5p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

A múlt héten visszaesett az X-Faktor nézőszáma, így megelőzte a Sztárban sztár. A hétköznapok királya továbbra is a Konyhafőnök.

 

Az elmúlt hetekben többször jeleztük, hogy az X-Faktor nagyon erősen szerepelt, és a saját várakozásainkat túlszárnyalta. Azt is megírtuk, hogy miközben az egyes adások is jól teljesítettek, volt olyan este, amikor az év legerősebb kereskedelmi tévés produktuma lett a másor. A korábbi évek analógiája alapján várható volt, hogy az élő adások bája nem akkora, mint a válogatóké, amikor a nézők nem kevés kárörömmel ülnek a készülékek elé. Ezzel nálunk sokkal jobban tisztában van az RTL is, amit mi sem mutat jobban, hogy az idei szériában mindössze öt élő adást terveztek, miközben a felvezetés (válogató, mentorház, stb.) ennél több adást ölelt fel.

A 47. heti nézettségi adatok szerint a második élő adás viszont az eddigieknél kevesebb embert érdekelt, hiszen míg az eddigi adások mindegyike 1 millió nézőnél többet ültetett a képernyők elé - sőt a legerősebb 1,35 milliós nézettséget hozott -, addig most a lélektani szint alá csúszott a tehetségkutató. Ha jóslásokba akarnánk bocsátkozni, akkor az elmúlt évek alapján a jövő heti műsortól várnánk a leggyengébb nézettséget, majd az utolsó két adásnál, illetve főleg a finálénál már ismét emelkedő lehet a mutató, de a legerősebb nézettséget az sem fogja elérni.

Azáltal, hogy az X-Faktor nézőinek egy része elpártolt a tehetségkutatótól a Sztárban sztár örülhetett, hiszen így a teljes nézettségben ez a műsor lett a legnézettebb a múlt héten. Ez egyébként azért is lehet örömteli a csatorna háza táján, mert hasonlóra ősszel nem került sor, mivel folyamatosan RTL-es műsorok (Mi kis falunk, X-Faktor) vezette a nézettségi listát. Igaz, a TV2 showműsora sem tudott a lélektani egymilliós szint fölé kapaszkodni. Emellett az vethet még némileg borút a történésekre, hogy a kereskedelmi célcsoportnak hívott 18-49 éves korcsoportot nézve a Sztárban sztár az X-Faktor mögé szorult.

A TV2 persze nem csak esténként, de más időszakokba is próbálja magához csalogatni a nézőket. Hétköznap délutánonként ennek kézenfekvő módja a szappanoperák vetítése, így a csatorna is ebben erősít. Új romantikus történet váltja a Ferihát hétköznaponként a TV2 műsorán. A fiatal lány, Cennet életét különös, véletlen találkozások befolyásolják. A két főszereplőt Almila Ada és Berk Atan alakítják, egyiküket sem láthattuk korábban még hazánkban vetített török sorozatban. Viszont Yusuf Akgün-t jól ismerhetik már a nézők a Ferihából.  Érdekesség, hogy a magyar csatornákat 2010 után árasztották el a török produkciók, és a november 21-én elindult Cennet immár a 25. ilyen sorozat.

A médiavállalat egyik legsikeresebb kábeladója, az Izaura TV esetében is futószallagon érkeznek az újabb szappanoperák, hiszen november 21-től országos tv premierrel debütált A fény árnyékában című koreai sikersorozat, míg az egykori török közönségkedvenc, a Seherezádé mellett a Szultána II. is új epizódokkal várja a nézőket. A csatorna közleményéből az is kiderült, hogy októberben nézettségi rekordszámokkal büszkélkedhet az Izaura TV. A sorozatok szerelmeseinek csatornája indulása folyamatos növekedést mutat, októberre 18-59-es célcsoporton 2,2 százalékos közönségarányt ért el, ezzel a kábelcsatornák között a 9. legnézettebb csatorna lett a múlt hónapban, megelőzve ezzel olyan csatornákat, mint az RTL+, az AXN, vagy az ATV. (Az mfor.hu tévés nézettségi adatokat elemző cikkeiben a 18-49 éves korcsoportot, illetve a 4 évesnél idősebbeket - teljes lakosságot - reprezentáló sorokat elemezzük. A fenti adatokkal ellentétben többnyire a főműsoridős (19-23 óra között) időszak számait vizsgáljuk - szerk.)

Megállíthatatlan a Konyhafőnök
Megállíthatatlan a Konyhafőnök

Ami a hétköznapokat illeti, a Konyhafőnök VIP megingathatatlan volt, esténként a készülékek előtt ülők ötöde nézte a gasztrovetélkedőt. A műsor után következő Barátok közt még nagyjából hozza a csatorna átlagos közönségarányát, az Éjjel-nappal Budapest viszont egyértelműen megsínyli a késő kezdési időpontot. A Konyhafőnök dominanciájára jellemző, hogy egyedül a Ninja Warrior tudott látótávolságon belül maradni a hét további napjaiban viszont nem volt ellenfele, hiszen A legbátrabb páros, a Mi tenne a gyereked, és a Csak show és más semmi sem tudott a közelében maradni. Sőt utóbbi két műsor (továbbra is) kifejezetten szenved, hiszen a csatorna átlagos közönségarányától is elmaradnak a számaik.

Összefoglalva a 47. hét legfontosabb adatait, azt láthatjuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben ismét elvitt egy estét a TV2, míg a másik hatot az RTL Klub nyerte. A két nagy csatorna közönségaránya nagyjából stagnált. Az RTL-t a képernyők előtt ülők 16,9 százaléka követte, míg a TV2 10,4 százalékos átlagos közönségarányt ért el. Az RTL-es kábelcsatornáknál sem volt forradalmi változás, hiszen a F+ közönségaránya 4,9 százalék, míg a Cool-é 3,7 százalék lett. Némileg javított a Viasat3 (2,8% SHR), míg a Duna TV megtartotta egy héttel korábbi közönségarányát, így 1 százalékot ért el.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!