5p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Több meglepő eredménnyel indult a labdarúgó világbajnokság, a magyar nézők pedig a képernyőkre tapadtak.

A BL-döntő apropóján írt tévés nézettségi összefoglalónkban előrevetítettük, hogy a világbajnokság jó eséllyel a meccsek elé ülteti a magyar nézőket is, annak ellenére, hogy a nemzeti válogatott ezúttal sincs ott a viadalon. Az első napok számai igazolták az mfor.hu hipotézisét, és a hétvégi meccsek valóban taroltak is. A mérkőzések nézőszámai egyébként jelezték azt, hogy vasárnap többen ülnek a készülékek előtt, mint más napokon. Így hiába volt a csoportkörök legígéretesebb párosítása a spanyol-portugál találkozó, és lett valóban remek mérkőzés. Az annál sokkal laposabb Brazília-Svájc mérkőzés mégis több nézőt vonzott.

Ami a számokat illeti, a Neymar vezette brazil csapat mérkőzése 1,1 millió feletti nézőt vonzott, míg a fent említett ibériai rangadó 960 ezer nézővel büszkélkedhetett. A vasárnap délutáni, német kudarccal végződő mérkőzés is 900 ezer feletti nézőszámot ért el. Sorrendben a negyedik pedig a szombat esti Horvátország-Nigéria találkozó került, amely esetében már gyengébb, 800 ezer volt a nézőszám.

Neymárékra voltak kiváncsiak a legtöbben
Neymárékra voltak kiváncsiak a legtöbben

Olyan meccsdömping van, hogy borítékolható az érdeklődés lanyhulása, főleg a kora délutáni találkozók lehetnek a kárvallottak. Ugyanakkor a hétvégi mérkőzések esetében viszont akár még magasabb nézőszámok is elképzelhetőek, ahogy emelkedik a tét. Mindenesetre a vb elején történt meglepetések, elég a brazil vagy az argentin csapat döntetlenjére, vagy a németek Mexikó elleni zakójára gondolni felértékelheti a kiscsapatokat, ami szintén lendíthet a nézettségi mutatókon.

Az látszik, hogy a meccsekkel szemben a kereskedelmi csatornák műsorkínálata kevés, és a világbajnokságra többen kíváncsiak, mint mondjuk az Éjjel-nappal Budapest legújabb részeire. Míg az RTL néhány újdonsággal készült, addig a délutáni, esti időszakot a TV2 eléggé elengedte, hiszen számos ismétlés került a kínálatukba.

Ami változás történt, az a kora reggeli műsorsávban valósult meg. A csatorna ugyanis nyári üzemmódra váltott, és vízparti környezetben várja hétfőtől a nézőket Magyarország legnézettebb reggeli műsora. A TV2 Mokka a jövő hét folyamán Velencéről jelentkezik, majd az ezt követő héten már a Balaton egyik legnyüzsgőbb városából Siófokról köszönti a nézőket. A Kékszalag vitorlásverseny hetében pedig az északi part fővárosából Balatonfüredről jelentkezik a műsor.

Ami a konkurens háza táját illeti, az RTL egészen mást talált ki. A vállalatnál is újítanak, és új csatornákat építenek, ezeket azonban új, digitális platformon lehet elérni. A telenovella és humor tematikájú tartalmakat kínáló csatornák 2018 augusztusától érhetőek el az RTL Most! platformon. Emellett közel 300 órányi filmes tartalom is érkezik a nyári időszakra.

A 2018 februárjában megújult RTL Most! platform folyamatosan frissülő kínálata egy időszakos pop-up csatorna keretében június 15-től közel 300 órányi filmes tartalommal bővül ki. Az időzítés nem véletlen: a filmes pop-up csatorna a labdarúgó vb ideje alatt elsősorban azokat szeretné megszólítani, akik nem világbajnokság lázában égnek.

A Film+ menüpont alatt exkluzív, csak az online platformon látható filmek mellett a Film+ nézőinek kedvencei közül is válogathatnak az oldal látogatói. Olyan szuperfilmek nézhetőek meg ingyen a nyár folyamán, mint a Red 2., Jack és Jill, Kontroll, A király beszéde, vagy éppen a Sharknado. De Bud Spencer és Terence Hill rajongói is örülhetnek, ugyanis a kínálatot színesíti egy tíz címből álló csomag a két legendás pofonosztó legjobb filmjeiből. Emellett a nyár folyamán tovább bővül a portfólió is: augusztus elsejétől a telenovella-rajongók számára a SzeressMost, míg a humoros tartalmak kedvelőinek a NevessMost digitális csatornák biztosítanak majd garantált szórakozást az RTL Most! felületén, közölte a csatorna.

Ami a két kereskedelmi tévét illeti nagy meglepetés nem volt a foci-vb-t megelőző napokban. Az RTL Klub a megszokott műsoraival szerepelt jól, hiszen a kereskedelmi célcsoportban az Éjjel-nappal Budapest, a Fókusz, a Barátok köz és a Híradóvolt erősebb. Emellett a Lilu-féle Keresem a családom, a Dr. Csont és a Válótársak volt kicsit erősebb az átlagnál. A TV2 kínálatából a Híradó és a Pénzt vagy éveket emelkedett ki.


A mérkőzéseknek köszönhetően a kereskedelmi célcsoportban 3 estét az M4 sport nyert meg. A másik négy napot pedig az RTL Klub vitte. A 24. héten az átlagos közönségarányt nézve az M4 Sport a többiek rovására szerzett nézőket. Az RTL Klubot a képernyők előtt ülők 11,8 százaléka követte főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportot vizsgálva. Visszacsúszott a TV2 is, amelynek közönségaránya ezúttal 6,7 százalék volt. Gyengült a RTL népszerűbb kábelcsatornája, a F+ is, melynek közönségaránya most 3,9 százalékot ért el. Meglepetésre tovább erősödött ellenben a Cool, a csatornát a készülékek előtt ülők 3,8 százaléka nézte. Visszaesett a Viasat3 (2,8% SHR) is, míg a Duna TV (0,9% SHR) közönségaránya nem változott.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!