Az Amazon, a TikTok Shop, a Temu és a Shein menetel az élen az olcsó karácsonyi ajándékok forrásainak versenyében – derült ki a Realdrive hírportál összesítéséből. A Probolsky Research felmérése szerint a vásárlók 40 százaléka úgy találja, hogy a Temu „sokkal olcsóbb”, mint az Amazon. Az amerikai cég hiába indította el olcsó piacterét az Amazon Hault.
Ezen olyan termékeket kínálnak, amelyek ára nem magasabb 20 dollárnál (kevesebb mint 8 ezer forint), miközben a legtöbbet meg lehet vásárolni 10 dollárért (majdnem 4 ezer forint) és egyes termékek csak 1 dollárba (397 forint) kerülnek. A probléma az, hogy a kis cégek, amelyek ezen kínálják az árujukat, nem tudnak olyan széles kínálattal a vevők elé állni, mint a Temu vagy a Shein.
Az Omnisend marketingcég is készített egy felmérést. Az ezer főt megszólító vizsgálat szerint az amerikai vásárlók 36 százaléka keres alacsony árú termékeket a kínai online piactereken. Ezen belül az ezredforduló előtti utolsó évek és 2010 között született Z generáció tagjainak 48 százaléka él ezzel a lehetőséggel. Az Egyesült Államok fogyasztói körében a Temu a legnépszerűbb, amelyen a felmérés válaszadónak 23 százaléka vásárol. A második helyen a Shein áll 18,3 százalékkal, a harmadikon a TikTok Shop 11,9 százalékkal, a negyediken az AliExpress 7,3 százalékkal. Ez a választásuk érdekes ellentmondást takar.
A megkérdezettek 86 százaléka ugyanis mondta azt, hogy bízik az Amazonban, miközben mindössze hat százalékuk vélekedik hasonlóan a Temuról. Ugyanakkor az elmúlt évek magas inflációja után költségtudatosabbá vált vásárlók szemében az olcsóság felülírja a bizalmatlanságot – mondta Greg Zakowicz, az Onmisend vezető piaci elemzője. Korábbi felmérések szerint az amerikaiak 40 százaléka kevesebbet akar költeni ajándékokra 2024 végén, mint amennyit erre szánt egy évvel korábban. A megtakarítás legfőbb lehetőségét a kínai online boltok kínálta lehetőség kihasználásában látják. A Z generáció tagjainak 23 százaléka tervez 100 és 300 dollár (40-120 ezer forint) közti összeget fordítani ajándékokra.
Ez az arány az 1980 és az ezredforduló között születettek, a millenniumi generáció esetén 20 százalék, az 1960-as évek közepe és 1980 között született X generációhoz tartozók esetén pedig 18,3 százalék. A Z generáció tagjainak 19 százaléka csak 50-100 dollárért vásárol ajándékokat. A millenniumi és az X generáció tagjainak közel 15-15 százaléka viszont 300-500 dollárt költ.