3p

Még akár úgy is tűnhet, mintha nem sikerülne könnyedén megtalálni a legjobb helyét az egykori Simicska-birodalom ékkövének.

Meglehetősen kacifántosnak tűnik az egykori Simicska-birodalom építőipari ékkövének a sorsa, miután a Fidesz egykori pénztárosa, az oligarcha, Simicska Lajos minden üzleti érdekeltségét átadta üzlettársának, Nyerges Zsoltnak. Már ekkor sejteni lehetett, hogy a cégbirodalom darabjai a NER kiemelkedő figurájának érdekeltségébe kerülhetnek, ami aztán be is bizonyosodott idővel.

Mint arról mi is beszámoltunk, a legtöbb, főleg mezőgazdasággal és közterület-reklámozással foglalkozó társaság Mészáros Lőrincnél landolt, a birodalom építőipari érdekeltsége pedig a volt felcsúti polgármester üzlettársa, Szíjj László közelébe kerül(t). Az iménti zárójel használata nem "költői túlzás", hiszen látszólag a Közgép egy tili-toli játszma főszereplőjévé vált.

Fotó: MTI
Fotó: MTI

A Fővárosi Törvényszék cégbíróságán elérhető iratok szerint tavaly október 31-én tartottak rendkívüli közgyűlést a Közgép részvényesei, ahol Nyerges Zsolt és felesége bejelentették, hogy eladták összesen 30 százaléknyi részvénycsomagjukat a Duna Aszfalt Kft.-nek - számolt be akkor a 444. Egészen idén július közepéig mindenki azt gondolta, hogy a társaság az új-Közgépnek is nevezett cég leányvállalata lesz.

A Gazdasági Versenyhivatalhoz július 17-én aztán bejelentették, hogy Szíjj László egyedüli, közvetlen irányítást szerezne a Közgép Zrt. felett - már ha a versenyhivatal is áldását adja. Nagyon gyorsan, néhány nap leforgása alatt a GVH meg is állapította, hogy nincs szükség külön vizsgálat elindítására okot adó körülményre, Szíjj lehet a cég egyedüli irányítója.

Ennek megfelelően július 30-ától Szíjj lett a Közgép többségi tulajdonosa, amit augusztus 6-án be is jegyeztek a társaság cégkivonatába. Alig egy hónappal később, szeptember 4-én újabb bejelentés érkezett a Gazdasági Versenyhivatalhoz a Közgéppel kapcsolatban.

Eszerint a Duna Aszfalt Kft. megszerezné a volt Simicska-cég feletti irányítást, amivel a Szíjj-Varga Csoport irányítást szerezne a Közgép Csoportot alkotó vállalkozások felett.

A versenyhivatal döntése  a korábbi ügymenet gyorsaságából ítélve nagyon hamar napvilágot láthat.

Mindeközben Szíjjék már elkezdték újraéleszteni az egykori nagyhalat. A G7 cikke szerint Mészáros Lőrinc üzleti körének alvállalkozójaként tér vissza a fővárosba a Közgép. A cég ugyanis a Duna Aszfaltnak dolgozhat a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítésén. Minderre azért kerülhetett sor, mert a Duna Aszfalt hidak, főként vasúti hidak felújításában nem jeleskedik, a Közgépnek viszont jó eséllyel lehetett olyan referenciája, ami jól jött a tender során. Jelentős projektről van szó, ugyanis a Duna Aszfalt nettó 35,9 milliárdos ajánlatával nyerte el a megbízást, ami áfával együtt 45,6 milliárd forintra jön ki.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!