Az ajánlatban részvényenként 5 eurós vételi ár szerepel, amelynek feltétele legalább 50 százalék plusz 1 részvényarány megszerzése a cégben. A Ganz-Mavag Europe Zrt. (GME) fenntartaná a Talgo spanyolországi székhelyét, tevékenységeit, csakúgy, mint a foglalkoztatást, és stratégiai partnerként a kereskedelmi kapcsolatot a spanyol vasúti közlekedési vállalattal (RENFE).
A GME 45 százaléka az állami Corvinus Zrt. tulajdonában van, 55 százalékot, tehát a többséget a Ganz-Mavag Holding Kft. tartja a kezében. Ezt a kft-tét teljs egészében a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt birtokolja. Azt is tudjuk, hogy ezen zrt. mögött a Solva II. Magántőkealap áll. Nyilvános, hogy a tőkealap fő részvényese a magyar állampolgárságú Törő Csaba, de vannak benne mások is, és senkinek sincs 50 százaléknál nagyobb tulajdonhányada.
A Telex megjegyzi: a Solva II Magántőkealapot a Lead Ventures Alapkezelő Zrt alapkezelő társaság kezeli, ami 100 százalékban a magyar Mol Vagyonkezelő Kft. tulajdonában van, s ez utóbbi kft. pedig a Mol Nyrt. tulajdona.
"Vagyis vélhetően a magyar állam, a Mol, illetve Törő Csaba közös ügyéről van szó, ahol keveredik, hogy ki az, aki itt tulajdonos, és ki az, aki irányító." - tette hozzá a portál. Mit mondott a vevő? Azt, hogy
"A cél egy olyan ipari kombináció megvalósítása, amely értéket teremt a Talgo számára európai szinten kiemelkedő szereplőként, kapacitásainak és piaci elérésének növelése, globális gyártási kapacitásai megerősítése és külföldi piaci jelenléte eredményeként"
A tőzsdefelügyelet közzétette a Talgo igazgatótanácsának közleményét is, amelyben kifejti, hogy a felvásárlási ajánlat "barátságos" és "vonzó" a részvényesek számára, az árról alkotott vélemény "előzetesen kedvező", de várja, hogy teljes körűen elemezhessék a részletes ajánlatot.
Jordi Hereu spanyol ipari miniszter csütörtökön Brüsszelben újságíróknak nyilatkozott arról, hogy az ügyletet felülvizsgálja a külföldi befektetéseket elemző testület, mivel a Talgo stratégiai vállalat Spanyolország számára a vasúti mobilitásban betöltött alapvető szerepe miatt. Óscar Puente közlekedési miniszter szerdán egy gazdasági rendezvényen megjegyezte: a spanyol kormány "minden tőle telhetőt megtesz", hogy elkerülje a felvásárlást - írta az MTI.