4p

Érdekes kontrasztot láthattunk a múlt héten, míg a világbajnokság színvonalasabb mérkőzései milliós nézőszámot hoztak, addig a magyar bajnok meccse negyed annyi nézőt vonzott.

A július vége is kifejezetten unalmas volt a tévés nézettség szempontjából, igaz hozzátehetjük a nyári tévés időszak többnyire már csak ilyen. A legnagyobb érdekességnek talán az számított, hogy több magyar csapat is versenyben volt még a nemzetközi kupasorozatokban.

Az Újpest ráadásul egy nemzetközileg is magasan jegyzett csapattal került szembe, hiszen a Sevilla az elmúlt években kétszer is megnyerte az Európa Ligát. Ennek megfelelően a továbbjutás kérdése már az első mérkőzésen eldőlt, talán ez is közrejátszott abban, hogy a hazai meccset az M4 csatornán 243 ezer ember követte. Ez összevetve a világbajnokságon tapasztalt számokkal a hasonló műsorsávban adott mérkőzéseknek nagyjából a negyede. A szombati OTP Liga mérkőzés, vagyis a hazai bajnoki meccs egyébként 5 ezerrel több nézőt vonzott a képernyők elé.

Ha megnézzük, hogy az előző kiírás győztese, a Vidi mennyi BL-selejtezőjét mennyien nézték, akkor megállapíthatjuk, hogy nagyjából negyedmillió magyarnak van "gyógyíthatatlan futbalitisze". A fehérvári gárda által sikeresen megvívott csatát ugyanis a "törzsgárdán" túl alig nézte valaki, a mérések szerint ugyanis 268 ezren követték a magyar bajnok találkozóját. Nagy kérdés persze, hogy ha a svéd Malmö elleni párharcot is sikerrel venné a Vidi, akkor a BL főtábla kapujába kerülve fel tudná-e lobbantani a focilázat a magyar csapat.

Kevesen nézték a Vidi sikerét
Kevesen nézték a Vidi sikerét

Mindenesetre egy BL-szereplés már-már a két évvel korábbi Európa Bajnoksághoz lenne mérhető, hiszen magyar csapat eddig csupán kétszer játszott a Bajnokok Ligájában. A sokak számára felejthetetlen élményt nyújtó 1995/96-os szezonban a Ferencváros jutott be, ahol az akkor toppon lévő Ajax mellett a Real Madrid is csoportellenfél volt. Ennek ellenére a Fradi egy meccset nyert, kettőt ikszelt, igaz ezzel az azóta megismételhetetlennek tűnő eredményével is kiesett a csoportkörben. Később a Debreceni VSC tett kisebb csodát, amikor 2009-ben bekerült, más kérdés, hogy ők nem voltak egy súlycsoportban a csoportellenfelekkel, és hat vereséggel búcsúztak.

A labdarúgáson túllépve úgymond a szokásos műsorokkal találkozhatunk a nézettségi listákon. A 18-49 évesek körében az Éjjel-nappal Budapest, a Barátok közt és a Fókusz is a Top 5-be került, ezek mellett pedig a nyáron indult sorozat, a Doktor Murphy, illetve a szombat este vetített örökzöld a Kincs ami nincs került. A hatodik legnézettebb műsor ebben a célcsoportban az RTL Híradója lett. Bár a sorrend nem egyezik, de ezúttal a teljes népességben is hasonló volt az élboly. Ott a Barátok közt című szappanoperát a két nagy csatorna hírműsora követte, a Tények lett a második megelőzve az RTL-es Híradót. Majd a Fókusz és az Éjjel-nappal Budapest következett. A Doktor Murhpy-t pedig a TV2-n látható Hegyi Doktor előzte meg.

Az idősebbek körében egyébként a TV2 délutáni sorozatai nagyon mennek, hiszen ebben a célcsoportban a futó szappanopera, a Victória, a rabszolgák megmentője és a Feriha című török sorozat is jól szerepelt. Sorozat kategóriában a fiatalabbaknál (18-49) évesek az RTL sokkal jobb hetet zárt, hiszen a fent említett napi szinten látható műsorok, és a Doktor Murphy mellett a Szemfényvesztők, a Cobra 11, a Dr Csont és a Castle is az élbolyba került.

A TV2 a kereskedelmi célcsoportban azzal vigasztalódhatott, hogy a Shrek a vége, fuss el véle című animációs filmmel ismét borsot tudott az RTL Klub orra alá törni, így a csatorna a hét utolsó estéjét behúzta. A másik hat napot viszont ismét az RTL nyerte.

 

 

 

A 31 héten átlagos közönségarányt összevetve (főműsoridőben a 18-49 évesek körében) az RTL Klub 13,2 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2 a képernyők előtt ülők 7,7 százalékát érte el. A TV2 ezzel ismét el tudott lépni az RTL népszerűbb kábelcsatornájától. A F+ ugyanis 5,4 százalékos közönségarányt ért el, ami az egy héttel korábbitól számottevően elmarad. A F+-t ismét csak a Cool követte, az esetükben 3,6 százalékos közönségarányt mértek, majd a Viasat3 (2% SHR) jött a sorban, míg a középmezőnyt a Duna TV (1,1% SHR) zárta.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!