2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) hamarosan megkezdi az árukezelő központ bővítésének előkészítését. Fontos bevételi forrás ez a központ a cégnek, amely gyászos évet zárt az utasforgalomban és az év első felében sem számíthat gyors javulásra ezen a téren.

A hatalmasat zuhanó személyforgalommal ellentétben az áruforgalom kevésbé esett vissza 2020-ban, új cargo járatok is indultak és továbbiak „becserkészése” is szóba jöhet. A járvány várható elmúltával az utasforgalomban közlekedő repülőgépeken szállított áruk mennyisége is visszazárhat, illetve növelhetik kapacitásaikat az úgynevezett integrátorok (DHL Express, Fedex, UPS, TNT Express). Mindez üzletileg indokolttá teszi a már működő BUD Cargo City nevű komplexum második ütemének megépítését.

Minden légi fuvar aranyat ér Ferihegyen (forrás: Budapest Airport)
Minden légi fuvar aranyat ér Ferihegyen (forrás: Budapest Airport)

A BA most azt közölte lapunkkal, hogy az előkészítés már idén megkezdődik. „További árukezelő létesítmények, raktárak és irodák tervezését és építését is elindítjuk.” – mondta Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója. Kossuth József, a BUD cargo vezetője hozzátette: „Számos további fejlesztési projektünk van folyamatban, például a cargo közösség munkájához szükséges digitalizációs igények támogatása, vagy az IATA (a Nemzetközi Légiszállítási Szövetség) már megvalósítási fázisban lévő, gyógyszerekre fejlesztett CEIV Pharma légiáru-szállítási minőségbiztosítási rendszerének bevezetése Magyarországon.

Tavaly a cargo forgalma – a járvány okozta globális kihívások ellenére – erős volt, 134 459 tonna légiárut kezeltek ott, ez 0,8 százalékkal volt kevesebb az előző évinél. Több mint 6100 cargo járatot fogadott a központ, ez 17,6 százalékkal több, mint 2019-ben.

A tavalyi cargo forgalom mintegy 6 százalékát orvosi segédeszközök és más egészségügyi árukat szállító cargo charter járatok tették ki, ami körülbelül 350 dedikált járat kezelését jelentette 2020-ban, kiegészítve a menetrend szerinti cargo légi összeköttetéseket. A BUD Cargo City már a koronavírus járvány európai megjelenésekor felkészülten várta az érkező érkező egészségügyi szállítmányokat, és időben megkezdte a felkészülést a védőoltás szállításához és tárolásához szükséges feltételek biztosítására is.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!