A labdarúgó világbajnokság kezdete óta lassan négy hét telik el, és az elmúlt időszakban az látszott, hogy a magyar nézők kedvence egyértelműen a brazil csapat, az ő összecsapásaikra voltak a legtöbben kíváncsiak. A dél-amerikai válogatott, azonban a negyeddöntőben nem csak a pályán elért gólok száma miatt maradt alul, hanem a nézettségi adatok alapján is. Érdemes persze leszögezni, a Belgium-Brazília meccsre is sokan voltak kíváncsiak, nem véletlen ért el a teljes műsorfolyam, - amely magába foglalta a találkozó előtti és utáni elemzést is - remek, egymilliós nézettséget. Ám ennél is többen ültek a képernyők előtt szombat este, amikor a házigazdák drámai mérkőzésen estek ki a horvátok ellen. Jellemző egyébként, hogy mennyire elkötelezettek voltak a magyar szurkolók a brazil csapat meccsei iránt, hogy egy körrel korábban a selecao Mexikó elleni meccse volt a délután mérkőzések közül messze a legnézettebb.
Ha a kereskedelmi célcsoport, vagyis a 18-49 közöttiek és a teljes lakosság adatait vetjük össze, akkor érdekes módon nem ugyanazokat a meccseket nézték a legtöbben. Ugyan a listát mindkét esetben a már említett orosz-horvát meccs vezeti, ám míg a teljes lakosság esetén a lista második helyére a Belgium-Brazília került, addig a 18-49-es korcsoportban az Anglia-Kolumbia meccs került a második helyre. A kereskedelmi célcsoportban a képzeletbeli dobogó harmadik fokára a selecao búcsúmeccse lépett, míg a 4 évnél idősebbek körében a végletekig izgalmas Belgium-Japán meccs lett a harmadik. Utóbbi mérkőzés lett a kereskedelmi célcsoportban a negyedik, míg az ötödik helyre a már említett Brazília-Mexikó került. A teljes lakosságot vizsgálva a negyedik helyre az Anglia-Kolumbia, míg egy hellyel hátrébb a Neymarék utolsó győzelme került.
A két különböző korosztály preferenciái ugyan a foci kapcsán is elválnak, ám igazán látványos különbséget a Forma-1-es közvetítés kapcsán láthattunk. A vasárnapi futama fiatalabbak körében ugyan csak minimálisan volt népszerűbb, hiszen a 18-49-es korcsoportban 20,2 százalékos közönségarányt mértek a műsornak, míg a teljes lakosságnál 19,3 százalékot. A nem egészen egy százalékpontos különbség azonban a helyezések tekintetében nagy eltérést mutatott, míg az előbbi célcsoportban ez a 12. helyet jelentette, addig a 4 év felettieknél már csak a 35. helyre volt jó.
A nagy kereskedelmi csatornák egyébként továbbra sem tudtak komoly számokat produkálni azokon a napokon, amikor a focisták kerültek képernyőre. Úgy tűnt egyébként a találkozók elszívó hatása mintha az RTL Klubot érzékenyebben érintette, hiszen a múlt héten azokon a napokon, amikor nem volt meccs ennek a csatornának a számai nagyobb mértékben ugrottak meg, mint a TV2-é.
Mivel a világbajnokság végéhez közeledve a hét napból két hétköznap és a vasárnap is kimaradt, így a két nagy kereskedelmi csatorna nézettsége némileg növekedni tudott, igaz a közöttük lévő különbség szinte semmit sem változott. A korcsoportok eltérő érdeklődése azonban itt is markánsan tükröződött, hiszen mindkét csatorna esetében az esti hírműsoruk volt a legnépszerűbb tartalom. Ám, míg a kereskedelmi célcsoportban az RTL-e Híradó tarolt, addig az idősek körében a Tények a nagy kedvenc.
Azt is érdemes megjegyezni, hogy az év elején nehezebben induló RTL valószínűleg nem akar ismét abba a hibába kerülni, hogy nagyon kiengednek a nyáron, és így ősszel alacsonyabb bázisról indulva kisebb közönségarányt tudnak elérni. Az elmúlt egy hónapban a foci-vb ellenére is újítottak a műsorkínálaton, és a következő időszakban is lesznek eddig nem látott programok. Újabb országos sorozatpremierekkel folytatja ugyanis a nyarat az RTL Klub: érkezik a Szemfényvesztők (Deception) és a Doktor Murphy (The Good Doctor!). A sort július 17-én 21:35-kor a Szemfényvesztők nyitja. Július 19-től pedig minden csütörtökön 21:35-től lesz látható a Doktor Murphy című sorozat. Utóbbi kapcsán érdekesség, hogy az eredetileg dél-koreai sorozat amerikai verzióját a Doktor House-t készítő David Shore és az itthon elsősorban a Lost – Eltűntek című szériából ismert Daniel Dae Kim jegyzi. A sorozat sikerét jól példázza, hogy már megkapta a 2. évados berendelést is. A két országos sorozatpremier mellett csatornapremierként érkezik a Privát kopók (Private Eyes) című sorozat is.
A 27. héten az átlagos közönségarányt nézve (főműsoridőben a 18-49 évesek körében) az RTL Klub három estét nyert meg, míg a mérkőzések alkalmával az M4 Sport volt rendre legerősebb. Az RTL a múlt héten átlagosan 10,5 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2 a képernyők előtt ülők 5,7 százalékát érte el. Egy picit el tudott szakadni az RTL népszerűbb kábelcsatornájától, a F+-t ezúttal a tévé előtt ülők 4,4 százaléka választotta. Őket a Cool követte, az esetükben 3,5 százalékos közönségarányt mértek, majd a Viasat3 (2% SHR) jött a sorban, míg a középmezőnyt a Duna TV (1,3% SHR) zárta.