2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Annyira visszaesnek az autóeladások, amire még a 2008-as válság idején sem volt példa. 

Az eladások globális csökkenése és az elektromos mobilitásra való átállási kényszer valóságos krízis-üzemmódba kényszerítette az autóipart a Duisburg-Essen Egyetem CAR autóipari kutatóintézetének májusi piaci elemzése szerint.

5 százalékos visszaesés

A kutatóintézet prognózisa szerint az idén 5 százalékkal 79,5 millióra eshet vissza a globális autóértékesítések száma. Márpedig az eladások ilyen mértékű csökkenésre még a 2008-as gazdasági és pénzügyi válság után sem volt példa. 

MTI Fotó: Kovács Tamás


Ferdinand Dudenhöffer, a CAR intézet vezetője szerint a forgalom visszaesése elsősorban Donald Trump amerikai elnök védővámokat és szankciókat alkalmazó kereskedelempolitikájának tulajdonítható.

Évek óta csökkennek az eladások Kínában

A legnagyobb kihívás előtt a világ legnagyobb autópiaca, a kínai áll, ahol az eladások immár a tizenkettedik egymást követő hónapban maradnak el az egy évvel korábbitól - mutatott rá az intézet vezetője. Kínában tavaly 23,3 millió autót értékesítettek, a piac az éves globális gyártási volumen 28 százalékát vette fel. 

A lassuló szakaszt megelőzően az eladásoknak több mint egy évtizeden át tartó növekedése nagy termelő-beruházásokra késztette Kínában a világ legnagyobb autógyártóit. Ennek következtében mostanra nagy többletkapacitás halmozódott fel, ami Ferdinand Dudenhöffer szerint legalább évi hatmillió autóra tehető. Ez pedig az amerikai cégek közül érzékenyen érinti például a General Motors, a Ford és a Tesla autógyárat is. 



A CAR intézet prognózisa tíz százalékos forgalom-visszaesést valószínűsít az idén a kínai autópiacon. Nyugat-Európában pedig három százalék lehet a forgalomcsökkenés. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!