4p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Hiába indított új műsorokat a TV2, azok az első hét eredményei alapján nem tudták felvenni a versenyt az RTL Klub gasztroműsorával. A Konyhafőnök minden este simán verte a Mintaapákat és a Nyomd a gombot tesót. A TV2 így csak vasárnap vigasztalódhatott.

Kíváncsian vártuk, hogy miként alakul a 46. héten a nézettség, hiszen mind a két nagy kereskedelmi tévé új hétköznapi programokkal rukkolt ki. Az RTL Klub egy ismerős formátummal jelentkezett, hiszen ismét a Konyhafőnök került képernyőre, annak is a VIP verziója. Újdonságot az jelentett, hogy a korábbiaknál jóval hosszabb lett a műsoridő. Ezzel szemben a TV2 műsorra tűzte az igen komoly szereplőgárdával készülő napi sorozatát, a Mintaapákat, azt követően pedig jött Majka új gameshowja, a Nyomd a gombot tesó.

Már hétfőn is a Konyhafőnök nyitott jobban, hiszen a főzős vetélkedő a csatorna átlaga felett teljesített, és attól mind a sorozat, mind a vetélkedő 6 százalékponttal maradt el. Bár a különbség számottevő volt, de láttunk már olyat, hogy a műsort megismerve egyre többen ülnek a képernyők elé és nézik azt. Az első heti adatok a TV2 műsorainál viszont nem erre utaltak. A hét második felében ugyanis szépen olvadtak le a Mintaapák és a Nyomd a gombot tesó számai is. Azt majd a következő napok statisztikái visszaigazolják, hogy ez azért volt, mert a nézők egyre kisebb számban tartottak ki a műsor mellett, vagy esetleg az áll a háttérben, hogy a férfi nézők inkább a Puskás Ferenc stadion avatóját és az Uruguay elleni válogatott mérkőzést nézték.

Nem csak a helyszínen nézték sokan a válogatott meccset (MTI fotó - Koszticsák Szilárd)
Nem csak a helyszínen nézték sokan a válogatott meccset (MTI fotó - Koszticsák Szilárd)

Azt viszont leszögezhetjük, hogy pénteken este jelentősen visszaesett a TV2 műsorainak a nézettsége. Miközben kis mértékben a Konyhafőnök is gyengült, a Mintaapák és a Nyomd a gombot látványosan visszaesett. A főzős műsort a kereskedelmi célcsoportban a tévé előtt ülők 16 százaléka követte, ezzel szemben a sorozat közönségaránya 7,6 százalék lett, a vetélkedő pedig a 7 százalékot sem érte el. Ezzel szemben a stadionavatónál a teljes műsorfolyamnál 16,8 százalékot mértek. Vélhetőleg a mérkőzés több nézőt vonzott, mint a felvezető, így a válogatott találkozója megnyerte a műsorsávját. A köztévé másik népszerű sport közvetítése, a Forma-1 is jól teljesített, a kereskedelmi célcsoportban vasárnap este a tévé előtt ülők tizede nézte.

Visszatérve még egy picit a Konyhafőnökre, figyelemre méltó, hogy a pénteki visszacsúszás ellenére a hét többi napján kiegyensúlyozottan teljesített. Ráadásul mind a kereskedelmi célcsoportban, mind pedig a teljes lakosságban hasonlóan magas, 18 százalék körüli közönségarányt hozott. Bár az évek alatt az RTL szerkesztői megtalálták a műsor dinamikáját, a fenti eredmények már csak azért is figyelemre méltók, mert a 2,5 órás bruttó műsoridő nagyon hosszú.

A maratoni főzősműsor is tarolt (Fotó: RTL Klub)
A maratoni főzősműsor is tarolt (Fotó: RTL Klub)

Ha már különböző célcsoportok, akkor érdemes megjegyezni, hogy a hét második legnézettebb műsora számottevően jobb volt, ha az idősek statisztikáját is nézzük. A Sztárban sztár leszek! ugyanis a teljes lakosságban, amelyben az idősek médiafogyasztása fontos szerepet kap, 4 százalékponttal magasabb közönségarányt ért el, mint a kereskedelmi célcsoportban. Mindenesetre így, hogy az RTL ezúttal visszatért a rendőrös sorozatához, a Jófiúkhoz, a TV2 könnyű győzelmet aratott a hét utolsó napján. A csatorna azért is örülhet, mert nézőszámban is igen szépen teljesített a zenés műsor, hajszálnyival maradt csak el az 1 milliós szinttől.

Bőven átlépte viszont a lélektani határt a szombati X-Faktor, amely közel 1,1 millió nézővel büszkélkedhetett. Az RTL Klub tehetségkutatója egyébként a fiatalabbak között volt népszerű, hiszen a kereskedelmi célcsoportban 36 százalékos közönségarányt ért el, míg a teljes népességnél nem érte el a 31 százalékot.

A 46. héten a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között), ahogy az a fentiekből kiderült a vasárnapot a TV2 vitte, míg a többi estén az RTL Klub nyert. A két csatorna között az utóbbi hetekben megnyúló különbség némileg csökkent, miután az RTL visszaesett (17% SHR), ennek hátterében pedig az áll, hogy a megelőző két hétben vasárnap is taroltak az X-Faktorral, míg most az utolsó nap gyengébb számokat láthattunk. A TV2 eközben nem sokat tudott javítani hiszen az egy héttel korábbi 9,6 százalékos közönségarány után most 9,8 százalékot ért el.

 

A középmezőny élén továbbra is magabiztosan áll a Film+ (4,8% SHR), a filmes csatornát komolyabb lemaradással a Cool (2,3% SHR) követi, és vele van egy szinten volt a Viasat3 (2,2% SHR). A középmezőnyt pedig szokás szerint a Duna TV (1% SHR) zárta.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!