Az Index készíthetett nagyinterjút a NER egyik legtöbbet foglalkoztatott építési vállalkozójával, Szíjj Lászlóval. Rövid helyzetértékelésként ezzel kezdte a számos korrupciógyanús ügy kapcsán is emlegetett nagyvállalkozó:
"Mélyépítőként az építőiparra látok jobban rá. Azt látom, hogy a rendszerváltás óta soha ennyien nem dolgoztak, mint napjainkban. Mint vállalkozó, elmondhatom, hogy amint tapasztalom, sosem volt fehérebb a gazdaság az elmúlt évtizedekben, mint jelenleg. Így természetesen optimista vagyok."
Az infláció ettől függetlenül az ő cégeit is "tragikusan" érintette, de "tudatosan készültek" az ilyen nehezebb időszakokra. A lap rákérdezett arra is, hogy tényleg lejt-e a pálya Szíjj felé a közbeszerzéseken.
"Szeretik rám azt mondani a sajtóban, hogy közbeszerzéseken szerezte meg, növelte, hizlalta a vagyonát... De bárki jöhet közbeszerzésre, ajánlatot tehet... A Mercedes-gyár építésekor a multikat sikerült magunk mögé utasítani, mit mondjak, nem örültek neki. Nem gondolom, hogy szégyenkeznem kellene azért, mert Duna Group képes a nemzetközi versenytársak előtt megnyerni jelentős méretű tendereket"
- válaszolta Szíjj, aki szerint a cégcsoportnak vannak tervei az ukrajnai újjáépítéssel kapcsolatosan is, és nem aggódik az elnyert autópálya-koncesszióval kapcsolatos állítólagos brüsszeli vizsgálódás miatt.
Szóba került a vállakozó jachtbiznisze is - hajójain politikusokat is sikerült lencsevégre kapnia a sajtónak.
"Bármilyen meglepő, üzletileg ez nem egy rossz vállalkozás. Visszatérő vendégeink vannak, jövőre a főszezon már most száz százalékban elkelt. Ez is egy üzlet. Egy idő után látja az ember, hogy mi az, ami eredményt termel, és mi az, ami billeg. Jó ajánlat esetén megválok tőle, ha nincs, akkor dolgozik tovább. Két üzemben lévő hajóm van, és egy harmadik, amire van egy potenciális vevő"
- mondta erről Szíjj, aki érdemben nem akart az utóbbi időszakban Pesty László akár felé irányuló vádakként is értelmezhető kijelentéseire reagálni.