5p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Lehetett rá számítani, hogy az X-Faktor válogatója iránt élénk érdeklődés lesz, ám a számok alapján egyértelműen pozitív meglepetésről beszélhetünk, hiszen az év egyik legnézettebb műsora lett a tehetségkutató.

Az utóbbi hetekben A mi kis falunk kifejezetten erősen teljesített a szombat esti műsorsávban, így kissé értetlenül álltunk az RTL döntése előtt, amikor kiderült, hogy a sorozatot félbeszakítják, és az eddig megszokott 8 részes évadok helyett idén csak öt epizódot vetítenek le. Hivatalosan a csatorna egyébként csak annyit közölt,  hogy A mi kis falunk lakói elmennek pihenni egy kicsit: 2019-ben folytatódnak a kalandok. Miután a vígjáték korábbi részei szinte minden esetben 1 millió feletti nézőszámmal büszkélkedtek, logikusnak tűnt volna, ha esetleg vasárnapra kerül át a Sztárban sztár ellenfelének. A csatorna azonban másképp tervezett, ráadásul, mint az a Sorozatwiki írásából kiderült a korábbiakkal ellentétben ezúttal nem 8 részt, hanem 17-et rögzítettek. Azt viszont egyelőre továbbra sem tudni, hogy pontosan mikor folytatódik a széria harmadik etapja az RTL Klubon, és mi lesz az idén forgatott plusz részek sorsa.

Ezek tükrében izgalmasnak ígérkezett, hogy az egykor a hazai nézettség csillagának, majd az utóbbi években egy említésre méltó szereplőjének számító X-Faktor hogyan fog indulni. Az első adás kapcsán pozitív meglepetésről beszélhetünk, hiszen a hét legnézettebb műsora lett mind a 18-49 évesek, mind a teljes lakosság körében. Ráadásul mindkét célcsoportban az általunk vártnál több nézőt mozgatott meg a tehetségkutató. A 4 éven felüliek esetén (teljes népesség) például a közönségmérés során 1,2 millió nézőt regisztráltak, ami az idei év egyik legerősebb adata lett. Ennél jobb számokat idén csak a nyári labdarúgó világbajnokság kiemelt találkozói értek el, a francia-horvát találkozót is magába foglaló közvetítést 1,5 millióan nézték. Az X-Faktor tehát nagyon erősen kezdett, és a hétköznapokon is az RTL Klub dominált, de aligha dőlhetnek hátra.

Az X-Faktor nézettsége tapsot érdemelt (Forrás: RTL Klub)
Az X-Faktor nézettsége tapsot érdemelt (Forrás: RTL Klub)

A TV2 ugyanis hétfőn kezdi új műsorstruktúráját, amelyről a korábbi hetekben többször írtunk. Az új programok pedig mindenképpen ígéretesnek tűnnek. Az RTL számára a konkurencia új műsorai mellett az is bizonytalanságot okozhat, hogy az erős kezdést követően a második héten már kevésbé volt lehengerlő a Survivor. Voltak a műsornak ugyan erősebb estéi, de úgy tűnik a közönségaránya olvadni kezdett. Ez pedig finoman szólva sem jó ómen, hiszen így a TV2 sokkal könnyebben meg tudja fordítani a jelenlegi gyenge pozícióját.

Az RTL-es fölény törékenységét mutatja, hogy a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) hétköznapokon hiába nyert meg a csatorna minden estét, ezt sokkal inkább köszönhette a versenytárs gyengélkedésének, mint a saját erős szereplésének. A 40. héten ugyanis munkanapok mindegyikén alacsonyabb volt esténként az RTL átlagos közönségaránya, mint amennyi heti átlagban kijött. Ez azt jelenti, hogy a kiugróan erős szombat volt az, amelyik tovább tudta lendíteni az adót. Eközben a TV2 sem igazán vitézkedett, bár ahogy azt korábban többször megjegyeztük, a csatorna nagyjából az augusztus végi induláskor elgáncsolta önmagát, amikor rejtélyeskedni próbált, ahelyett, hogy a műsoraikat hirdették volna. Úgy tűnik, ebből tanultak, és az október 8-án induló új műsorrendet már sokkal erősebben promótálták.

Visszatérve a múlt heti műsorokra megint érdekes volt, hogy az egyes korcsoportokban milyen különbségek alakulhatnak ki, attól függően, hogy az idősebbek mennyire néznek egy programot. Vasárnap például a 18-49-es korosztályban a TV2 joggal lehetett büszke, hiszen a Viszkis című film a második legnézettebb lett, a teljes lakosság esetében viszont a műsor csak a hetedik helyre futott be. Ott a csatorna legerősebb programja a Tények lett, ami a rangsor harmadik helyét vitte el.

Ha a sporműsorokkal kapcsolatos számokat nézzük, akkor is láthatunk pár érdekességet. A politika hiába tolja a magyar focit, ha van jobb, akkor azt szívesebben nézik az emberek, legalábbis erre lehet következtetni, hogy a szerdai Tottenham-Barcelona találkozót többen követték, mint az egyébként rangos ellenféllel, az angol Chelsea-vel találkozó Vidi mérkőzését. A fehérváriak találkozója kapcsán leszögezhetjük, hogy ismét csak az elkötelezett kemény mag követte a mérkőzést a képernyők előtt. (Az ősz folyamán tapasztalt nézettségi adatok alapján - korábban - volt egy olyan megállapításunk, hogy nagyjából negyedmillió magyar hardcore focirajongó van, akik többé kevésbé minden meccset megnéznek.) A heti Forma-1 futam számait pedig egyértelműen rontotta, hogy a helyszín miatt nem a megszokott időpontban, hanem vasárnap kora reggel volt a japán nagydíj, így emiatt az általánosnál jóval kevesebben nézték.

 

 

 

Összefoglalva a 40. heti számokat azt láthattuk, hogy immár szokás szerint hat estét az RTL Klub, egyet pedig a TV2 nyert meg a kereskedelmi célcsoportban. Stabilizálni tudta közönségarányát az RTL, az egy héttel korábbi 16,1 százalékhoz képest ezúttal 16,7 százalék lett. A TV2 gyakorlatilag stagnált, hiszen a főműsoridőben a tévé előtt ülők 9,1 százaléka nézte átlegosan. Míg a múlt héten a F+ gyengült, a Cool pedig erősödött most fordítva történt, hiszen az előbbi emlekedett és 5,3 százalékra nőtt, míg utóbbinak meg kellett elégednie 3,5 százalékkal. A Viasat 3 (2,2% SHR) egy helyben állt, miközben a Duna TV (1,1% SHR) ismét javított.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!