2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megugrott a bevétel, felével nőtt a tiszta profit.

A koronavírus-járvány sem tudta lefékezni az Otthon Centrum Holdingot (OCH): a 2020-as 4,5 milliárd forintról tavaly 6,3 milliárdrra nőtt a működési bevétele, az adózott eredmény pedig a megelőző évi 500 millió forintról 756 millióra hízott – derül ki a Budapesti Értéktőzsde honlapján kedden közzétett konszolidált jelentésből.

A jelzálogpiac tavaly is nőni tudott és ez jól jött a hitelközvetítőknek. Fotó: depositphotos.com
A jelzálogpiac tavaly is nőni tudott és ez jól jött a hitelközvetítőknek. Fotó: depositphotos.com

Ebben a hatalmas javulásban óriási szerepe van annak, hogy a fő fókuszpontnak számító lakóingatlan-piacon 2021-ben is dinamikus drágulás következett be, így a jutalékok nominális értéke is jelentősen emelkedett. Az OCH legnagyobb árbevétele a hitelközvetítésre szakosodott tagvállalattól, a HC Központ Pénzügyi Közvetítő Kft-től származik, de jól termelt a lakások közvetítését végző BXI Ingatlanközvetítő Kft is. Előbbi forgalma mintegy harminc százalékkal nőtt és elérte a 3,1 milliárd forintot, utóbbié pedig kicsivel túllépte az egymilliárd forintot.

Az új lakások értékesítése tavaly a sok új projekt beindulása és a befektetői kereslet visszatérése miatt kiemelkedő ütemben nőtt: a 2020 végi 122 millió forinttal szemben 2021 végén már 310 milliós érték állt. A használt lakások közvetítése is jól ment, a megelőző év végi 568 millió forinthoz képest tavaly december végén már 699 milliót írhattak e rubrikába. A névhasználati díj 550 millió forintról 811 millióra emelkedett, ez a franchise hálózat bővülésével, illetve az általános forgalomnövekedéssel is összefügg.

A kiváló eredmények közepette a cégnek szinte meg sem kottyant, hogy 2020-hoz képest majdnem dupla akkora jutalékot kellett kifizetnie az ügynököknek. Annyira jól ment az üzlet, hogy hirdetésre és reklámra is csak minimálisan kellett többet költenie, a 2020-as 156 millió után 2021-ben 170 milliót.

Figyelemreméltó, hogy a tavalyi beszámolóhoz hozzáfűzték az idei és a középtávú kilátásokat is. Azt írták, hogy az év elején a pesszimista tőzsdei előrejelzések és az erősödő infláció hatására sokan megint a biztosnak vélt ingatlanpiac felé fordultak és ott fektették be a pénzüket. Hozzátették azonban, hogy az OCH felkészült az esetleges visszaesésre, de az eddig felhalmozott eredménye és likviditása egy rosszabb piaci környezetben is biztos alapot nyújt a hosszú távú munkához, még a nemzetközi terjeszkedési tervek megvalósítása esetén is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!