Amikor kiderült, hogy egy vidéki tematikájú napi sorozattal fog az RTL Klub idén év elején jelentkezni, sokaknak ugrott be, hogy a Mi kis falunk sikerét meglovagolva erősít a csatorna. Bár az új sorozat, a Drága örökösök egész más sztorit követ, de humorában azért nem áll messze egymástól az RTL két műsora. Itt is jellemzőek az egymásról mindent tudni akaró, a másikat kipletykáló, és időnként gyermeteg helyzetkomikumokat teremtő lakosok, és Ökörapátiban is előszeretettel kocsmáznak, ami újabb humorforrást teremt a sorozatban.
Persze az ilyen típusú viccek nem mindenkinek jönnek be, ám a számok azt mutatják, a nézők egy számottevő részének tetszik a sorozat. Az első, január 1-re időzített adás nagyon erős mutatót hozott, egy napi rendszerességgel jelentkező műsornál legalábbis az 1,2 milliót közelítő nézőszám kiemelkedőnek számít. Ráadásul a következő napokban is viszonylag egyenletesen teljesített a műsor, hiszen egyetlen alkalommal sem esett a lélektani egymilliós szint alá a nézők száma. A teljes lakosságot tekintve így a képernyők előtt ülők 22-24 százaléka követte az RTL új sorozatát, amely egyébként úgy tűnik a fiatalabb és idősebb korosztálynál is hasonlóan népszerű, hiszen a 18-49 évesek körében ugyanúgy jól teljesített.
A számok alapján tehát úgy tűnik, hogy a Szappanos család kalandjaival az RTL Klub megalapozza a magas esti nézettséget, az első napok számai azonban nem ezt igazolták, a TV2 új műsorai ugyanis erősen kezdtek. Mindhárom fontos célcsoportban a TV2 nyerte a január 2-i nézettségi versenyt főműsoridőben, igaz, a következő napokban már gyengébb nézettséget mutattak, így nagy kérdés, hogy meddig tart majd a csatorna lendülete. Első adásakor a sokévnyi szünet után visszatérő Legyen Ön is milliomos! közel 800 ezer nézővel büszkélkedhetett, így a teljes népességet tekintve a tévé előtt ülők 17,3 százaléka nézte a vetélkedőt. Ennél egy picivel alacsonyabb volt a 18-49 évesek körében a közönségaránya, itt 16,8 százalékot ért el.
Sikeres volt Palik László visszatérése is, hiszen az általa vezetett Exatlon Hungaryt a teljes népességben 740 ezren nézték. Az ismert és amatőr sportolók által vívott ügyességi és erőnléti vetélkedés ráadásul a fiatalabbak körében teljesített jobban, a kereskedelmi célcsoportban ugyanis 18 százalékos, míg a 4 éven felülieknél 16 százalékos volt a közönségaránya. Így szerdán a TV2 műsorai simán maguk mögé utasították az RTL két régi műsorát a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest aktuális epizódját.
Az első nap sikere viszont a TV2 esetében nem tudott tartós maradni, az Exatlon és a Legyen Ön is milliomos! is napról napra gyengébb számokat hozott a múlt hét hátralevő napjaiban. Előbbi a kereskedelmi célcsoportban 17,9 százalékról 14,2 százalékig csúszott vissza péntekre, míg a műveltségi vetélkedő 16,8 százalékos közönségarányról 11,2 százalékig esett. Azt ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy a szombaton és vasárnap is képernyőn tartott Exatlon a hétvégén már nem csúszott tovább lefele, inkább stabilizálódtak a számai. A fentiek miatt egyébként péntekre fordult a kocka, és míg szerdán még a TV2-s műsorok győztek, ekkor már elmaradtak a Barátok közt - Éjjel-nappal Budapest párostól. A tapasztalatok pedig azt mutatják, hogy egy-egy új (vagy visszatérő) műsor első adása után a nézők ilyen erős erodációja nem sok jóval kecsegtet.
A kapkodás benyomását kelti egyébként az is, hogy a TV2 néhány nap alatt többször is módosította az esti műsorok kezdési idejét. Csütörtökön például az Exatlon Hungary hosszabb adásidővel került képernyőre, így az utána következő vetélkedő 20:20 helyett 20:45-kor indult. Pénteken viszont a szerdai műsorrendhez hasonlóan 20:20-kor kezdődött a Legyen Ön is milliomos! Hogy a nézők dolga ne legyen túl egyszerű, ezen a héten a csatorna ismét csavart egyet a dolgokon, így hétfőtől az Exatlon még hosszabb lett, a Gundel Takács Gábor vezette kvízműsor pedig csak 20:55-kor indul.
Tavaly egyébként fordított volt a helyzet, a Piramis erős kezdése miatt az RTL kezdett bűvészkedni a műsorai kezdési időpontjával, ám hiába tologatták a programjaikat, attól azok nézettsége nem változott érdemben. Persze az is benne van a pakliban, hogy a TV2 programjaiért felelős vezetők úgy látják a számok alapján, hogy a Legyen Ön is milliomos! nem elég erős, hogy tartósan túlszárnyalja az RTL-es műsorokat, ezért "elengedik", míg a Palik László féle vetélkedő esetében még megvan a remény, hogy tartsa a lépést a konkurencia szappanoperáival.
A hétvége napjai egyébként érdekesen alakultak, hiszen a már említett Exatlon miatt a TV2 nem indult rossz pozícióból, és vasárnap sikerült is a lépéselőnyét megtartania, többek között a Taxi 3 című film segítségével. Ezzel szemben egy nappal korábban a francia akcióvígjáték második része sokkal gyengébb számokat ért el, így akkor az RTL örülhetett.
Ha a két nagy médiacsoport kábeltévéire is vetünk egy pillantást, akkor azt láthatjuk, hogy a Mozi+ tavaly év végi erősebb számai nem csupán a szerencse művének köszönhetők, a TV2-höz tartozó kábeladó az új esztendőt is jól kezdte, több filmjük (A kém, Fak jú tanár úr!, Avatar) is előkelő helyen volt a nézettségi rangsorban. Más kérdés, hogy az RTL a F+ és az RTL II révén is ért el nézőket. Utóbbi csatornán az eddigi leginkább trashre sikeredett Való Világ széria vonzza a nézőket.
Összefoglalva az 1. hét számait, azt láthatjuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) ezúttal kiegyenlített versengés volt a két nagy kereskedelmi csatorna között. A TV2 három, míg az RTL Klub négy estét nyert meg. Az RTL Klub a képernyők előtt ülők 13,4 százalékát érte el átlagosan, eközben a TV2 nézettsége az év végihez képest megugrott, és 11,2 százalékos átlagos közönségaránnyal büszkélkedhettek. Az RTL-es kábelcsatornák esetében a F+ közönségaránya 4,9 százalék, míg a Coolé csak 2,8 százalék lett. Utóbbit erősen megközelítette a Viasat3 (2,7% SHR), míg a Duna TV (1,3% SHR) saját magához képest jelentősen előre tudott lépni.