Meglehetősen kacifántosnak tűnik az egykori Simicska-birodalom építőipari ékkövének a sorsa, miután a Fidesz egykori pénztárosa, az oligarcha, Simicska Lajos minden üzleti érdekeltségét átadta üzlettársának, Nyerges Zsoltnak. Már ekkor sejteni lehetett, hogy a cégbirodalom darabjai a NER kiemelkedő figurájának érdekeltségébe kerülhetnek, ami aztán be is bizonyosodott idővel.
Mint arról mi is beszámoltunk, a legtöbb, főleg mezőgazdasággal és közterület-reklámozással foglalkozó társaság Mészáros Lőrincnél landolt, a birodalom építőipari érdekeltsége pedig a volt felcsúti polgármester üzlettársa, Szíjj László közelébe kerül(t). Az iménti zárójel használata nem "költői túlzás", hiszen látszólag a Közgép egy tili-toli játszma főszereplőjévé vált.
A Fővárosi Törvényszék cégbíróságán elérhető iratok szerint tavaly október 31-én tartottak rendkívüli közgyűlést a Közgép részvényesei, ahol Nyerges Zsolt és felesége bejelentették, hogy eladták összesen 30 százaléknyi részvénycsomagjukat a Duna Aszfalt Kft.-nek - számolt be akkor a 444. Egészen idén július közepéig mindenki azt gondolta, hogy a társaság az új-Közgépnek is nevezett cég leányvállalata lesz.
A Gazdasági Versenyhivatalhoz július 17-én aztán bejelentették, hogy Szíjj László egyedüli, közvetlen irányítást szerezne a Közgép Zrt. felett - már ha a versenyhivatal is áldását adja. Nagyon gyorsan, néhány nap leforgása alatt a GVH meg is állapította, hogy nincs szükség külön vizsgálat elindítására okot adó körülményre, Szíjj lehet a cég egyedüli irányítója.
Ennek megfelelően július 30-ától Szíjj lett a Közgép többségi tulajdonosa, amit augusztus 6-án be is jegyeztek a társaság cégkivonatába. Alig egy hónappal később, szeptember 4-én újabb bejelentés érkezett a Gazdasági Versenyhivatalhoz a Közgéppel kapcsolatban.
Eszerint a Duna Aszfalt Kft. megszerezné a volt Simicska-cég feletti irányítást, amivel a Szíjj-Varga Csoport irányítást szerezne a Közgép Csoportot alkotó vállalkozások felett.
A versenyhivatal döntése a korábbi ügymenet gyorsaságából ítélve nagyon hamar napvilágot láthat.
Mindeközben Szíjjék már elkezdték újraéleszteni az egykori nagyhalat. A G7 cikke szerint Mészáros Lőrinc üzleti körének alvállalkozójaként tér vissza a fővárosba a Közgép. A cég ugyanis a Duna Aszfaltnak dolgozhat a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítésén. Minderre azért kerülhetett sor, mert a Duna Aszfalt hidak, főként vasúti hidak felújításában nem jeleskedik, a Közgépnek viszont jó eséllyel lehetett olyan referenciája, ami jól jött a tender során. Jelentős projektről van szó, ugyanis a Duna Aszfalt nettó 35,9 milliárdos ajánlatával nyerte el a megbízást, ami áfával együtt 45,6 milliárd forintra jön ki.