3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hiába csökkent, még így is rendkívül sok időt töltenek a magyarok a tévék előtt. A Nielsen Közönségmérés harmadik negyedéves adatai 4 óra 16 perc jut átlagosan tévézésre. Az 50 felettiek viszik a prímet.

2016 harmadik negyedévében naponta átlagosan 4 óra 16 percet tévéztünk, ez íz perccel kevesebb, mint az egy évvel korábban mért érték. A kutatás szerint minél idősebb valaki átlagosan annál több időt tölt el a készülékek előtt.

A 4-17 évesek tévénézéssel töltött ideje 2 óra 57 perc volt, a 18-49 éves korcsoporté pedig 3 óra 16 perc, ami a gyerekek esetében 19 perces, a 18-49 éveseknél pedig 15 perces csökkenést jelentett. Az 50 évnél idősebbek naponta átlagosan 5 óra 59 percet tévéztek az év harmadik negyedében, amely 5 perccel kevesebb, mint egy évvel korábban – derül ki a Nielsen Közönségmérés elemzéséből.

Ilyennek álmodták a budapesti olimpiát

Az úgynevezett nem lineáris tévézés, amikor a tartalmat a nekik tetsző időpontban nézik meg az emberek nálunk még igencsak gyerekcipőben jár. A teljes népesség a napi tévénézéssel töltött idejének csak 1,3 százalékét, azaz átlagosan 3,2 percet fordít erre a fajta tartalomfogyasztásra, és ez a szám leginkább a 4-17 (1,3 százalék) és a 18-49 éves korosztálynak (1,7 százalék) köszönhető, az 50 év felettiek mindössze 1 százaléka veszi fel a tévéadást.

A 4 évnél idősebb, tévés háztartásban élők körében 2015 harmadik negyedéhez képest egyedül a filmcsatornák részesedése nőtt nagyobb mértékben – 9,4 százalékról 11,4 százalékra. A többi tematikus csatornacsoport részesedése viszonylag stabil maradt: 1 százalékpontnál kisebb volt az elmozdulás a tavaly mért értékektől az általános szórakoztató, az életmód, a sport, a zene, az ismeretterjesztő és a gyerekcsatornák valamint a DVD/Videó esetében is. Aki rendszeres olvasója az mfor.hu kedd reggeli nézettségi statisztikákal összefoglaló cikkeinek, annak talán nem jelent meglepetést, hogy a két országos kereskedelmi csatorna (RTL Klub + TV2) együttes közönségaránya 2,8 százalékponttal csökkent.



A sugárzási időből és műsorfogyasztásból való részesedések az egyes műsortípusok esetében eltérően alakultak. A vizsgált időszakban a mozifilm műsoridőből való részesedése 11,3 százalékos volt, míg a műsorfogyasztás 15,7 százalékát tette ki. A „hírek, aktuálpolitika, gazdaság” tematikájú műsorok a sugárzási idő 2,8 százalékát mondhatták magukénak, míg a nézők ennek több mint háromszorosát, műsorfogyasztásuk 9,2 százalékát erre fordították. Az információs műsorok 3,5 százalékos kínálati arányához képest szintén lényegesen nagyobb, 4,6 százalékos volt az érdeklődés. A nem zenés fikciók 29,6 százalékban részesedtek a sugárzási műsoridőből, és a fogyasztási arányuk is igen hasonlóan alakult: 30 százalék volt a harmadik negyedévben. A nem zenei szórakoztató tematika esetében a sugárzás és a fogyasztás aránya is majdnem megegyezett: 7,6 százalékos kínálatukhoz képest a 8,1 százalékban választották a nézők ezeket a műsorokat.

Nem túl örömteli tény, hogy a programkínálatnak ugyan 9,8 százalékát a művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos műsorok alkották, a nézők tévéfogyasztásának csupán 4 százalékát tették ki. A Nielsen Közönségmérés adatai szerint ez egyébként általában a sportműsorokra is igaz, idén nyáron azonban az olimpiai játékoknak és a foci-eb-nek köszönhetően a sugárzási arány és a ráfordított idő nagyjából megegyezett.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!