Mindenkitől védte a személyes adatainkat a Facebook, csak arról nem szóltak senkinek, hogy bizonyos techóriások ez alól kivételt képeztek, és nekik évekig külön bejárást biztosítottak az információinkhoz, írja a New York Times a közösségi oldal belső irattömegei és interjúi alapján.
A lap birtokába került több száz oldalnyi dokumentum 2017-es keltezésű, a Facebook partnercégekhez fűződő kapcsolatának alakulását rögzíti, és az eddigi legmélyebb betekintést nyújta a közösségi oldal adatmegosztási gyakorlatába. Az információcsere kölcsönösen kedvezett az érintett feleknek: a Facebook folyamatosan növelni tudta felhasználói számát, a partnerek pedig extra reklámokhoz jutottak a közösségi oldalon. Mark Zuckerberg vállalata több mint 150 céggel kötött ilyen paktumot, köztük volt a Microsoft, az Amazon és a Spotify is.
Egyes partnerek a privát üzeneteinket is elolvashatták, ilyen volt a Netflix és a Spotify is, a Microsoft a Bing keresőmotorja útján megkapta az ismerőseink nevét, az Amazon neveket és elérhetőségeket kapott, az Apple pedig hozzáfért a facebookos ismerőseink naptárbejegyzéseihez.
A Facebook már 2010-től fogva kötött ilyen szerződéseket, és egyes paktumok még 2017-ben is éltek. Zuckerbergék nem kértek pénzt a nagyobb hozzáférés biztosításáért, de az információk ilyen kiadása minden esetben a felhasználók megkérdezése nélkül történt.
A kivételes bánásmódban részesült cégek azt állították, hogy nem éltek vissza a felhasználók személyes adataival, a Facebook pedig annyit közölt csak, hogy mindent megtesznek azért, hogy az emberek bízzanak bennük. Ezt a feladatot egyre nehezebb lesz teljesíteniük, a sorozatos Facebook-botrányok közül a legutóbbi is a felhasználók személyes adatai miatt kerekedett, amikor kiderült, hogy az információinkat a cég alkualapnak is felhasználta a baráti vállalatok jutalmazásánál és a riválisok büntetésénél.