2018. május 8. 05:46
mfor.hu

Nagyon erősen zárta az évadot az RTL gasztroműsora, ennek is köszönhetően verhetetlen volt a csatorna esténként.

A hét elején még úgy tűnt, hogy a két szünnap felforgathatja a tévés nézettségi piacot, ám végül ez nem történt meg. Az RTL Klub egyébként is remekül teljesítő gasztrovetélkedője, a Konyhafőnök utolsó hete remek számokat hozott, felfele húzva így a csatorna átlagát is. Érdekesség, hogy hétfőn a program kifejezetten gyengén teljesített, hiszen a megszokott számoktól is messze elmaradt, ráadásul a Bezár a bazár is verte a műsort a 18-49 éves korcsoportban.

A keddi naptól viszont beindult a henger, és nem volt olyan nap, amikor a tévé előtt ülők legalább ötödét ne érte volna el a műsor. A Konyhafőnök fináléja pedig kifejezetten erős lett, hiszen 24 százalék feletti közönségarányt ért el a főzős vetélkedő. A kereskedelmi célcsoportban így a legnézettebb műsor a Konyhafőnök volt a mögöttünk hagyott héten, ráadásul a 18-49 éves korosztályban több más műsor is megelőzte a TV2 legnépszerűbb programját, a Nagy Duettet.

Nagyon trükkös volt egyébként az RTL, hiszen a Konyhafőnök elvileg befejeződött, május 4-én ugyanis az évad Böröcz Zsófi győzelmével véget ért. A műsor rajongói azonban megnyugodhatnak, hiszen ennek ellenére nem kerül le a képernyőről. Most az évad vége után egy plusz héttel megnyújtják a műsort. Ezt Konyhafőnök Szuperdöntő névre keresztelte a csatorna, és visszatérnek benne a műsor korábbi évadainak döntőbe nem került versenyzői. Hogy pontosan kik fognak főzni, arról a nézők szavazhattak az interneten márciusban. A Szuperdöntő első adása május 7-én, hétfőn 19:05-kor lesz látható, a finálé pedig péntek este lesz.

Böröcz Zsófia, a Konyhafőnök győztese Böröcz Zsófia, a Konyhafőnök győztese

A héten azonban végleg elbúcsúzik a gasztroműsor. Ezt követően komoly változás jön majd ismét az RTL műsorrendjében, a legfontosabb, hogy május 14-től a Fókuszt kiveszik a délutáni sávból és este lesz látható. A Híradó továbbra is 18:00-kor indul, azt követi majd a Fókusz adása. Utána, 19:35-kor kezdődik Sebestyén Balázzsal A Fal. A magazinműsor és a vetélkedő együtt is rövidebb lesz mint a Konyhafőnök, így a későbbi idősáv műsorainak kezdő időpontja is változik. Barátok közt tíz perccel korábban, 21:05 helyett 20:55-kor lesz látható és az Éjjel-nappal Budapest is ennyivel előbb kezdődik, 21:35-től.

Érdekes lesz, hogy a Konyhafőnök dominanciáját követően melyik műsorok lesznek a legkedveltebbek. Az biztos, hogy szombatonként az RTL sorozata, A tanár, míg vasárnap a TV2 szórakoztató műsora, a Nagy Duett a legnépszerűbb. Utóbbi egyébként a kereskedelmi célcsoportban a végső összesítésnél ugyan alulmaradt az RTL-es kedvencekkel szemben, más kérdés, hogy a szórakoztató műsor a teljes lakosság körében továbbra is a legerősebb program volt, hiszen közel 20 százalékos közönségaránnyal büszkélkedhetett. Azt ugyanakkor érdemes leszögezni, hogy a nézőszám tekintetében továbbra sincs előrelépés, hiszen a 800 ezres szint egyelőre megugorhatatlan a Nagy Duett számára.

Ha a legnézettebb műsoroknál tartunk, érdekesség, hogy a héten két labdarúgó mérkőzés is kiemelt figyelmet kapott. A közös volt bennük, hogy az egyik résztvevő csapat, a Real Madrid volt, illetve egyesek szerint az össze-vissza ítélő bírókban is hasonlítottak. A kereskedelmi célcsoportban a vasárnapi El Clásico volt a népszerűbb, a Sport 1-en közvetített meccset nézte minden hetedik tévé előtt ülő. Minimálisan maradt el ettől a Sport 4-en látott BL-meccs, a Real Madrid-Bayern München találkozó. A 18-49 évesek körében egyébként ez volt az egyetlen műsor, ami a köztévé kínálatából komoly nézőszámot ért el.


A hétvégi versengésre visszatérve érdekes, hogy míg szombaton hiába próbálkozott ismét viszonylag népszerű filmmel, a Godzillával a TV2, az nem hozott átütő sikert. Ellenben az RTL Klub vasárnapi mozija sokakat lázba hozott, hiszen a Hangya című film a kereskedelmi célcsoportban még a Nagy Duett számait is felülmúlta.

A 18. héten az átlagos közönségarányt nézve az RTL Klub javítani tudott, köszönhetően a hétköznapok erős számainak és a vasárnapi győzelemnek. A csatornát a képernyők előtt ülők 16,1 százaléka nézte átlagosan (főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportot vizsgálva), míg a TV2 közönségaránya 10,5 százalék volt. Némileg erősödött az RTL népszerűbb kábelcsatornája, a F+, amely 5,2 százalékos átlagos közönségarányt ért el, míg a Cool 4,2 százalékot. Ezzel most mindkét adó megelőzte a Viasat3-at , amelynek most csak a képernyők előtt ülők 2,5 százaléka jutott. A Duna tévé olvadása viszont megállíthatatlan, a kereskedelmi célcsoportban 1 százalék alá került a közönségarányuk.