6p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar nézők – akár a Ninja Warrior, akár az Exatlon eredményeit nézzük – eddig szerették a sportvetélkedőket. Nem véletlenül készítette a TV2 a Fuss család, fuss!-ot. Palik László új sportrealityje viszont nagyon gyengén indult.

Bukdácsol a Fuss család, jól megy a Séfek séfe

A TV2 legújabb nagyszabású sport-realityjében négy fős családok küzdenek meg a legsportosabb magyar család címért és a vele járó 10 millió forintos fődíjért. A Palik László műsorvezetésével készült szuperprodukció október 7-től hétköznap esténként 19:20-tól sosem látott izgalmakkal és drámai pillanatokkal érkezik. Ígérte a műsor indulása előtt a csatorna, a gyakorlatban viszont inkább egy szegény ember Exatlonja jött ki eddig a műsorból. Ennek is betudható, hogy bár nem indított a program rosszul, a második adástól kezdve rendre a csatorna átlagos főműsoridős közönségaránya alatt teljesített a sportvetélkedő. Igaz, hogy az RTL Klub erősebb műsoraival, a Fókusszal és a Drága örökösökkel kell megvívniuk a nézők kegyeiért, ami az első héten nem igazán sikerült.

Érdekesség, hogy a TV2 ezúttal is arra készült, hogy a meghirdetetthez képest a hétvégére új műsorstruktúrával rukkolnak ki. A csatorna ugyanis elkezdte hirdetni, hogy szombaton a Csak semmi pánik című film helyett 18:55-től 21 óráig Fuss család, fuss! Plusz címmel lesz látható Palik László új sportrealityjéből különkiadás. A műsorváltozás koncepciója vélhetőleg erősebb számokat feltételezett Palik László műsorától, és miután az nem hozta a prognózist, ezért visszatáncolt a csatorna, és csak egy órányi összefoglaló készült a „sorváltóból”, majd utána egy régi klasszikust, a Pogány madonnát vetítették.

Hétköznapokon egyébként némileg ellensúlyozza a Fuss család, fuss! gyengébb kezdését, hogy a TV2 gasztrovetélkedője, a Séfek séfe gyenge kezdés után szépen növelni tudta a nézettségét. Igaz, a vele egy műsorsávban lévő Love Island finoman szólva nem volt bombasiker, így kellett volna, hogy megugorhatatlan akadályt jelentsen a főzős műsornak. Az első adások alapján a zsűri is megtalálta a szerepét, és inkább a Gordon Ramsey-féle erősebb kritika felé mozdult, ami úgy tűnik a nézők tetszését is elnyerte.

Flourékkal jön a Nyerő páros (Fotó: RTL Klub)
Flourékkal jön a Nyerő páros (Fotó: RTL Klub)

Igaz ettől a héttől a társkereső realitynál erősebb ellenfeléllel kell szembenéznie a Séfek séfjének. Hétfőtől a 9 órás műsorsávban ugyanis Sebestyén Balázs minden hétköznap este próbára teszi az ismert párok szerelmét a Nyerő Páros sztárpárshowban, az RTL Klubon. Ebben mások mellett Flour Tomi, Sáfrány Emese, Fésűs Nelly, Sárközi Ákos, Istenes Bence és párja Csobot Adél is szerepel majd.

Tarolt az X-Faktor

Visszatérve a múlt heti műsorokra, szombaton nagyon nagyot ment az X-Faktor, amely így az év legnézettebb műsora lett mind a teljes lakosságban, mind a kereskedelmileg kiemelt korcsoportban. Az adás a 18-49-es éves korosztály körében 34,6%-os közönségarányt (SHR) ért el, ezzel megszerezve az első helyet a 41. hét ötven legnézettebb műsorszámának listáján.

A műsort a 18-49-es korosztályból több mint 520 ezren, míg a teljes lakosságból 1 millió 200 ezernél is többen látták. Az X-Faktor második adásának online eredményei is nagyon erősek voltak, vasárnap éjfélkor 118 ezer videóindításnál járt, ezzel idén ez a tartalom érte el az RTL Moston a legnagyobb egy napon belüli nézettséget, míg a műsorhoz kapcsolódó shortform videók már 311 ezer indítást generáltak.

A közmédiában is lesz tehetségkutató

Egyébként a köztévén is visszatér egy tehetségkutató, igaz az sokkal kevésbé kommersz, mint akár az X-Faktor, akár a Sztárban sztár leszek! Október 25-én az őszi válogatók legjobb pillanataival jelentkezik ugyanis a Duna TV- n a Fölszállott a páva. A produkció folytatása azért is lesz különleges, mert a tehetséges gyerekeket felvonultató új évadban a hagyományőrzés mellett a környezettudatosság is középpontba kerül. A két felvezető adásból (október 25., november 1.) kiderül, kikkel találkozhatunk a november 8-án induló élő adások során. Az előző évadokhoz hasonlóan ismét 48 produkció négy kategóriában kerül majd színpadra, amelyek a következők lesznek: énekes szólisták és énekegyüttesek, hangszeres szólisták és zenekarok, táncos szólisták és táncospárok, valamint néptáncegyüttesek. A műsor fináléja karácsony előtt lesz.

Ha már közmédia, akkor érdemes megnézni, hogy a pályán gyenge produkciókkal előrukkoló magyar válogatott a nézettségi versenyben hogyan teljesített. Ha a 18-49 éves korcsoportot nézzük, akkor nézőszámban minimális volt a különbség. Mivel a horvátok elleni meccs hétköznap, míg az azeri vasárnap volt, amikor rendre többen ülnek a képernyők előtt, így közönségarányban a zágrábi zakó hozott magasabb százalékos értéket (13% SHR). A teljes népességben viszont a vasárnapi találkozó teljesített jobban, de a közönségaránya nem érte el a 10 százalékos szinten.

A TV2-t az is visszahúzta egyébként, hogy vasárnap a legjobb napjukon az önkormányzati választások eredményeit többen követték kisebb nézettségű csatornákon. Ezek közül az ATV Önkormányzati választások című műsora volt a legerősebb, a teljes népességben 14 százalék felett teljesített a program. Az M1, ahol egyébként már 18 órakor elkezdődött a Ma este, önmagához képest kielemkedően produkált a 8,7 százalékos eredménnyel. Érdekesség, hogy a TV2 vasárnapi választási műsora szinte teljesen lefedte az ATV-s programot, ám attól jócskán elmaradt, hiszen a teljes népességben nem érte el a 10 százalékot a közönségaránya.

Összefoglalva a 41. heti adatokat a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klub még egy picit erősíteni tudta a közönségarányát (16% SHR), és ennek köszönhetően a korábbi hetekben megszerzett előnyét tovább növelte. Ebben persze szerepet játszik az X-Faktor kiugró számai mellett az is, hogy a Fuss család, fuss!, ahogy fent jeleztük gyengébben teljesített. Így a hétköznapokon a korábbi szoros eredmények helyett most az RTL el tudott lépni a TV2-től, amelynek közönségaránya ezúttal 11,5 százalék lett.

 

Persze az RTL csoportszinten nem lehet maradéktalanul elégedett, hiszen hiába erősödött a zászlóshajó eredménye, ha a kábeltévék most nem teljesítettek olyan jól. A F+ az 5 százalékos szint alá csúszott (4,8% SHR), a Cool pedig a múlt héten csak 2,2 százalékot ért el,. Utóbbit így beérte a Viasat3, mely azonos számokat hozott. Lefele csúszott a Duna TV, amely átlagosan 0,8 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmi célcsoportban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!