2018. augusztus 7. 05:40
mfor.hu

Érdekes kontrasztot láthattunk a múlt héten, míg a világbajnokság színvonalasabb mérkőzései milliós nézőszámot hoztak, addig a magyar bajnok meccse negyed annyi nézőt vonzott.

A július vége is kifejezetten unalmas volt a tévés nézettség szempontjából, igaz hozzátehetjük a nyári tévés időszak többnyire már csak ilyen. A legnagyobb érdekességnek talán az számított, hogy több magyar csapat is versenyben volt még a nemzetközi kupasorozatokban.

Az Újpest ráadásul egy nemzetközileg is magasan jegyzett csapattal került szembe, hiszen a Sevilla az elmúlt években kétszer is megnyerte az Európa Ligát. Ennek megfelelően a továbbjutás kérdése már az első mérkőzésen eldőlt, talán ez is közrejátszott abban, hogy a hazai meccset az M4 csatornán 243 ezer ember követte. Ez összevetve a világbajnokságon tapasztalt számokkal a hasonló műsorsávban adott mérkőzéseknek nagyjából a negyede. A szombati OTP Liga mérkőzés, vagyis a hazai bajnoki meccs egyébként 5 ezerrel több nézőt vonzott a képernyők elé.

Ha megnézzük, hogy az előző kiírás győztese, a Vidi mennyi BL-selejtezőjét mennyien nézték, akkor megállapíthatjuk, hogy nagyjából negyedmillió magyarnak van "gyógyíthatatlan futbalitisze". A fehérvári gárda által sikeresen megvívott csatát ugyanis a "törzsgárdán" túl alig nézte valaki, a mérések szerint ugyanis 268 ezren követték a magyar bajnok találkozóját. Nagy kérdés persze, hogy ha a svéd Malmö elleni párharcot is sikerrel venné a Vidi, akkor a BL főtábla kapujába kerülve fel tudná-e lobbantani a focilázat a magyar csapat.

Kevesen nézték a Vidi sikerét Kevesen nézték a Vidi sikerét

Mindenesetre egy BL-szereplés már-már a két évvel korábbi Európa Bajnoksághoz lenne mérhető, hiszen magyar csapat eddig csupán kétszer játszott a Bajnokok Ligájában. A sokak számára felejthetetlen élményt nyújtó 1995/96-os szezonban a Ferencváros jutott be, ahol az akkor toppon lévő Ajax mellett a Real Madrid is csoportellenfél volt. Ennek ellenére a Fradi egy meccset nyert, kettőt ikszelt, igaz ezzel az azóta megismételhetetlennek tűnő eredményével is kiesett a csoportkörben. Később a Debreceni VSC tett kisebb csodát, amikor 2009-ben bekerült, más kérdés, hogy ők nem voltak egy súlycsoportban a csoportellenfelekkel, és hat vereséggel búcsúztak.

A labdarúgáson túllépve úgymond a szokásos műsorokkal találkozhatunk a nézettségi listákon. A 18-49 évesek körében az Éjjel-nappal Budapest, a Barátok közt és a Fókusz is a Top 5-be került, ezek mellett pedig a nyáron indult sorozat, a Doktor Murphy, illetve a szombat este vetített örökzöld a Kincs ami nincs került. A hatodik legnézettebb műsor ebben a célcsoportban az RTL Híradója lett. Bár a sorrend nem egyezik, de ezúttal a teljes népességben is hasonló volt az élboly. Ott a Barátok közt című szappanoperát a két nagy csatorna hírműsora követte, a Tények lett a második megelőzve az RTL-es Híradót. Majd a Fókusz és az Éjjel-nappal Budapest következett. A Doktor Murhpy-t pedig a TV2-n látható Hegyi Doktor előzte meg.

Az idősebbek körében egyébként a TV2 délutáni sorozatai nagyon mennek, hiszen ebben a célcsoportban a futó szappanopera, a Victória, a rabszolgák megmentője és a Feriha című török sorozat is jól szerepelt. Sorozat kategóriában a fiatalabbaknál (18-49) évesek az RTL sokkal jobb hetet zárt, hiszen a fent említett napi szinten látható műsorok, és a Doktor Murphy mellett a Szemfényvesztők, a Cobra 11, a Dr Csont és a Castle is az élbolyba került.

A TV2 a kereskedelmi célcsoportban azzal vigasztalódhatott, hogy a Shrek a vége, fuss el véle című animációs filmmel ismét borsot tudott az RTL Klub orra alá törni, így a csatorna a hét utolsó estéjét behúzta. A másik hat napot viszont ismét az RTL nyerte.

 

 

 

A 31 héten átlagos közönségarányt összevetve (főműsoridőben a 18-49 évesek körében) az RTL Klub 13,2 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2 a képernyők előtt ülők 7,7 százalékát érte el. A TV2 ezzel ismét el tudott lépni az RTL népszerűbb kábelcsatornájától. A F+ ugyanis 5,4 százalékos közönségarányt ért el, ami az egy héttel korábbitól számottevően elmarad. A F+-t ismét csak a Cool követte, az esetükben 3,6 százalékos közönségarányt mértek, majd a Viasat3 (2% SHR) jött a sorban, míg a középmezőnyt a Duna TV (1,1% SHR) zárta.