2018. május 3. 05:46
mfor.hu

Szombaton olyan gyenge közönségarányt ért el a TV2 a kereskedelmi célcsoportban, amire eddig csak műsorszünet idején volt példa.

Szombat este minimális mértékben javított az eddig is elég jó számain az RTL Klub sorozata, A tanár, és egyes kábelcsatornák - így a Viasat3 vagy a Cool - is jobban teljesített a szokottnál. Mindez mégsem tűnik magyarázatnak arra, hogy a TV2 miért hozott ennyire gyenge számokat.

A csatornán sugárzott filmek korábban sikerrel futottak a mozikban, az este 7-kor vetített Star Trek: Mindenen túl, ráadásul újnak is számít, hiszen két éve mutatták be. Ennek ellenére csak a képernyők előtt ülők 4,2 százaléka választotta. Még ennél is kevesebben nézték az azt követő filmet, a Cowboyok és űrlények című sci-fit, amelynek közönségaránya 2,3 százalékos volt. Így az egész estét tekintve a csatornát a tévé előtt ülők csupán 3,2 százaléka nézte. Ennyire gyenge közönségarányt, olyan napon, amikor a Médiahatóság büntetése miatt nem volt a csatorna műsorszünetre kényszerítve, még soha nem jegyezhettünk fel. Érdekesség, hogy azon a napon a kereskedelmi célcsoportot tekintve a legnézettebb 50 műsorba nem tudott bekerülni a TV2, miközben például a Viasat3 vagy a Coolnak volt ilyen programja. Más kérdés, hogy aznap este mindkét kábelcsatorna közönségaránya verte a TV2 mutatóját.

Vasárnap ugyanakkor vígasztatódni tudott a csatorna, bár ez nem olyan nagy meglepetés. A Nagy Duett révén ugyanis a hét utolsó napján a TV2 lett az esti időszakban a legnézettebb adó. A műsor a 18-49-es korcsoportban ugyan alul maradt A tanár című sorozattal szemben, ám a teljes népességben ismét elvitte a pálmát. A szórakoztató műsor kapcsán annyiban lehet hiányérzete a csatornának, hogy a korábbi évek milliós nagyságrendű nézettségét nem tudja megközelíteni, ezúttal is 800 ezer alatt maradt ez a mutató.

Ami a hétköznapokat illeti, most búcsúzott az Áll az alku, amely az utolsó héten sem tudta megváltani a világot. Az előző évadnál némileg gyengébben szereplő vetélkedőről egyelőre nem is lehet tudni, hogy mikor folytatódik. Helyette, ahogy arról korábban beszámoltunk, a héten indult Ördög Nóra új szórakoztató műsora, a Vigyázat, szülővel vagyok!, amely valószínűleg több nézőt vonzhat, mint Gundel Takács Gábor műsora.  

Igazán érdekes azonban két hét múlva lesz a helyzet, amikor véget ér a Konyhafőnök, addig ugyanis aligha változik gyökeresen a hétköznapi nézettségi verseny eredménye. Május 11-ig az RTL Klub szinte biztosan nyeri majd a hétköznap estéket a gasztroműsor révén, utána viszont változhat a helyzet, utána viszont kérdéses, hogy mi lesz.


Május 14-től ugyanis új időpontban, 19:05-kor kezdődik a Fókusz. Ezt követően új, eddig nem látott részekkel folytatódik A Fal. A Sebestyén Balázs nevével fémjelzett game show minden hétköznap 19:35-től várja a nézőket. A Fal után, az este további részében a nézők a Barátok közt és az Éjjel-Nappal Budapest epizódjait láthatják majd. A TV2 akkor a most indult műsorrenddel veszi majd fel a küzdelmet, vagyis este 7-től indul a Bezár a bazár, majd 20:55-től a Vigyázat, szülővel vagyok!, míg 22:45-kor a Drágám, add az életed kerül adásba.

A kisebb kábelcsatornák közül a múlt héten már-már megtáltosodott a Viasat3, hiszen a két országos kereskedelmi tévé mögött a harmadik legerősebb közönségarányt érte el. Ezt annak köszönhette, hogy több nagy sikerű Marvel-univerzumos, szuperhősös filmet vetített. Így a múlt héten látható volt a Viasat3-on az Amerika kapitány és a Vasember két-két része, a Galaxis őrzői vagy éppen a Bosszúállók.

A 17. héten az átlagos közönségarányt nézve az RTL Klub tartotta magát, míg a TV2 a már említett csúfondárosan sikerült szombat miatt visszalépett. Előbbit a képernyők előtt ülők 13,6 százaléka nézte átlagosan (főműsoridőben a 18-49 évesek körében), míg a TV2 közönségaránya 10,3 százalék volt. Hiába javított, a két nagytól jócskán elmaradt a Viasat3, amelyet a tévék előtt ülők 4 százaléka nézett. Továbbra sem tudnak nekilendülni az RTL kábelcsatornái, a F+ visszacsúszott, és csak 3,6 százalékos átlagos közönségarányt ért el, míg a Cool valamivel jobb volt, 3,9 százalékot. A középmezőny végén most is a Duna TV található, amely immár csak 1,1 százalékkal szerénykedik a kereskedelmi célcsoportban.