3p

Az amerikai fogyasztók, főként az ezredforduló után született Z generáció tagjai szívesen vásárolnak ajándékot a kínai e-kereskedőknél, mert áraikat verhetetlennek tartják.

Az Amazon, a TikTok Shop, a Temu és a Shein menetel az élen az olcsó karácsonyi ajándékok forrásainak versenyében – derült ki a Realdrive hírportál összesítéséből. A Probolsky Research felmérése szerint a vásárlók 40 százaléka úgy találja, hogy a Temu „sokkal olcsóbb”, mint az Amazon. Az amerikai cég hiába indította el olcsó piacterét az Amazon Hault.

Ezen olyan termékeket kínálnak, amelyek ára nem magasabb 20 dollárnál (kevesebb mint 8 ezer forint), miközben a legtöbbet meg lehet vásárolni 10 dollárért (majdnem 4 ezer forint) és egyes termékek csak 1 dollárba (397 forint) kerülnek. A probléma az, hogy a kis cégek, amelyek ezen kínálják az árujukat, nem tudnak olyan széles kínálattal a vevők elé állni, mint a Temu vagy a Shein.

Az Omnisend marketingcég is készített egy felmérést. Az ezer főt megszólító vizsgálat szerint az amerikai vásárlók 36 százaléka keres alacsony árú termékeket a kínai online piactereken. Ezen belül az ezredforduló előtti utolsó évek és 2010 között született Z generáció tagjainak 48 százaléka él ezzel a lehetőséggel. Az Egyesült Államok fogyasztói körében a Temu a legnépszerűbb, amelyen a felmérés válaszadónak 23 százaléka vásárol. A második helyen a Shein áll 18,3 százalékkal, a harmadikon a TikTok Shop 11,9 százalékkal, a negyediken az AliExpress 7,3 százalékkal. Ez a választásuk érdekes ellentmondást takar.

Jól megy nekik
Jól megy nekik
Fotó: Temu.com

A megkérdezettek 86 százaléka ugyanis mondta azt, hogy bízik az Amazonban, miközben mindössze hat százalékuk vélekedik hasonlóan a Temuról. Ugyanakkor az elmúlt évek magas inflációja után költségtudatosabbá vált vásárlók szemében az olcsóság felülírja a bizalmatlanságot – mondta Greg Zakowicz, az Onmisend vezető piaci elemzője. Korábbi felmérések szerint az amerikaiak 40 százaléka kevesebbet akar költeni ajándékokra 2024 végén, mint amennyit erre szánt egy évvel korábban. A megtakarítás legfőbb lehetőségét a kínai online boltok kínálta lehetőség kihasználásában látják. A Z generáció tagjainak 23 százaléka tervez 100 és 300 dollár (40-120 ezer forint) közti összeget fordítani ajándékokra.

Ez az arány az 1980 és az ezredforduló között születettek, a millenniumi generáció esetén 20 százalék, az 1960-as évek közepe és 1980 között született X generációhoz tartozók esetén pedig 18,3 százalék. A Z generáció tagjainak 19 százaléka csak 50-100 dollárért vásárol ajándékokat. A millenniumi és az X generáció tagjainak közel 15-15 százaléka viszont 300-500 dollárt költ.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!