5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miközben az internet lett az álláskeresés legfontosabb csatornája, az ilyen tevékenységet végző oldalak prognózisa szerint jövőre további emelkedés várható az online álláshirdetési piacon. Egy jelenlegi 45000 forintos kéthetes hirdetés ára 2008-ban elérheti akár az 50000 forintot is. Mfor.hu háttér.

Az egyik, neve elhallgatását kérő online álláshirdetési portál vezetője megkeresésünkre úgy nyilatkozott, hogy az álláshirdetési árak a jövő évben tovább emelkednek. "Az álláshirdetések listaáraiban nem jellemző az eltérés, sokkal inkább a hirdetési csomag-árakban, amelyeknél már ebben az évben is jelentős emelkedés volt megfigyelhető" - mondta el az mfor.hu-nak a szakértő, akinek a véleménye szerint nem véletlen, hogy ezeket az áremeléseket nem publikálják a cégek. Mint elmondta Magyarországon jelenleg rendkívül homogén az álláshirdetési piac, nincsenek szembeötlő különbségek a piacvezető és a kisebb hirdető portálok között. Így amennyiben ha az egyik cég kisebb vagy nagyobb mértékben árat emel a többi cég is követi ebben, és így lesz ez 2008-ban is.    

A jelenlegi álláshirdetési árak

Jelenleg egy egyszerű és rövid egyhetes hirdetés ára 12-15000 forint körül mozog. Ezeknek a felhívásoknak azonban - a tanácsadók legtöbbje szerint - kicsi a hatékonysága. A kéthetes hirdetés átlagosan 45-48000 forintért adható fel, ha ezt egyedivé szeretnék tenni a hirdetők, akkor 70-72000 forintos listaárakkal számolhatnak  a munkáltatók. Persze a rendelkezésre álló eszközök tárháza kimeríthetetlen: munkáltatóként kérhetünk előszűrést, banner-kampányt, corporate identity-nek megfelelő megjelenést, egyedi kiemeléseket, de akár anonim hirdetési formát is, telefonos többkörös interjúztatást, online teszteket és még sorolhatnánk.

A sokat hirdető, gyakran toborzó  nagyvállalati kategória képviselői számára az állásoldalak többféle csomaggal próbálnak kedveskedni, minden portálnál kínálnak például úgynevezett kontingens-kedvezmények. Ilyenkor egy-egy álláshirdetési-kontingens esetén 20-30 között mozog a kötelezően feltöltendő álláshirdetések száma. Ennek előnye, hogy hozzávetőlegesen 10000 forintos, tehát a listaár harmadáért vásárolhatják meg a legnagyobb társaságok a hirdetéseket.

Aki pontos elképzeléssel bír az ideális jelöltről, az pesze megteheti azt is, hogy az online álláshirdető portál önéletrajzi adatbázisának átnézésére fizetünk elő. Egy-egy ilyen havi előfizetés, hozzáférés ára jelenleg 130000 forintos összeghatártól indul. A cégek előtt álló lehetőségeknek így csupán a toborzásra szánt büdzsé szabhat határt.

Az internet lett a legnépszerűbb hirdetési hely 

Az általunk megkérdezett vezető szakember szerint igazi újdonsággal senki nem tudott előrukkolni az utóbbi években az online álláshirdetési piacon. Továbbra is az álláshirdetések, az önéletrajzi adatbázisban való keresés, valamint a cégismertetők és bannerhirdetések a legnépszerűbbek. Egyértelmű trend ugyanakkor az álláshirdetési piac egészében, hogy az internet-alapú hirdetések minden eddiginél keresettebbek. Már Magyarországon is az elsőszámú toborzási csatorna az internet, megelőzve az ismeretség útján történő munkaerőfelvételt és a nyomtatott sajtót. 

Az online álláshirdetések tagadhatatlan előnye, hogy a portálonként átlagosan 2-300000 álláskereső látogatóból jóval nagyobb eséllyel találhat potenciális pályázókat az adott hirdető vállalat. Hátránya ugyanakkor, hogy az ezernyi álláshirdetés között gyakran a legjobb kiemelési formák mellett is elvesznek az egyes cégek hirdetései.

Nem véletlen, hogy a piacvezető munkáltatók közül egyre többen szoknak át az online álláshirdetések feladásáról a saját vállalati oldalon lefejlesztett karrier-oldalak és állások megjelentetésére. Több ilyen, általunk megkérdezett munkáltató is úgy látja, hogy a kulcsemberek megszerzésének ez jóval hatékonyabb módja egy portálon való hirdetésnél. Azon felül ugyanis, hogy ezzel ingyen megoldják a hirdetést, az állás-pályázatok kiírásával pontosan azt a munkavállalói szegmenst tudják megcélozni, amely kifejezetten az adott vállalatnál szeretne munkát szerezni.

A HR-esek szerint amennyiben az elkövetkezendő időszakban tovább fognak nőni a listaárak, az valószínűleg további lökést adhat a nagyvállalatoknak az ilyen, saját hirdetési felületek kialakítására. A kisebb vállalatok számára – komoly piaci hírnév és egyéb hatékonyabb hirdetési csatorna hiányában - persze maradnak továbbra is az online álláshirdetések.  

További drágulással számolhatunk

Azoknak, akik online álláshirdetésben gondolkodnak, jó tudni, hogy a megkérdezett szakember szerint a nyári szezonban kifejezetten jellemzőek az álláshirdetési kedvezmények, így aki hirdetni akar, annak - már ha teheti, - érdemes tavasz végéig várnia.

Számítani kell ugyanakkor arra, hogy az álláshirdetési csomagárak nagy valószínűséggel az év első hónapjaiban tovább emelkednek. Arra a kérdésünkre, hogy számszerűsíthetően mekkora drágulásra számíthatnak a hirdetni kívánó munkáltatók 2008-ban, a szakember úgy nyilatkozott: "erősen infláció feletti drágulást várunk attól függően, hogy a többi piaci versenytársak milyen mértékben növelik az áraikat".

Garai Katalin

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!