5p

A foci-vb nézettségével semmi nem tud lépést tartani, inkább az érdekes, hogy melyik meccs milyen számokat produkál.

A labdarúgó világbajnokság kezdete óta lassan négy hét telik el, és az elmúlt időszakban az látszott, hogy a magyar nézők kedvence egyértelműen a brazil csapat, az ő összecsapásaikra voltak a legtöbben kíváncsiak. A dél-amerikai válogatott, azonban a negyeddöntőben nem csak a pályán elért gólok száma miatt maradt alul, hanem a nézettségi adatok alapján is. Érdemes persze leszögezni, a Belgium-Brazília meccsre is sokan voltak kíváncsiak, nem véletlen ért el a teljes műsorfolyam, - amely magába foglalta a találkozó előtti és utáni elemzést is - remek, egymilliós nézettséget. Ám ennél is többen ültek a képernyők előtt szombat este, amikor a házigazdák drámai mérkőzésen estek ki a horvátok ellen. Jellemző egyébként, hogy mennyire elkötelezettek voltak a magyar szurkolók a brazil csapat meccsei iránt, hogy egy körrel korábban a selecao Mexikó elleni meccse volt a délután mérkőzések közül messze a legnézettebb.

Ha a kereskedelmi célcsoport, vagyis a 18-49 közöttiek és a teljes lakosság adatait vetjük össze, akkor érdekes módon nem ugyanazokat a meccseket nézték a legtöbben. Ugyan a listát mindkét esetben a már említett orosz-horvát meccs vezeti, ám míg a teljes lakosság esetén a lista második helyére a Belgium-Brazília került, addig a 18-49-es korcsoportban az Anglia-Kolumbia meccs került a második helyre. A kereskedelmi célcsoportban a képzeletbeli dobogó harmadik fokára a selecao búcsúmeccse lépett, míg a 4 évnél idősebbek körében a végletekig izgalmas Belgium-Japán meccs lett a harmadik. Utóbbi mérkőzés lett a kereskedelmi célcsoportban a negyedik, míg az ötödik helyre a már említett Brazília-Mexikó került. A teljes lakosságot vizsgálva a negyedik helyre az Anglia-Kolumbia, míg egy hellyel hátrébb a Neymarék utolsó győzelme került.

A két különböző korosztály preferenciái ugyan a foci kapcsán is elválnak, ám igazán látványos különbséget a Forma-1-es közvetítés kapcsán láthattunk. A vasárnapi futama fiatalabbak körében ugyan csak minimálisan volt népszerűbb, hiszen a 18-49-es korcsoportban 20,2 százalékos közönségarányt mértek a műsornak, míg a teljes lakosságnál 19,3 százalékot. A nem egészen egy százalékpontos különbség azonban a helyezések tekintetében nagy eltérést mutatott, míg az előbbi célcsoportban ez a 12. helyet jelentette, addig a 4 év felettieknél már csak a 35. helyre volt jó.

A nagy kereskedelmi csatornák egyébként továbbra sem tudtak komoly számokat produkálni azokon a napokon, amikor a focisták kerültek képernyőre. Úgy tűnt egyébként a találkozók elszívó hatása mintha az RTL Klubot érzékenyebben érintette, hiszen a múlt héten azokon a napokon, amikor nem volt meccs ennek a csatornának a számai nagyobb mértékben ugrottak meg, mint a TV2-é.

Mivel a világbajnokság végéhez közeledve a hét napból két hétköznap és a vasárnap is kimaradt, így a két nagy kereskedelmi csatorna nézettsége némileg növekedni tudott, igaz a közöttük lévő különbség szinte semmit sem változott. A korcsoportok eltérő érdeklődése azonban itt is markánsan tükröződött, hiszen mindkét csatorna esetében az esti hírműsoruk volt a legnépszerűbb tartalom. Ám, míg a kereskedelmi célcsoportban az RTL-e Híradó tarolt, addig az idősek körében a Tények a nagy kedvenc.

Azt is érdemes megjegyezni, hogy az év elején nehezebben induló RTL valószínűleg nem akar ismét abba a hibába kerülni, hogy nagyon kiengednek a nyáron, és így ősszel alacsonyabb bázisról indulva kisebb közönségarányt tudnak elérni. Az elmúlt egy hónapban a foci-vb ellenére is újítottak a műsorkínálaton, és a következő időszakban is lesznek eddig nem látott programok. Újabb országos sorozatpremierekkel folytatja ugyanis a nyarat az RTL Klub: érkezik a Szemfényvesztők (Deception) és a Doktor Murphy (The Good Doctor!). A sort július 17-én 21:35-kor a Szemfényvesztők nyitja. Július 19-től pedig minden csütörtökön 21:35-től lesz látható a Doktor Murphy című sorozat. Utóbbi kapcsán érdekesség, hogy az eredetileg dél-koreai sorozat amerikai verzióját a Doktor House-t készítő David Shore és az itthon elsősorban a Lost – Eltűntek című szériából ismert Daniel Dae Kim jegyzi. A sorozat sikerét jól példázza, hogy már megkapta a 2. évados berendelést is. A két országos sorozatpremier mellett csatornapremierként érkezik a Privát kopók (Private Eyes) című sorozat is.


A 27. héten az átlagos közönségarányt nézve (főműsoridőben a 18-49 évesek körében) az RTL Klub három estét nyert meg, míg a mérkőzések alkalmával az M4 Sport volt rendre legerősebb. Az RTL a múlt héten átlagosan 10,5 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2 a képernyők előtt ülők 5,7 százalékát érte el. Egy picit el tudott szakadni az RTL népszerűbb kábelcsatornájától, a F+-t ezúttal a tévé előtt ülők 4,4 százaléka választotta. Őket a Cool követte, az esetükben 3,5 százalékos közönségarányt mértek, majd a Viasat3 (2% SHR) jött a sorban, míg a középmezőnyt a Duna TV (1,3% SHR) zárta.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!