A tévés piac két meghatározó szereplője, az RTL Magyarország és a TV2 Média Csoport is hasonló bevételből gazdálkodott 2024-ben, de nyereséget csak a TV2 könyvelhetett el – írja a Telex a két cég pénzügyi beszámolójára hivatkozva.
A TV2 Csoport 56 milliárd forint árbevétel mellett 2 milliárd forint nyereséggel zárt. Hiába nőtt tehát a vállalat bevétele 5,6 százalékkal, a profit az előző évi eredményhez hasonló lett, amit a cég a gyártási költségek növekedésével magyarázott a közleményében. A TV2 idén kinevezett vezérigazgatója, Vaszily Miklós a Világgazdaságnak arról beszélt, hogy a cégnél a reklámpiac egészéhez hasonlóan 2024-ben csökkent az állami hirdetések mértéke.
(Vaszily egyébként azt nem erősítette meg, hogy elődje, Pavel Stantchev azért távozott a TV2 Csoport éléről, mert kritizálta a Tények Magyar Péter péniszével foglalkozó riportját).
Fotó: TV2
A TV2 riválisa, az RTL Magyarország kétféle adatot közöl minden évben. Az egyik adat minden, az RTL Grouphoz tartozó, magyar nyelven műsorszolgáltatást végző vállalat pénzügyeit összegzi, a másik az itthon bejegyzett Magyar RTL Televízió nevű cégre vonatkozik.
Az RTL Magyarország konszolidált árbevétele 138 millió euró (körülbelül 55,6 milliárd forint) volt, a vállalat EBITA (adózás előtti) eredménye pedig -8 millió euró lett. A cég a növekvő gyártási költségekkel és a streaming és technológiai fejlesztésekkel magyarázta a veszteséget.
A Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL Zrt.) 56,2 milliárd forint árbevétel mellett 3,3 milliárd forint veszteséggel zárt, ami komoly veszteséget jelent a 2023-as 325 millió forint mínuszhoz képest.