2019. szeptember 25. 09:40
mfor.hu

És három év múlva már kizárólag elektromos buszokat lehet támogatással beszerezni a buszstratégia intézkedése szerint.

Az innovációs miniszternek javaslatot kell készítenie a helyi közösségi közlekedés állami finanszírozásának modelljére, írja a Népszava a Magyar Közlönyben megjelent buszstratégia alapján. Eszerint az állam mindenhol kizárólagos szereplő lehet a jövőben, leváltva a mostani rendszert, melyben önkormányzati cégek (alvállalkozókkal), vagy Volán társaságok működtetik a helyi közösségi közlekedést részben helyi finanszírozással, részben állami támogatással. Ezzel például a sofőrök eltérő bérezésének is meg kellene szűnnie.

A Közlönyben megjelent buszstratégia arról határoz továbbá, hogy az állami társaságok és az önkormányzatok három év múlva már kizárólag elektromos buszokat szerezhetnek be támogatással. A Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság feladata lesz a 2020-2028 közötti időszakban a teljes hazai állami vagy önkormányzati kezelésben lévő járműpark megújítása.

A buszstratégia szerint magyar- vagy legalább magyarországi gyártású buszokat kell a jövőben beszerezni. A Népszavának nyilatkozó szakember szerint hazai cégek még nem is tudnák fedezni a majdan felmerülő igényeket, de mivel ma már kínai és német gyártásban is készülnek korszerű buszok Magyarországon, ezzel áthidalható lesz a probléma.

(Népszava)

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.