3p

A magyar Ganz-Mavag Europe Zrt. 619 millió euró értékű nyilvános vételi ajánlatot tett a spanyol Talgo vasútépítő vállalatra. Állítólag kilétüket titokban tartó magyarok is vannak a vásárló konzorciumban.

Az ajánlatban részvényenként 5 eurós vételi ár szerepel, amelynek feltétele legalább 50 százalék plusz 1 részvényarány megszerzése a cégben. A Ganz-Mavag Europe Zrt. (GME) fenntartaná a Talgo spanyolországi székhelyét, tevékenységeit, csakúgy, mint a foglalkoztatást, és stratégiai partnerként a kereskedelmi kapcsolatot a spanyol vasúti közlekedési vállalattal (RENFE).

Sok euróról van szó, de a csata még nem dőlt el. Fotó: Depositphotos
Sok euróról van szó, de a csata még nem dőlt el. Fotó: Depositphotos

A GME 45 százaléka az állami Corvinus Zrt. tulajdonában van, 55 százalékot, tehát a többséget a Ganz-Mavag Holding Kft. tartja a kezében. Ezt a kft-tét teljs egészében a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt  birtokolja. Azt is tudjuk, hogy ezen zrt. mögött a Solva II. Magántőkealap áll. Nyilvános, hogy a tőkealap fő részvényese a magyar állampolgárságú Törő Csaba, de vannak benne mások is, és senkinek sincs 50 százaléknál nagyobb tulajdonhányada.

A Telex megjegyzi: a Solva II Magántőkealapot a Lead Ventures Alapkezelő Zrt alapkezelő társaság kezeli, ami 100 százalékban a magyar Mol Vagyonkezelő Kft. tulajdonában van, s ez utóbbi kft. pedig a Mol Nyrt. tulajdona.

"Vagyis vélhetően a magyar állam, a Mol, illetve Törő Csaba közös ügyéről van szó, ahol keveredik, hogy ki az, aki itt tulajdonos, és ki az, aki irányító." - tette hozzá a portál. Mit mondott a vevő? Azt, hogy

"A cél egy olyan ipari kombináció megvalósítása, amely értéket teremt a Talgo számára európai szinten kiemelkedő szereplőként, kapacitásainak és piaci elérésének növelése, globális gyártási kapacitásai megerősítése és külföldi piaci jelenléte eredményeként"

A tőzsdefelügyelet közzétette a Talgo igazgatótanácsának közleményét is, amelyben kifejti, hogy a felvásárlási ajánlat "barátságos" és "vonzó" a részvényesek számára, az árról alkotott vélemény "előzetesen kedvező", de várja, hogy teljes körűen elemezhessék a részletes ajánlatot.

Jordi Hereu spanyol ipari miniszter csütörtökön Brüsszelben újságíróknak nyilatkozott arról, hogy az ügyletet felülvizsgálja a külföldi befektetéseket elemző testület, mivel a Talgo stratégiai vállalat Spanyolország számára a vasúti mobilitásban betöltött alapvető szerepe miatt. Óscar Puente közlekedési miniszter szerdán egy gazdasági rendezvényen megjegyezte: a spanyol kormány "minden tőle telhetőt megtesz", hogy elkerülje a felvásárlást - írta az MTI.
 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!