A BL-döntő apropóján írt tévés nézettségi összefoglalónkban előrevetítettük, hogy a világbajnokság jó eséllyel a meccsek elé ülteti a magyar nézőket is, annak ellenére, hogy a nemzeti válogatott ezúttal sincs ott a viadalon. Az első napok számai igazolták az mfor.hu hipotézisét, és a hétvégi meccsek valóban taroltak is. A mérkőzések nézőszámai egyébként jelezték azt, hogy vasárnap többen ülnek a készülékek előtt, mint más napokon. Így hiába volt a csoportkörök legígéretesebb párosítása a spanyol-portugál találkozó, és lett valóban remek mérkőzés. Az annál sokkal laposabb Brazília-Svájc mérkőzés mégis több nézőt vonzott.
Ami a számokat illeti, a Neymar vezette brazil csapat mérkőzése 1,1 millió feletti nézőt vonzott, míg a fent említett ibériai rangadó 960 ezer nézővel büszkélkedhetett. A vasárnap délutáni, német kudarccal végződő mérkőzés is 900 ezer feletti nézőszámot ért el. Sorrendben a negyedik pedig a szombat esti Horvátország-Nigéria találkozó került, amely esetében már gyengébb, 800 ezer volt a nézőszám.
Olyan meccsdömping van, hogy borítékolható az érdeklődés lanyhulása, főleg a kora délutáni találkozók lehetnek a kárvallottak. Ugyanakkor a hétvégi mérkőzések esetében viszont akár még magasabb nézőszámok is elképzelhetőek, ahogy emelkedik a tét. Mindenesetre a vb elején történt meglepetések, elég a brazil vagy az argentin csapat döntetlenjére, vagy a németek Mexikó elleni zakójára gondolni felértékelheti a kiscsapatokat, ami szintén lendíthet a nézettségi mutatókon.
Az látszik, hogy a meccsekkel szemben a kereskedelmi csatornák műsorkínálata kevés, és a világbajnokságra többen kíváncsiak, mint mondjuk az Éjjel-nappal Budapest legújabb részeire. Míg az RTL néhány újdonsággal készült, addig a délutáni, esti időszakot a TV2 eléggé elengedte, hiszen számos ismétlés került a kínálatukba.
Ami változás történt, az a kora reggeli műsorsávban valósult meg. A csatorna ugyanis nyári üzemmódra váltott, és vízparti környezetben várja hétfőtől a nézőket Magyarország legnézettebb reggeli műsora. A TV2 Mokka a jövő hét folyamán Velencéről jelentkezik, majd az ezt követő héten már a Balaton egyik legnyüzsgőbb városából Siófokról köszönti a nézőket. A Kékszalag vitorlásverseny hetében pedig az északi part fővárosából Balatonfüredről jelentkezik a műsor.
Ami a konkurens háza táját illeti, az RTL egészen mást talált ki. A vállalatnál is újítanak, és új csatornákat építenek, ezeket azonban új, digitális platformon lehet elérni. A telenovella és humor tematikájú tartalmakat kínáló csatornák 2018 augusztusától érhetőek el az RTL Most! platformon. Emellett közel 300 órányi filmes tartalom is érkezik a nyári időszakra.
A 2018 februárjában megújult RTL Most! platform folyamatosan frissülő kínálata egy időszakos pop-up csatorna keretében június 15-től közel 300 órányi filmes tartalommal bővül ki. Az időzítés nem véletlen: a filmes pop-up csatorna a labdarúgó vb ideje alatt elsősorban azokat szeretné megszólítani, akik nem világbajnokság lázában égnek.
A Film+ menüpont alatt exkluzív, csak az online platformon látható filmek mellett a Film+ nézőinek kedvencei közül is válogathatnak az oldal látogatói. Olyan szuperfilmek nézhetőek meg ingyen a nyár folyamán, mint a Red 2., Jack és Jill, Kontroll, A király beszéde, vagy éppen a Sharknado. De Bud Spencer és Terence Hill rajongói is örülhetnek, ugyanis a kínálatot színesíti egy tíz címből álló csomag a két legendás pofonosztó legjobb filmjeiből. Emellett a nyár folyamán tovább bővül a portfólió is: augusztus elsejétől a telenovella-rajongók számára a SzeressMost, míg a humoros tartalmak kedvelőinek a NevessMost digitális csatornák biztosítanak majd garantált szórakozást az RTL Most! felületén, közölte a csatorna.
Ami a két kereskedelmi tévét illeti nagy meglepetés nem volt a foci-vb-t megelőző napokban. Az RTL Klub a megszokott műsoraival szerepelt jól, hiszen a kereskedelmi célcsoportban az Éjjel-nappal Budapest, a Fókusz, a Barátok köz és a Híradóvolt erősebb. Emellett a Lilu-féle Keresem a családom, a Dr. Csont és a Válótársak volt kicsit erősebb az átlagnál. A TV2 kínálatából a Híradó és a Pénzt vagy éveket emelkedett ki.
A mérkőzéseknek köszönhetően a kereskedelmi célcsoportban 3 estét az M4 sport nyert meg. A másik négy napot pedig az RTL Klub vitte. A 24. héten az átlagos közönségarányt nézve az M4 Sport a többiek rovására szerzett nézőket. Az RTL Klubot a képernyők előtt ülők 11,8 százaléka követte főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportot vizsgálva. Visszacsúszott a TV2 is, amelynek közönségaránya ezúttal 6,7 százalék volt. Gyengült a RTL népszerűbb kábelcsatornája, a F+ is, melynek közönségaránya most 3,9 százalékot ért el. Meglepetésre tovább erősödött ellenben a Cool, a csatornát a készülékek előtt ülők 3,8 százaléka nézte. Visszaesett a Viasat3 (2,8% SHR) is, míg a Duna TV (0,9% SHR) közönségaránya nem változott.