2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A MÁV fiatalnak nevezhető Siemens Desiro motorvonatainak jó része Székesfehérváron pihen. A flotta 38 százaléka működésképtelen.

Eközben Lázár János közlekedési miniszter több száz milliárd forintos vasút-felújításról beszél. A MÁV szerint „az osztrákokat is sújtó alkatrész-ellátási, kereskedelmi zavarok miatt” akadozik a felújításuk, Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár szerint viszont összeomlott a karbantartás az állami vasúttársaságnál – írja az Átlátszó.

A karbantartást nem véletlenül emeltük ki, teszi hozzá az oknyomozó portál, hiszen anélkül mit sem érnek a járművek. Elég a 40 éves Henschel dízelmozdonyokra gondolni: ha azok a MÁV-nál töltötték volna idejüket, jó eséllyel már nem lennének a topon. Legalábbis erre utal a Siemens Desiro motorkocsik állapota, amelyeket 2003-ban vásárolt a magyar állami vasúttársaság.

A Siemens Desiro vonatok annakidején jelentős változást hoztak
A Siemens Desiro vonatok annakidején jelentős változást hoztak
Fotó: Wikipédia

Desiro annakidején jelentős javulást hozott a MÁV-nál. Bár tavaly, a Desirók magyar beszerzésének 20 éves évfordulónál az iho.hu már arról írt, hogy „húszévnyi üzemelést követően a startos Desirókra motorikusan és utastér szempontjából is bőven ráférne a korszerűsítés, mivel gyakoriak a műszaki meghibásodások, és a komfortot is növelni kellene. A helyzet javulására a jelenlegi forrás- és munkaerő-hiányos környezetben nem túl sok reményt látni. Központi szinten lenne szükséges a motorkocsikra fordítani, hiszen még bőven van bennük tizenöt–húszévnyi potenciál, nem mellesleg a MÁV-Start egyik legfiatalabb járműtípusa.”

A MÁV szerint ma a 31 motorkocsiból 12 nem közlekedik, vagyis a flotta 38 százaléka nem működik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!