4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Új üzemcsarnokot épít a Thyssenkrupp a jászfényszarui ipari parkban, a több mint 30 milliárd forintos autóipari beruházással a német konszern csaknem 500 új munkahelyet teremt 2019-ig a Jász-Nagykun-Szolnok megyei településen - mondta a külgazdasági és külügyminiszter szerdán, az építkezés első "kapavágása" alkalmából tartott ünnepélyen.

Szijjártó Péter elmondta: tekintve, hogy magas hozzáadott értékű beruházásról van szó, a magyar kormány 10,6 milliárd forinttal támogatja a Thyssenkruppot. Hozzáfűzte: bár szinte kétheti rendszerességgel jelentenek be jelentősebb német beruházást Magyarországon, az Audi 2010. évi győri új gyárépítése óta ez az első zöldmezős német beruházás az országban.

Kifejtette: a német gazdaság alapvetően meghatározza a magyar gazdaság teljesítményét, 6000 német vállalat mintegy 300 ezer embert alkalmaz Magyarországon, és ezen német vállalatok 80 százaléka újra az országot választaná befektetésének helyszínéül. A Magyarországon jelen levő összes külföldi működőtőke körülbelül egynegyede Németországból származik - ismertette.

"Mára Magyarország lett az európai kontinens egyik járműipari fellegvára" - fogalmazott a miniszter, hozzátéve: tavaly a járműipar a teljes feldolgozóipari kibocsátás 30 százalékát tudta magáénak. Az autóiparban 150 ezer ember dolgozott az elmúlt év végén, amely 13 százalékos növekedés egy év alatt. A szegmens termelési értéke majdnem elérte a 7800 milliárd forintot, amely mintegy 17 százalékos növekedés egy év alatt. Hozzátette, az év első három hónapjában több mint 3 százalékos a növekedés a szegmensben és minden, a mostanihoz hasonló beruházás segíti fenntartani ezt a növekedési ütemet.
 
Valamiben a felcsúti foci is világelső  
 
Szijjártó Péter reményét fejezte ki, hogy a beruházásnak olyan pozitív tapasztalatai lesznek, hogy hamarosan a második beruházási fázisról tárgyalhatnak.

A miniszter bejelentette: a jövőben felsőoktatási ipari együttműködési központokat fognak létrehozni az ország néhány nagyvárosában, hogy a nagyvállalatok képzési követelményei minél inkább meg tudjanak jelenni a magyarországi felsőoktatási szakemberképzésben.

Szólt arról is, hogy a Thyssenkrupp komoly fejlesztőközpontot működtet Budapesten, ahol szoftverfejlesztő mérnököket alkalmaznak és az óriásvállalat a Budapesti Műszaki Egyetemmel és az Óbudai Egyetemmel is szoros együttműködésben áll.

"A mai napon még szorosabbra fűztük Magyarország és Németország együttműködését, büszkék vagyunk arra, hogy Magyarország adja a hátországát a modern német gyáriparnak" - fogalmazott a miniszter, hozzátéve: elkötelezettek, még több német ipari vállalat beruházásának Magyarországra hozásában.

Szijjártó Péter gratulált Jászfényszaru ipari parkjának, amely a napokban második alkalommal nyerte el Az év ipari parkja címet.

Heinrich Hiesinger, a Thyssenkrupp AG vezérigazgatója az eseményen elmondta: a termelést 2018-ban kezdi a gyár. Zöldmezős beruházás eredményeképpen a budapesti kutatás-fejlesztési kompetencia központon és a győri gyáron kívül 2018-tól Jászfényszarun is gyárt kormányrendszereket és hengerfejbe integrált vezérműtengelyeket a vállalat.

Kiemelte: a vállalat a bizalom és együttműködés jegyében hosszú távra tervez.

A vezérigazgató felidézte, hogy az óriásvállalat 1999-ben kezdte meg elektromos kormányrendszerek fejlesztését Magyarországon, majd 2007-ben alapították meg a Thyssenkrupp Presta Hungary Kft.-t, 2013 júniusában nyílt meg a győri gyáregységük, ahol az Audi számára gyártanak első és hátsó futóműveket.     

A Thyssenkrupp a világ egyik legnagyobb acélgyártással, autó-, gép-, energia- és építőipari alkatrészek gyártásával foglalkozó vállalata, amely 77 országban 497 leányvállalatot üzemeltet, mintegy 155 ezer alkalmazottal, ebből mintegy 1000 dolgozik Magyarországon.

A cég árbevétele a személygépjármű szektorban a 2014-2015-ös üzleti évben meghaladta a 10 milliárd eurót.

Az MTI korábbi híre szerint a magyar mérnökök által fejlesztett elektromechanikus rásegítésű kormányrendszerek energiatakarékosabbak a hagyományos hidraulikus szervóknál és járművenként fél liternyi üzemanyagot is megtakaríthatnak száz kilométeren. Olyan vezetést támogató alkalmazások használatát teszik lehetővé, mint az automatikus parkolási segédrendszer, a sávtartó alkalmazás, vagy az önvezető autó.
 
MTI 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!