3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Viszonylag csendesen zajlott a tévés nézettségi verseny, a hétköznapokon az RTL volt az erősebb, a hétvégén viszont megosztozott a két csatorna.

Egy hete a Nagy Duett indulásakor arról írtunk, hogy a műsor korábban erősebb számokat hozott, hiszen a teljes népességben 1 millió feletti nézőszámokat tudott. Most viszont ez alatt startolt. A második heti adatokat elemezve azt láthattunk, hogy sokat nem változott a helyzet. A műsor 840 ezer embert ért el, ami továbbra is elmarad a korábbi számoktól, arra viszont elegendő, hogy a hét legnézettebb műsora legyen. A TV2 szórakoztató programja mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosság körében megőrizte vezető pozícióját. A vasárnapi győzelem ráadásul úgy született, hogy az RTL Klub most nem tudott versenyre kelni velük.

Hozzá kell tenni, hogy egy nappal korábban a TV2 is hasonló cipőben járt, hiszen a szombati nézettségi rangsorból az RTL adása emelkedett ki. A kereskedelmi célcsoportban az akkor vetített Tanár a hét második legnézettebb programja lett, de a teljes népességben sem szerepelt rosszul az RTL új sorozata.

Ha már a nézettségi ranglista, akkor találtunk egy érdekességet. Annak ellenére, hogy a számok szerint az RTL és a TV2 közönségaránya inkább lefele tendál, a legnézettebb programok listáján a 18-49 évesek körében továbbra is domináns szerepet töltenek be. A szűrt rangsorban, ahol egy műsor csak egyszer szerepel, az első 25-ben csak az RTL, a TV2 és a F+ került be. Színesebb a kép, ha a teljes lakosságot nézzük, hiszen akkor a Duna TV-t, az ATV-t, a Super TV2-taz Izaura TV-t is ott találjuk a Top 25-ben.


Áttérve a hétköznapokra azt láthatjuk, hogy a Konyhafőnök folyamatosan jól teljesít. A főzős műsor nagyon bejött a nézőknek, ennek köszönhetően az RTL Klub a főműsoridőt (19-23 óra között) a 18 és 49 évesek körében folyamatosan hozza. Pedig a TV2 új vetélkedője, a Bezár a bazár nem csak az indulásakor, de azóta is megbízhatóan teljesít, ám a gasztrovetélkedővel szemben nem tud labdába rúgni. Till Attiláék műsorához képest viszont az Áll az alku jóval visszafogottabb teljesítményt nyújtott. Gundel Takács Gábor műsorának mostani szezonja hamarosan véget ér, pénteken 20:55-kor lesz látható az etap utolsó adása. Az Áll az alku mostani évada közepes sikerrel ment a TV2-n, a Sorozatwiki beszámolója szerint egyelőre nem tudni, hogy folytatódik-e.

Az viszont biztos, hogy Gundel Takács Gábort Ördög Nóra váltja majd, legalábbis ami a műsorsávot illeti. Vigyázat, szülővel vagyok! címen megújult formában tér vissza TV2 műsora, amelyben a népszerű hírességek szüleikkel látogatnak el a stúdióba. A párosokat ezúttal is Ördög Nóra kalauzolja majd az izgalmas játékok között. Nagy kérdés, hogy a celebeket felvonultató program mennyire mozgatja meg a nézőket, ahhoz ugyanis, hogy a csatorna felzárkózzon a kereskedelmi célcsoportban az RTL Klubhoz szükségük lenne egy erős programra.

A 16. héten az átlagos közönségarányt nézve az RTL Klub minimálisan visszacsúszott, köszönhetően a gyenge vasárnap miatt. míg a TV2 előrelépett. Előbbit a képernyők előtt ülők 13,7 százaléka nézte átlagosan (főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportot vizsgálva), míg a TV2 közönségaránya 11,6 százalék volt. Némileg erősödött az RTL népszerűbb kábelcsatornája, a F+, amely 5,4 százalékos átlagos közönségarányt ért el, míg a Cool 3,5 százalékot. Ezzel ugyanakkor egy hajszállal megverte a Viasat3-at, amely 3,3 százalékot hozott. A középmezőny végén most is a Duna TV található, amely 1,1 százalékkal szerénykedik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!