3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt évek növekedését az autóipar területén az Európai Unió országaiban az elektromos autók rohamos elterjedése segítette elő. Igen ám, de ezeknek a járműveknek jelentős részét nem Európa területén, és nem az ismert európai márkák gyártósorain gyártották, hanem Ázsiában, főként kínai gyártók által kerültek kivitelezésre.

A flottakezelés szegmensében egyre nagyobb teret hódítottak az elektromos autók Nyugat-Európában. Viszont a flottaösszetételből pont az olcsó kínai autómárkák elektromos típusai hasítanak ki egyre nagyobb szeletet.

A flotta menedzsment területén hazánkban is megtalálhatóak már a klasszikus brandek mellett a feltörekvő kínai tulajdonú autómárkák.

Kínai térhódítás az elektromos autógyártásban

Kína az elmúlt évtizedekben a világ első számú gyártójává nőtte ki magát az elektromos autógyártás területén is, főként a szektor állami támogatásainak köszönhetően. 

Az Európai Bizottság vizsgálatának eredményeként megállapították, hogy a kínai állam jelentősen támogatja elektromos autóiparának teljes ellátási láncát, az amúgy nehezen hozzáfárhető nyersanyagok kitermelésétől kezdve a gyártáson keresztül, egészen az európai kikötőkbe történő szállításig.

Vajon lábon lőtte magát az EU?

Az EU pontosan azért, hogy segítse tagországainak autóiparát, és egy szintre hozza a magasabb gyártási költségeket, a már meglévő 10%-os vámon felül további 17,4%-tól 38,1%-ig terjedő vám kivetését irányozta elő a Kínában gyártott, de Európában értékesített elektromos járművekre.

Arról viszont megfeledkeztek, hogy az autóiparban is tetten érhető globalizáció miatt az európai autógyártók többsége is Kínában állítja elő elektromos gépjárművei egy részét. A Mercedes-Benz, a Volvo, a BMW csoport, de még a Dacia is Kínában létesített üzemben gyártja, szereli össze járműveit.

Akkor most jók az extra vámok, vagy sem?

Ha kicsit mélyebben nézünk az intézkedések mögé, akkor arra a következtetésre juthatunk, hogy a talán kevésbé átgondolt védelmi intézkedések pont ellenkező hatást fognak kiváltani az értékesítési piacon. 

Az európai gyártók Kínában gyártott elektromos autói a rájuk is vonatkozó, különböző mértékű vámoktól továbbra sem lesznek versenyképesebb áron elérhetőek az ázsiai vetélytársaiknál. A vámok okozta drágulást pedig végső soron az autóvásárlók fogják megfizetni, mint mindig.

Így akár az új kínai márkák, akár a hagyományos autógyártók irányába fordulnának is a vásárlók, mindenképpen az autók árának drágulásával kell szembenézniük.

Az áremelés soha nem jön jókor

Ezeknek az intézkedéseknek a hatása pedig a lehető legrosszabbkor jöhet el, amikor is olyan időszakukat élik meg a gyártók, - akik pár éve még igencsak lelkesen álltak át az elektromos autózásra -, hogy jelenleg kénytelenek visszavenni az értékesítési terveiket és a legyártott darabszámokat a kereslet csökkenése miatt. 

A flotta menedzsment területén élen járó Next Auto széles szortimentjéből a felhasználáshoz illő, legköltséghatékonyabb járművek bérlésére van lehetőség, sőt a tisztán elektromos meghajtású autók is elérhetőek náluk.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!