A hatalmasat zuhanó személyforgalommal ellentétben az áruforgalom kevésbé esett vissza 2020-ban, új cargo járatok is indultak és továbbiak „becserkészése” is szóba jöhet. A járvány várható elmúltával az utasforgalomban közlekedő repülőgépeken szállított áruk mennyisége is visszazárhat, illetve növelhetik kapacitásaikat az úgynevezett integrátorok (DHL Express, Fedex, UPS, TNT Express). Mindez üzletileg indokolttá teszi a már működő BUD Cargo City nevű komplexum második ütemének megépítését.
A BA most azt közölte lapunkkal, hogy az előkészítés már idén megkezdődik. „További árukezelő létesítmények, raktárak és irodák tervezését és építését is elindítjuk.” – mondta Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója. Kossuth József, a BUD cargo vezetője hozzátette: „Számos további fejlesztési projektünk van folyamatban, például a cargo közösség munkájához szükséges digitalizációs igények támogatása, vagy az IATA (a Nemzetközi Légiszállítási Szövetség) már megvalósítási fázisban lévő, gyógyszerekre fejlesztett CEIV Pharma légiáru-szállítási minőségbiztosítási rendszerének bevezetése Magyarországon.
Tavaly a cargo forgalma – a járvány okozta globális kihívások ellenére – erős volt, 134 459 tonna légiárut kezeltek ott, ez 0,8 százalékkal volt kevesebb az előző évinél. Több mint 6100 cargo járatot fogadott a központ, ez 17,6 százalékkal több, mint 2019-ben.
A tavalyi cargo forgalom mintegy 6 százalékát orvosi segédeszközök és más egészségügyi árukat szállító cargo charter járatok tették ki, ami körülbelül 350 dedikált járat kezelését jelentette 2020-ban, kiegészítve a menetrend szerinti cargo légi összeköttetéseket. A BUD Cargo City már a koronavírus járvány európai megjelenésekor felkészülten várta az érkező érkező egészségügyi szállítmányokat, és időben megkezdte a felkészülést a védőoltás szállításához és tárolásához szükséges feltételek biztosítására is.