3p

Múlt héten két új műsorát is csatarendbe állította az RTL Klub. A nézettségi adatok alapján úgy tűnik, mindkettő bejött.

Úgy tűnik, ráérzett az RTL, hogy mivel tud sikert aratni a nézőknél. Múlt héten a hétköznapokon ugyanis A Konyhafőnök című gasztrovetélkedőjét indította el változatlan formátummal, de megújult zsűrivel. A sikerhez egyelőre úgy tűnik, ez is elég volt, hiszen a kereskedelmileg fontos korcsoportoban, a 18-49 évesek körében mind az 5 adás a legnézettebb műsorok közé került és szinte minden adással maga mögé tudta utasítani a versenytárs csatorna vetélkedőjét, A Piramist, mely Stohl András vezérletével a nézők jelentősebb hányadát tudta a tévékészülékek elé ültetni.

A múlt hét legnézettebb műsora azonban mégsem a fentiek közül került ki, hanem az RTL új saját gyártású sorozata, A Tanár lett az, amit a nézők 19,8 százaléka követett a kereskedelmileg fontos korcsoportban.

Hiába azonban a fenti, RTL számára kedvező számok, a teljes népesség körében továbbra sem tudnak az élre kerülni, hiszen a dobogón 2 Piramis adás és a TV2 hírműsora, a Tények szerepel.

Fotó: RTL Klub
Fotó: RTL Klub

Nagy kérdés azonban, hogy mit hoz a következő hét április 9-e után. A TV2 sikert hozó műsora, A Piramis ugyanis véget ér, a nézők azonban nem maradnak vetélkedő nélkül, hiszen a csatorna indítja a Bezár a bazár! című kvízműsorát, ami egyben egy akciójáték is. A show ötvözi majd a klasszikus kvízjátékot és az ügyességi feladatokra épülő műsorokat. Ha a játékospárok jól válaszolnak a kvízkérdésekre, értékes másodperceket kapnak, hogy aztán az elnyert idő alatt minél több nyereményt szerezzenek a bazárból. Az biztos, hogy a TV2 komoly erőforrásokat szán erre a vetélkedőre is, amit jelez az, hogy a már többször bizonyított Tilla és Majka párosára bízták a műsor vezetését.

Bezuhant a TV2, tovább szárnyalt a Viasat

A 13. héten az átlagos közönségarányt nézve a két nagy kereskedelmi csatorna rosszul teljesített, hiszen az RTL Klubot és a TV2-t is a korábbinál kevesebben követték. Rosszabbul utóbbi járt, hiszen a 11,3 százalékos közönségarány múlt héten 10 százalékra zuhant, az RTL-nél azonban csak 13,4-ről 13,3-ra mérséklődött. Tovább menetel ugyanakkor a Viasat3, hiszen átlagos közönségaránya a legutóbbi megugrás után tovább tudott növekedni, 3,8 százalékról 4,2-re. A kisebb csatornák is javítottak: az F+ 5,7-ről 5,8 százalékra, a Cool pedig 3,1-ról 3,6 százalékra növelte a közönségarányát. A Duna TV-t ugyanakkor változatlanul a tévé előtt ülök 1,2 százaléka választotta múlt héten.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!