2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy tavalyi akciója hirdetésekor megtévesztette a fogyasztókat a Tesco Global Áruházak Zrt., ezért a hipermarketláncnak 100 millió forint bírságot kell fizetnie - közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) csütörtökön.

A GVH közleménye szerint a Tesco irreálisan alacsony indulókészlettel készült fel a tavaly január 19. és február 1. közötti akciójára. Ezen túl egy ruházati termék a meghirdetett árnál drágábban volt elérhető áruházaiban.

A Tesco a leárazásra akciós újságjában hívta fel a vásárlók figyelmét. A GVH vizsgálata azonban megállapította, hogy az akciós katalógusában meghirdetett 512 MB-os MP3/WMA-lejátszó és egy digitális fényképezőgép az adott akciós időszak elején nem volt megvásárolható egyes áruházaiban. Megállapították azt is, hogy a ruházati termékekre vonatkozó végső kiárusítás részeként egyes - az akciós újságban kiemelten hirdetett - termékek az adott akciós időszak elején egyáltalán nem voltak elérhetőek egyes áruházaiban.

A fogyasztók megtévesztése miatt a Tesco Global Áruházak Zrt.-re 100 millió forint bírságot rótt ki a GVH. A bírság összegének megállapításakor a közlemény szerint súlyosító körülményként vették figyelembe, hogy a hipermarketlánc az elmúlt öt évben többször is elkövetett hasonló jogsértést. Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a Tesco komoly intézkedéseket tett a jogsértő helyzet mielőbbi felszámolása érdekében.

A versenyjog által nem tiltott az akciók megtartása és az ezekről való tájékoztatás. Az akció, illetve az erről tájékoztatást adó reklámújságok esetében ugyanakkor elvárt, hogy a fogyasztó pontos képet tudjon alkotni az akció mibenlétéről, az akcióban való részvétel esetleges feltételeiről, az akcióban résztvevő termékekről vagy az újságban egyébként reklámozott termékekről - áll a GVH közleményében.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!