkező Toplista egy szórakoztató és kellemesen üdítő visszaszámláló show. A top 10-es lista azonban csupán a keret egy mozgalmas és izgalmas riportműsorhoz. Reaktiválják a Gyertek át című műsort, ennek adásai csütörtökre kerülnek. A Sebestyén Balázs fémjelezte sztárvetélkedő korábban a hétvégi időszakban nem tudott meghatározó lenni, így viszont akár még jól is elsülhet a dolog, ráadásul a szerkesztők igyekeztek feszültségeket is generálni. Ennek érdekében összecsapnak a Nyerő Páros szerelmesei, Cicciolina és Kelemen Anna imádói, a jó nők és rajongóik és szembenéz egymással Dömsödi Gábor és Hajdú Péter is.

Miközben az Éjjel-nappal Budapest kezét valamilyen szinten elengedték azáltal, hogy átkerül az RTL II-re, a csatorna legrégebbi, és egyik legerősebb brandje, a Barátok közt más jövő elé nézhet. A sorozat ugyanis megújul. Az RTL Klub szerint tavasztól a heti hollywoodi sorozatokkal is azonos képi világgal jelentkezik a szappanopera: az epizódok a legmodernebb filmes, plánozási és vágási technikával készülnek, a nézők pedig egy merészebb, életszerűbb, szebb és filmesebb Barátok közttel találkozhatnak majd.

Az RTL Klub a saját gyártású heti sorozatait is folytatja, ahogy azt már tapasztalhatják a nézők például A tanár révén. De a tavasz folyamán ismét látható lesz az ősszel kissé furcsán megszakított, egyébként hatalmas közönségkedvencnek számító A mi kis falunk is.

Így alakult a múlt hét

A két nagy kereskedelmi csatorna között az 5. héten sem változott komolyabb mértékben a különbség, az RTL ugyan erősebb a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között), ám nem tudja lerázni a TV2-t. Továbbra is 2-3 százalékpont körül van a különbség két legfontosabb szereplő között. Érdekesség egyébként, hogy ezúttal ugyan minden esetét megnyert a kereskedelmi célcsoportban az RTL, ám heti átlagban így sem változott a két csatorna közötti különbség, sőt hajszálnyit még faragott is a TV2.

 

Az RTL Klub a képernyők előtt ülők 14 százalékát érte el átlagosan, eközben a TV2 közönségaránya 11,8 százalékos volt átlagosan. Az RTL-es kábelcsatornák az egy héttel korábbi jelentős javulása után most megint egy pici visszacsúszását láthattuk. A F+ közönségaránya ezúttal 4,1 százalék, míg a Cool 2,8 százalékot ért el. Minimálisan tudott javítani a Viasat3, amelynek 2,2 százalékos lett közönségaránya, míg a Duna TV-é 1,5 százalék volt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!