A világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca erős második negyedévet zárt. A bevétel konstans árfolyamon 3,6 százalékkal bővül az elemzők által várt 2 százalékhoz képest, az egy részvényre jutó módosított eredménye pedig több mint 19 százalékkal növekedett a várt 12,9 százalékhoz képest. A profitabilitását továbbra is nyomja a kereskedelmi óriásnak a növekvő üzemanyaghoz és az online fejlesztésekhez kötődő költségek, írta hírlevelében az Equilor.
Az online piacon mutatott kiemelkedő 40 százalékos növekedést a cég, ezt a ütemet egész évben fenn kívánja tartani. Bővült mind az online rendelés és áruházi árufelvétel, mind az online rendelés és kiszállítás szolgáltatása, év végére a amerikai lakosság 40 százalékát képes lesz kiszolgálni. Nemzetközi területen a főbb piacain, Mexikóban, Kanadában, az Egyesült Királyságban, és Kínában jó eredményt ért el. Indiában folyik a Flipkart felvásárlása, mellyel az indiai gyorsan bővülő online kiskereskedelemhez vásárol belépőt a Walmart. Az ügylet 16 milliárd dollár értékű. mely a Walmart számára is nagy falat, és a 2019-es évre vonatkozó egy részvényre jutó eredményeit 0,3 dollárral csökkenti.Folytatódott a negyedévben a Egyesült Királyságban a Asda és a Sainsbury közötti összeolvadás előkészítése, melyben a Walmartnak 42 százalékos részesedése lesz. Kínában az online piac fejlődésével a kiskereskedelmi óriás a logisztikai és online élelmiszer kiszállító JD Daojia-val működik együtt, és 177 kínai boltjában 1 órán belüli kiszállítást vállal. 2019-es előrejelzését pozitív irányba módosította a cég, most 2 százalékos növekedést vár év végéig, és 4.75-5 dolláros egy részvényre jutó nyereséget, ami 8,8 százaléknak felel meg és a Flipkart hatást is figyelembe veszi.