5p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Lehetett rá számítani, hogy az X-Faktor válogatója iránt élénk érdeklődés lesz, ám a számok alapján egyértelműen pozitív meglepetésről beszélhetünk, hiszen az év egyik legnézettebb műsora lett a tehetségkutató.

Az utóbbi hetekben A mi kis falunk kifejezetten erősen teljesített a szombat esti műsorsávban, így kissé értetlenül álltunk az RTL döntése előtt, amikor kiderült, hogy a sorozatot félbeszakítják, és az eddig megszokott 8 részes évadok helyett idén csak öt epizódot vetítenek le. Hivatalosan a csatorna egyébként csak annyit közölt,  hogy A mi kis falunk lakói elmennek pihenni egy kicsit: 2019-ben folytatódnak a kalandok. Miután a vígjáték korábbi részei szinte minden esetben 1 millió feletti nézőszámmal büszkélkedtek, logikusnak tűnt volna, ha esetleg vasárnapra kerül át a Sztárban sztár ellenfelének. A csatorna azonban másképp tervezett, ráadásul, mint az a Sorozatwiki írásából kiderült a korábbiakkal ellentétben ezúttal nem 8 részt, hanem 17-et rögzítettek. Azt viszont egyelőre továbbra sem tudni, hogy pontosan mikor folytatódik a széria harmadik etapja az RTL Klubon, és mi lesz az idén forgatott plusz részek sorsa.

Ezek tükrében izgalmasnak ígérkezett, hogy az egykor a hazai nézettség csillagának, majd az utóbbi években egy említésre méltó szereplőjének számító X-Faktor hogyan fog indulni. Az első adás kapcsán pozitív meglepetésről beszélhetünk, hiszen a hét legnézettebb műsora lett mind a 18-49 évesek, mind a teljes lakosság körében. Ráadásul mindkét célcsoportban az általunk vártnál több nézőt mozgatott meg a tehetségkutató. A 4 éven felüliek esetén (teljes népesség) például a közönségmérés során 1,2 millió nézőt regisztráltak, ami az idei év egyik legerősebb adata lett. Ennél jobb számokat idén csak a nyári labdarúgó világbajnokság kiemelt találkozói értek el, a francia-horvát találkozót is magába foglaló közvetítést 1,5 millióan nézték. Az X-Faktor tehát nagyon erősen kezdett, és a hétköznapokon is az RTL Klub dominált, de aligha dőlhetnek hátra.

Az X-Faktor nézettsége tapsot érdemelt (Forrás: RTL Klub)
Az X-Faktor nézettsége tapsot érdemelt (Forrás: RTL Klub)

A TV2 ugyanis hétfőn kezdi új műsorstruktúráját, amelyről a korábbi hetekben többször írtunk. Az új programok pedig mindenképpen ígéretesnek tűnnek. Az RTL számára a konkurencia új műsorai mellett az is bizonytalanságot okozhat, hogy az erős kezdést követően a második héten már kevésbé volt lehengerlő a Survivor. Voltak a műsornak ugyan erősebb estéi, de úgy tűnik a közönségaránya olvadni kezdett. Ez pedig finoman szólva sem jó ómen, hiszen így a TV2 sokkal könnyebben meg tudja fordítani a jelenlegi gyenge pozícióját.

Az RTL-es fölény törékenységét mutatja, hogy a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) hétköznapokon hiába nyert meg a csatorna minden estét, ezt sokkal inkább köszönhette a versenytárs gyengélkedésének, mint a saját erős szereplésének. A 40. héten ugyanis munkanapok mindegyikén alacsonyabb volt esténként az RTL átlagos közönségaránya, mint amennyi heti átlagban kijött. Ez azt jelenti, hogy a kiugróan erős szombat volt az, amelyik tovább tudta lendíteni az adót. Eközben a TV2 sem igazán vitézkedett, bár ahogy azt korábban többször megjegyeztük, a csatorna nagyjából az augusztus végi induláskor elgáncsolta önmagát, amikor rejtélyeskedni próbált, ahelyett, hogy a műsoraikat hirdették volna. Úgy tűnik, ebből tanultak, és az október 8-án induló új műsorrendet már sokkal erősebben promótálták.

Visszatérve a múlt heti műsorokra megint érdekes volt, hogy az egyes korcsoportokban milyen különbségek alakulhatnak ki, attól függően, hogy az idősebbek mennyire néznek egy programot. Vasárnap például a 18-49-es korosztályban a TV2 joggal lehetett büszke, hiszen a Viszkis című film a második legnézettebb lett, a teljes lakosság esetében viszont a műsor csak a hetedik helyre futott be. Ott a csatorna legerősebb programja a Tények lett, ami a rangsor harmadik helyét vitte el.

Ha a sporműsorokkal kapcsolatos számokat nézzük, akkor is láthatunk pár érdekességet. A politika hiába tolja a magyar focit, ha van jobb, akkor azt szívesebben nézik az emberek, legalábbis erre lehet következtetni, hogy a szerdai Tottenham-Barcelona találkozót többen követték, mint az egyébként rangos ellenféllel, az angol Chelsea-vel találkozó Vidi mérkőzését. A fehérváriak találkozója kapcsán leszögezhetjük, hogy ismét csak az elkötelezett kemény mag követte a mérkőzést a képernyők előtt. (Az ősz folyamán tapasztalt nézettségi adatok alapján - korábban - volt egy olyan megállapításunk, hogy nagyjából negyedmillió magyar hardcore focirajongó van, akik többé kevésbé minden meccset megnéznek.) A heti Forma-1 futam számait pedig egyértelműen rontotta, hogy a helyszín miatt nem a megszokott időpontban, hanem vasárnap kora reggel volt a japán nagydíj, így emiatt az általánosnál jóval kevesebben nézték.

 

 

 

Összefoglalva a 40. heti számokat azt láthattuk, hogy immár szokás szerint hat estét az RTL Klub, egyet pedig a TV2 nyert meg a kereskedelmi célcsoportban. Stabilizálni tudta közönségarányát az RTL, az egy héttel korábbi 16,1 százalékhoz képest ezúttal 16,7 százalék lett. A TV2 gyakorlatilag stagnált, hiszen a főműsoridőben a tévé előtt ülők 9,1 százaléka nézte átlegosan. Míg a múlt héten a F+ gyengült, a Cool pedig erősödött most fordítva történt, hiszen az előbbi emlekedett és 5,3 százalékra nőtt, míg utóbbinak meg kellett elégednie 3,5 százalékkal. A Viasat 3 (2,2% SHR) egy helyben állt, miközben a Duna TV (1,1% SHR) ismét javított.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!