5p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Némileg meglepő, hogy a nézettségi adatok szerint a teljes lakosságban nem A mi kis falunk című sorozat lett a legnézettebb, igaz lehet rá magyarázatot találni.

A nézettségi toplistákat böngészve, szinte minden héten azt láthattuk a tavasz folyamán, hogy az RTL Klub szombat esténként látható sorozata, A mi kis falunk áll az élen. Volt ugyan precedens rá, hogy az RTL másik vidéki sorozata, a Drága örökösök jobb számot hozott, de összességében bérelt helye volt az élen. Most azonban fordult a kocka, a teljes népességben ugyanis trónfosztás történt, igaz a hirdetők számára fontos 18-49 éves korcsoportban továbbra is Pajkaszeg lakóinak története vonzotta a legtöbb nézőt.

A héttérben két dolog áll, egyrészt önmagához képest a Tények, amely a hét legnézettebb műsora lett, felülteljesített. Másrészt viszont A mi kis falunk hozott a megszokottnál alacsonyabb nézőszámot. Ebben könnyen lehet, hogy az Eurovíziós Dalverseny volt a ludas. Igaz a magyar versenyző a keddi elődöntőben elvérzett, ám a műsort a csatorna átlagos közönségarányához mérten így is viszonylag sokan nézték. A szombaton a köztévére átpártoló közönség pedig elég lehetett ahhoz, hogy A mi kis falunk a megszokott számoktól elmaradjon. Érdemes megjegyezni, hogy az Eurovíziós Dalverseny keddi adása a Duna TV átlagos számait messze túlszárnyalta, aznap este (19-23 óra között) például a kereskedelmi célcsoportban (18-49 év) a csatorna átlagos közönségaránya 3,2 százalék lett szemben a szokásos 0,8-0,9 százalékkal. Más kérdés, hogy 4-5 éve, amikor ennek előválogatója, A Dal, és maga az Eurovízió igazán lázba hozta a hazai közönséget nem volt ritka, hogy bőven 10 százalék felett teljesítsen a műsor.

A teljes lakosságot nézve tehát a Tények lett a legnézettebb, viszont a kereskedelmi célcsoportban A mi kis falunk meg tudta tartani a vezető helyét. Ha a toplistákat tovább böngésszük, akkor az látható, hogy az aktív korú lakosság a Konyhafőnököt és a Bezár a bazárt nézte még jelentős számban, ezek lettek ugyanis dobogósok. Érdekes, hogy a hétköznap esténként futó két műsor meglehetősen hasonló eredményeket hozott, ráadásul abban a műsorsávban, amikor egyszerre voltak képernyőn ezúttal nem volt egyértelmű győztes. Pedig a múlt héthez képest a Bezár a bazár magasabb közönségarányokat ért el, de értelemszerűen a Konyhafőnök is javítani tudott, így alakult ki a "patthelyzet".

Egyre jobb számokat hoz a Bezár a bazár (Fotó: TV2)
Egyre jobb számokat hoz a Bezár a bazár (Fotó: TV2)

Nem teljesítettek viszont jól az RTL Klub esti műsorai, egyedül a Gyertek át! kapcsán mondható el, hogy viszonylag egyenletes teljesítményt nyújt, de például a Főnök inkognitóban erős kezdés után adásról-adásra egyre alacsonyabb számokat hoz. Ezen a héten a Toplista is önmagához képest gyengélkedett, ahogy a két sorozat, a Magnum és a Doktor Murphy kacsán sem lehet túl sok pozitívumot említeni. Az RTL Klub szerencséje, hogy a TV2 másik hétköznap esti vetélkedője, A Bank sem tud extrát hozni. A műsor alulról közelít a csatorna átlagos közönségarányához, és stabilan 10 százalék felett teljesített a 18-49 éves korcsoportban, ez azonban a főműsoridős trónfosztáshoz kevés.

A tavaszi időszakban nagy változás már biztosan nem lesz, viszont érdekes lesz, miként alakul ősszel a verseny. A közelmúltban rendezett Media Hungary konferencián Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója ismertette a várható újdonságokról, köztük a TV2 vadonatúj napi sorozatáról. A médiacég több sajátgyártású műsorral is készül az év második felében, amelyek között kaland-reality, sportvetélkedő, nagyszabású showműsor és vetélkedő is szerepel. Ezek közül a legnagyobb durranás a napi sorozat lehet, amely szerencsés esetben a 20 év után már igencsak kifáradás jeleit mutató Barátok közt ellenlábasa lehet, sőt akár el is söpörheti azt. Azt már korábban tudni lehetett, hogy visszatér az Ázsia Express, amelynek forgatási viszontagságairól a bulvársajtó többször beszámolt.

A tavaszi cannes-i televíziós vásár egyik legizgalmasabb formátuma a Catch Point, azaz a Kapd el, ha tudsz! gameshow is érkezik rövidesen. Ez az a játék, amelyben nem kell mindig tudni a helyes választ – elég csak jól helyezkedni. Figyelembe véve, hogy a tudásalapú vetélkedő, a Legyen Ön is milliomos! reaktiválása csütörtököt mondott, könnyen lehet, hogy egy ilyen típusú műsor inkább számíthat majd sikerre.

Az Exatlon népszerűségét látva jön egy vadonatúj sport reality, a Fuss család, fuss! A műsorban fitt és kevésbé edzett, de nagyon elkötelezett civil és sztárcsaládok versenyeznek majd. Vasárnapokon pedig ismét jön a Sztárban sztár, amely ugyan az előző szériában nem tudta megismételni a korábbi évek sikereit, ám a nézettségi toplistán így is az első helyért küzdött. 2019-ben csavarnak egyet a történeten, és új formában tér vissza a műsor: a Sztárban Sztár leszek! egy izgalmas tehetségkutató, ahol civil emberek, amatőr színészek, énekesek kapnak lehetőséget, hogy ezúttal ők utánozzanak hazai és külföldi énekeseket.

 

A 20. heti számokat összefoglalva azt láthattuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) ezúttal hét estét vitt az RTL Klub. Ennek megfelelően heti átlagban javítani tudott a közönségarányán az RTL, és heti átlagban 14,4 százalékot ért el. Ugyanakkor a TV2 is előre tudott lépni, a közönségarányuk 11,9 százalékra nőtt. Továbbra sem tudnak a korábbi számaikhoz visszatérni az RTL Magyarországhoz tartozó kábelcsatornái: az F+ közönségaránya minimálisan ugyan nőtt (4,4% SHR), a Cool viszont kis mértékben visszacsúszott (2,4% SHR). Ennek ellenére a a Viasat3 (2,1% SHR) nem tudta megelőzni, mivel a csatorna számai stagnáltak. A fent említett Eurovíziós Dalverseny nagyot lökött a Duna TV (1,4% SHR) számain, de így sem érte be a középmezőnyt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!