Úgy tűnik, ráérzett az RTL, hogy mivel tud sikert aratni a nézőknél. Múlt héten a hétköznapokon ugyanis A Konyhafőnök című gasztrovetélkedőjét indította el változatlan formátummal, de megújult zsűrivel. A sikerhez egyelőre úgy tűnik, ez is elég volt, hiszen a kereskedelmileg fontos korcsoportoban, a 18-49 évesek körében mind az 5 adás a legnézettebb műsorok közé került és szinte minden adással maga mögé tudta utasítani a versenytárs csatorna vetélkedőjét, A Piramist, mely Stohl András vezérletével a nézők jelentősebb hányadát tudta a tévékészülékek elé ültetni.
A múlt hét legnézettebb műsora azonban mégsem a fentiek közül került ki, hanem az RTL új saját gyártású sorozata, A Tanár lett az, amit a nézők 19,8 százaléka követett a kereskedelmileg fontos korcsoportban.
Hiába azonban a fenti, RTL számára kedvező számok, a teljes népesség körében továbbra sem tudnak az élre kerülni, hiszen a dobogón 2 Piramis adás és a TV2 hírműsora, a Tények szerepel.
Nagy kérdés azonban, hogy mit hoz a következő hét április 9-e után. A TV2 sikert hozó műsora, A Piramis ugyanis véget ér, a nézők azonban nem maradnak vetélkedő nélkül, hiszen a csatorna indítja a Bezár a bazár! című kvízműsorát, ami egyben egy akciójáték is. A show ötvözi majd a klasszikus kvízjátékot és az ügyességi feladatokra épülő műsorokat. Ha a játékospárok jól válaszolnak a kvízkérdésekre, értékes másodperceket kapnak, hogy aztán az elnyert idő alatt minél több nyereményt szerezzenek a bazárból. Az biztos, hogy a TV2 komoly erőforrásokat szán erre a vetélkedőre is, amit jelez az, hogy a már többször bizonyított Tilla és Majka párosára bízták a műsor vezetését.
Bezuhant a TV2, tovább szárnyalt a Viasat
A 13. héten az átlagos közönségarányt nézve a két nagy kereskedelmi csatorna rosszul teljesített, hiszen az RTL Klubot és a TV2-t is a korábbinál kevesebben követték. Rosszabbul utóbbi járt, hiszen a 11,3 százalékos közönségarány múlt héten 10 százalékra zuhant, az RTL-nél azonban csak 13,4-ről 13,3-ra mérséklődött. Tovább menetel ugyanakkor a Viasat3, hiszen átlagos közönségaránya a legutóbbi megugrás után tovább tudott növekedni, 3,8 százalékról 4,2-re. A kisebb csatornák is javítottak: az F+ 5,7-ről 5,8 százalékra, a Cool pedig 3,1-ról 3,6 százalékra növelte a közönségarányát. A Duna TV-t ugyanakkor változatlanul a tévé előtt ülök 1,2 százaléka választotta múlt héten.