Az összeg a szakemberek szerint valóban akkora, hogy bárkit meg tudnak belőle vásárolni. Az amerikai piacon második pozícióval rendelkező Reebok például töredékét, alig több mint 200 millió dollárt szán ilyen célokra. Igaz a második számú tengerentúli sportszergyártó sztárjainak a listája, igen rövid, a baseball liga mellett Allen Iverson neve tűnik ki.
Ezzel szemben a Nike vaskos büdzséjéből telik a legismertebb amerikai sportolók megszerzésére, így nem sajnálnak 100 millió dollárt fizetni öt évre Tiger Woodsnak, tavaly hét évre 90 millió dollárért kötötték magukhoz az NBA egyik legnagyobb ígéretét, LeBron Jamest, és továbbra is a márka embere a világ valaha volt talán legnagyobb játékosa Michael Jordan. Emellett a kerékpáros legenda Lance Armstrong, a Manchester United, a brazil válogatott, és a legjobb teniszezők is a Nike szerelését viselik.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Visszavágott az Adidas a Nike-nak az Euro 2004 fináléjában
Agresszív kampánysorozat várható a sportszergyártóktól
Fokozódik a szponzori harc a Nike és az Adidas között
1,7 milliárd dollárt költ szponzorációra a Nike
Közel 20 százalékkal növeli éves támogatási keretét a világ legnagyobb sportszergyártója. A vállalat az 1,7 milliárd dolláros támogatási keretből a legnagyobb sztárokat kívánja támogatni.