A cég este közzétett beszámolója szerint tavaly az adózás előtti nyereség 78,82 millió euróra emelkedett a 2016-os 66,78 millió euróról. Az adózott eredmény 76,96 millió euró volt, szemben a 2016. évi 64,40 millió euróval. Josip Niksic, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. pénzügyi igazgatója közölte: 2017-ben több mint 50 százalékra nőtt a magyar beszállítók részaránya. Magyarországon a Mercedes 23 millió euró iparűzési adót és járulékot fizetett be tavaly a központi büdzsébe és a kecskeméti önkormányzatnak - tette hozzá. Kiemelte: a cég nyeresége fedezte egyebek mellett az 580 millió eurós karosszéria-üzem és az 1 milliárd euróba kerülő gyár beruházását, a nyeresége így Magyarországon maradt.
A hazai értékesítést végző Mercedes-Benz Hungaria Kft. 26 százalékkal növelte árbevételét, amely elérte a 101 milliárd forintot. A dolgozók száma 10 százalékkal emelkedett - mondta Jörg Schmidt, a cég vezetője. Jörg Schmidt kifejtette: a Mercedes-Benz 2017 után 2018 első negyedévében továbbra is piacvezető a prémium személyautók szegmensében 863 értékesített gépkocsival, amely 2017 azonos időszakához képest 33 százalékos növekedés. "Minden mutatószám azt igazolja, hogy jó döntés volt hosszú távon befektetni, és Magyarországot választani kompakt autóink egyik gyártóhelyszíneként" - mondta Josip Niksic.
Christian Wolff elmondta: az új karosszériaüzemben nemrég megkezdődött az új A-osztály típusú kompakt autók gyártása, ami a jelenlegi B-osztály termelését váltja fel. Az első sorozatgyártású autót az Együtt a Kecskeméti Családokért Alapítvány kapja. Christian Wolff hangsúlyozta: a magyar munkavállalók értékelése szerint a Mercedes-Benz gyár lett idén a legvonzóbb hazai munkáltató - emelte ki az ügyvezető igazgatója.
Kifejtette: tavaly kezdődtek el a Mercedes-Benz második gyárának előkészítő, és tereprendezési munkálatai. Az 1 milliárd eurós beruházás eredményeként egy csúcstechnológiával rendelkező, hatékony gyártási egység létesül az évtized végére. Az új "full-flex" gyárban digitális folyamatvezérléssel, rugalmas termelési rendszerben első- és hátsókerék-meghajtású személygépkocsik is készülhetnek majd - tette hozzá Christian Wolff.
Jelezte: 2017 szeptemberében megkezdődött a nyolcezer négyzetméteres képzési központ - a Mercedes-Benz Academy Kecskemét - építése. Az intézmény elsősorban a duális képzésben résztvevő középiskolásoknak és főiskolai hallgatóknak biztosítja majd a legkorszerűbb oktatási eszközöket és technikákat. 2018 szeptemberétől mintegy 250 tanuló és hallgató kezdi majd tanulmányait a duális képzési rendszer keretében - jelezte Christian Wolff.