3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Megjelent a kormányhatározat, amely az új Puskás Stadion állami támogatását részletezi.

A legutóbbi Magyar Közlönyben megjelent határozat szerint egészen 2022-ig biztosított a fedezet a Puskás Stadion építésére. A hétfői közlönyben megjelent határozat szerint

  • idén és jövőre vissza kell pótolni a beruházástól még tavaly elvett 59,3 milliárd forintot,
  • emellett 2018-ban 40,645 milliárdot kell biztosítani az építkezéshez,
  • 2019-ben pedig 65 058 milliárdot.
  • 2018-2022 közötti időszakra a fejlesztési miniszter 130,8 milliárd forint értékben vállalhat éven túli kötelezettséget, amiből az építtető, Nemzeti Sportközpontoknak 127,6 milliárdot kell vállalnia. (Ezzel a tétellel kapcsolatban felmerül a kérdés, hogy ha 2019-ben elkészül az aréna, a kötelezettségvállalás miért 3 évvel tovább tart?)
  • a stadion 65 000 férőhelyes lesz (a tervekben még 67 155 férőhelyről esett szó)

Korábbi hírek szerint a stadion teljes bruttó építési költsége 183,35 milliárd forint lesz, melyből a nettó érték 142,85 milliárd, az áfatartalom pedig 40,5 milliárd.  Csak emlékeztetőül: 2011-ben még 35 milliárdos projektről beszéltek az érintettek.

A slusszpoén a történetben, hogy úgy tűnik, a költségekből kifelejtették a megfelelő számú parkolóhelyek megépítését, ami teljesen egyértelműen a beruházás része lenne. A Skardelli György tervező által megadott információk szerint 566 darab lesz belőlük az épületben, a tervmódosításkor kötött szerződésben „kb. 600” szerepel.

A hatályos jogszabály viszont hasonló funkciójú épületeknél 15 nézőnként követel meg egy parkolóhelyet, ami a durván 67 000 ezres kapacitás esetében 4 466 darabot jelent, azaz majd 4 000 hiányzik.

A kiviteli tervben szereplő parkolók kizárólag a sportolóknak, VIP-vendégeknek és egyéb hivatalos személyeknek lesznek fenntartva. A tervmódosítás szövege szerint „a nézők parkolása várhatóan az istvánmezei területtől átellenben lévő vasúti terület felett kialakítandó parkoló lemezeken lesz biztosítva”.

Napközben a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja is pontosított a beruházással kapcsolatos összegeket. Közlésük szerint 

Az új Puskás Ferenc stadion építési költsége változatlanul nettó 142,85 milliárd forint, a beruházás áfatartalma 40,5 milliárd forint, amely visszakerül a költségvetésbe, így nem minősül kiadásnak. Az építési ajánlat további öt százalék tartalékot tartalmaz, amelynek felhasználása kizárólag előzetes megrendelői engedély esetén lehetséges. A kormányhatározat negyedik pontjában a kormány nem pluszforrásról, hanem a szükséges források jogi, törvényi felhasználásáról rendelkezik, engedélyezve a nemzeti fejlesztési miniszter és a Nemzeti Sportközpontok számára a fent említett források ún. éven túli felhasználását a megadott ütemezés szerint.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!