6p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

A nyári időszak ugyan fejre állította a kereskedelmi tévék nézettségét, az RTL Klub szerint főműsoridőben ők voltak az első félévben a piacvezetők. A TV2 viszont azt kommunikálja, hogy júniusban már minden célcsoportban őket nézték a legnagyobb arányban.

Az év első hat hónapját vizsgálva az RTL Klub továbbra is piacvezető a 18-49-es korcsoportban a főműsoridő tekintetében. A csatorna főműsoridős összesített közönségaránya 13,8 százalék, míg versenytársa 11,3 százalékot ért el. A portfóliók összehasonlításában is az RTL Magyarország végzett az első helyen főműsoridőben, a fő kereskedelmi célcsoportban. A 18-49-es korcsoport első féléves adatainak összesítéséből az látszik: az RTL Magyarország főműsoridős nézettsége 27 százalék volt, míg a versenytárs itt 24,9 százalékot ért el.

A csatorna közleménye azt is kiemelte, hogy a 2019-es év első hat hónapjában havi és heti szinten is az RTL Híradót választották legtöbben a kereskedelmileg fontos 18-49 éves korosztályból az esti – 18 órakor kezdődő – hírműsorok közül. Ami a napi bontást illeti: az idei első félévben a 181 napból az RTL Híradó 175, míg a versenytárs hírműsora 6 napon nyert az esti híradójával (ez a megnyert esték számát százalékosan kifejezve 97% az RTL Klub javára). A teljes lakosságot vizsgálva is megkérdőjelezhetetlen az RTL Híradó előnye, hiszen a megnyert napok száma alapján 57 százalékkal vezeti az esti hírműsorok nézettségi versenyét (az RTL Híradó 103 napon, míg a konkurens 78 napon bizonyult nézettebbnek esti – 18 órakor kezdődő – híradójával).

A félév során kiemelkedően jól teljesített a Híradót követő Fókusz is: az infotainment magazin főműsoridőben futó adásai 17,8 százalékos közönségarányt értek a 18-49 éves lakosság körében. Az év első napján debütált az RTL Klub képernyőjén a Drága örökösök című saját gyártású napi sorozat. A teljes sorozat (81 rész) főműsoridőben sugárzott adásainak átlagos közönségaránya a 18-49 éves korcsoporton 20,1 százalék volt és minden epizód nyerte a saját sávját január 1-étől április 26-áig, a befejező epizódig. A Drága örökösök legnézettebb adása a január elsején sugárzott nyitó epizód volt, amelyet 1 millió 185 ezer ember követett figyelemmel (4+ AMR).

A mi kis falunk billentett át az eredmény az RTL Klub javára
A mi kis falunk billentett át az eredmény az RTL Klub javára

A csatorna másik sikersorozata, A mi kis falunk a harmadik évadából 2019-ben 12 epizód volt látható az RTL Klubon. A sorozat összesített közönségaránya a 18-49-es korcsoportban 27,2 százalék volt, a teljes lakosságot nézve pedig 22,5 százalék. A mi kis falunk idei legnézettebb epizódja a március 23-i adás volt, a fő kereskedelmi célcsoportban 29,9 százalékot ért el (451 ezer néző). Szintén ez az epizód volt a legnézettebb a teljes lakosság körében is, a maga 1 millió 80 ezer nézőjével (ez 25 százaléknak felelt meg közönségarányban).

A fentiek tükrében akár azt is hihetnénk, hogy minden rendben van, és az RTL Klub, illetve csoportszinten az RTL Magyarország számára tökéletesen alakultak a dolgok. Ez azonban nincs így, két okból sem. Egyrészt az első félévben elért közönségarány elmarad az egy évvel korábbitól, másrészt a júniusi időszak finoman szólva sem úgy alakult, ahogy ők előzetesen tervezték. Ekkor ugyanis nem csak a teljes napon, de számos alkalommal napi és heti szinten is a TV2 volt a sikeresebb, még a 18-49-es korcsoportban, főműsoridőben (19-23 óra között) is, ami egyébként a csatorna nézőinek magasabb átlagéletkora miatt számukra kevésbé „nyerő”.

Nem véletlen, hogy a közelmúltban azt jelezték, hogy a TV2 júniusban, az elmúlt öt évre visszatekintve, először tudott nyerni a 18-49 és a 18-59 éves célcsoport tekintetében (SHR%, 18-49 évesek: 8,2%; 18-59 évesek: 8,5%, Live, Egész nap). A teljes lakosság körében egész napos viszonylatban tovább erősödött a többi piaci szereplőhöz képest (SHR%: TV2: 10,4%, Live), és így ebben a célcsoportban júniusban ismét a legnézettebb tévécsatorna lett.

A hétköznapok főműsoridős (a TV2 nem a konvencionális 19-23 óra közötti, hanem a 18-23 óra közötti időszakot tekinti főműsoridőnek – szerk.) versenyében, júniusban a húsz hétköznapból a TV2 tizenhat napot mondhatott magáénak a teljes lakosság körében, míg a hétvége viszonylatában a verseny kiegyensúlyozott, hiszen mind a TV2, mind az RTL Klub 5-5 napot nyert a nézőkért folytatott versenyben. (Live, SHR%, 4+, Hétköznap 18:00-22:59, Hétvége 18:00-22:59).

Töretlen a TV2 Csoport sikere, hiszen 2019 júniusában ismét mindhárom vizsgált célcsoportban (4+, 18-59, 18-49 évesek) megelőzte az RTL Magyarországot, és a teljes lakosságot tekintve előnye 5,2 százalékpontra nőtt (SHR%: TV2 Csoport: 24,2%, RTL Magyarország: 19,0%, egész napra vonatkozó Live adatok alapján).

A júniusi bukdácsolás után úgy tűnik kicsit sikerült magára találnia az RTL Klubnak, hiszen a néhány hete történelmi mélypontnak számító 10 százalék alatti közönségarányhoz képest a mögöttünk hagyott héten 12 százalékot értek el a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben. Ez azonban összességében nem kifejezetten erős, hiszen elmarad az első féléves átlagtól. Ugyanakkor a csatorna azon húzása, hogy a korábban is óriási sikerrel futó A mi kis falunk című sorozat ismétlése minden nap látható esténként jó döntésnek bizonyult, hiszen így visszataláltak a nézők az RTL Klubra. Ugyanakkor az is látszódik, hogy a TV2 a Bezár a bazár révén ismét fel tudott mutatni olyan programot, amely révén sok nézőt tudnak elcsábítani a versenytárstól. Így, ha az őszi időszakban ismét fel tudnak egy ilyen hétköznap esti műsort mutatni, akkor kiélezett lehet az év végi időszak.

Ugyanakkor a TV2 az új műsorokkal nem vár az iskolakezdésig, hiszen hétfőn este ismét képernyőre kerül az Áll az alku. A Gundel Takács Gábor vezette vetélkedő 20.40-től kerül hétköznapokon adásba. Előtte a TV2-n 18.00-tól az utóbbi időben megszokott műsorok, vagyis a Tények, majd 19.10-től a Bezár a bazár látható. Az utóbbihoz képest gyengébb számokat produkáló Legbátrabb páros ismétlése viszont este 10 órára tolódott hátra.

Érdekesség, hogy míg a legutóbbi Forma-1-es futam az adott héten a legnézettebb műsor volt, most hétvégén a Brit nagydíj már nem szerepelt ilyen jól. Igaz így is a közmédia legerősebb programja volt azáltal, hogy a teljes lakosság esetén a 7., míg a kereskedelmi célcsoportban a 10. helyen végzett a toplistán.

 

A két célcsoportban egyébként a dobogós helyeken is eltérően alakult a helyzet. A teljes lakosságnál a Tények került az első helyre, a TV2 hírműsorát az RTL Klub Híradója követte, majd jött A mi kis falunk. A kereskedelmi célcsoportban viszont ez utóbbi sorozat volt az éllovas, majd a Híradó és a Fókusz került még a dobogóra.

Összefoglalva a 28. heti számokat a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klub meg tudta tartani a vezető helyét, a közönségaránya 12 százalék lett. Egy százalékponttal maradt el ettől a TV2, ugyanakkor érdekesség, hogy a rendkívül szoros eredmény ellenére csak egy napot vittek el a fenti célcsoportban és idősávban, míg a többi hatot az RTL nyerte.
Visszacsúszott a F+ (4,5% SHR), míg a Cool (2,1% SHR) alacsony szinten stagnál Ugyanakkor a Viasat 3 (1,5% SHR) is egy helyben áll, így a sorrendben nem volt változás. A középmezőnyt szokás szerint a Duna TV (1,2% SHR) zárta.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!