2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A tartós fogyasztási cikkek forgalma meglehetősen vegyesen alakult, egyes termékek, mint a háztartási kis-, és nagygépek iránt erősödött a kereslet, más termékeknél viszont visszaesés volt tapasztalható a GfK TEMAX adatai szerint.

2016 harmadik negyedévében a tartós műszaki cikkek értékesítése 4,9 százalékkal haladta meg 2015 azonos időszakának a teljesítményét a GfK TEMAX adatok szerint. Kimagasló mértékű erősödést a piackutató a hét szektor közül kettőben - a háztartási nagygépek és a háztartási kisgépek árucsoportjában - mérte.

A legnagyobb mértékben a háztartási nagy- és kisgépek eladása emelkedett, ezekben a kategóriákban 19,6, illetve 15,2 százalékos növekedést mért éves összevetésben a GfK. A szórakoztató elektronikai szektorban 2016 harmadik negyedévében enyhe – 6,1 százalékos – értékbeli növekedés volt tapasztalható az előző év azonos időszakához képest. A folyamatos emelkedés hátterében továbbra is a LED televíziók állnak - 11,4 százalékos növekményt felmutatva -, ahol a 40”-nál nagyobb kijelzőátmérővel rendelkező készülékek iránti kereslet erősödött. Ezen kívül a hangprojektorok és akciókamerák forgalma változott pozitív irányba.

A karácsonyi piacra időzítették az új Google telefont

Erőteljesen csökkent ugyanakkor a fotós termékek piaca, így a szegmens legfontosabb terméke a kompakt fényképezőgépeké is. Az előző negyedévek negatív trendjéhez hasonlóan a piac 2016. július és szeptember között tovább zsugorodott, és 17,4 százalékkal kisebb forgalmat jelzett előző év azonos időszakához viszonyítva.

Hasonlóan gyenge volt az információs technológiai termékek piaca is. A szektor eladásai értékben 14 százalékkal csökkentek az év harmadik negyedévében az előző év azonos időszakához képest. Jelentős, kétszámjegyű csökkenést szenvedett el két árucsoport is: a notebookoké és a tableteké.

Ilyen lesz az új 2000 forintos

Kisebb mértékű volt a visszaesés az irodatechnika és kellékanyagok területén. Értékben ez 7,5 százalékos visszaesést jelentett a tavalyi év azonos időszakához képest. Növekedni csak a festékpatronok értékesítése tudott (15 százalékkal), míg a nyomtatók és a lézer tonerek forgalma alulmúlta a tavalyi eredményeket.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!