2p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jelentősen elmaradtak az eddigi idei eredmények az elemzői várakozásoktól, és még egy évvel tovább maradhatnak a földön a problémás gépek.

Komoly kihívások a Wizz Airnél. A társaság tegnap reggel tette közzé negyedéves jelentését, a működési nyeresége csupán 27 millió euró volt a június 30-ig tartó három hónapban, ami jelentősen elmarad az elemzők által várt 87 millió eurós előrejelzéstől, és 38,3 százalékkal kevesebb az előző évi értéknél. A budapesti székhelyű fapados légitársaság június 30-án 41 repülőgépet tartott földön a GTF motorokkal kapcsolatos kötelező vizsgálatok miatt, és most már csak 2027-re várja a földön tartott flotta visszatérését – egy évvel később, mint korábban prognosztizálta.

Annak ellenére, hogy a pénzügyi eredmények csalódást keltőek, a légitársaság továbbra is fenntartja hosszú távú növekedési terveit. A Wizz Air azt várja, hogy a földön tartott flotta fokozatosan visszatér a szolgálatba, bár ez csak 2027-ben fejeződik be teljesen. A vállalat vezetése bízik abban, hogy a Pratt & Whitney-vel kötött kompenzációs megállapodás segít enyhíteni a pénzügyi hatásokat, miközben a légitársaság továbbra is elkötelezett az európai fapados piac vezető pozíciójának megőrzése mellett. A bevételek 13 százalékkal nőttek 1,428 milliárd euróra, miközben az utasszám 10,6 százalékkal emelkedett.

Az üzemanyag nélküli egységköltségek (CASK) 14 százalékkal nőttek, ami elsősorban a karbantartási és értékcsökkenési költségek növekedésének tudható be. A GTF motorok karbantartási problémái továbbra is inflációs nyomást gyakorolnak a költségekre, miközben az üzemanyagköltségek 14 százalékkal csökkentek. A Q2-re vonatkozó kilátások szerint a kapacitás (ASK) nagy egyjegyű számjegyekkel nő, míg a RASK változatlan marad a Tel Aviv műveletek csökkentése és a fogyasztói árellenállás miatt. A vezetőség biztos abban, hogy az F27-ben javul a költségkép a flotta kilépésének időzítése, a földön tartott repülőgépek arányának csökkenése és a második növekedési év hatásai révén.

(Equilor)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!