Tehát az a paradox helyzet áll fenn, hogy a Gaywheels.com online lap azért támadja a cég észak-amerikai részlegét, mert az olyan meleg médiumokban hirdet, mint a köztudottan homoszexuálisoknak szóló The Advocate. Az internetes fórum szerint a cég nem "melegbarát" ezért nincs joga ezen és hasonló oldalakon hirdetnie, hiszen csak a melegek pénztárcája érdekli őket. Joe LaMuraglia a Gaywheels.com-tól elmondta, hogy a melegek szívesebben vásárolják olyan vállalatok termékeit, amelyek köztudottan melegbarátok. Ezért is osztályozták az autógyártókat. A BMW ezen a listán a "nem melegbarát" kategóriában került.
A listán a gyártókat aszerint rangsorolják, hogy mit tesznek meg az egyenlőség érdekében: mennyire támogatják munkahelyükön a melegek beilleszkedését, illetve a különböző szivárványos megmozdulásokat. A BMW a középmezőnyben van, míg a DaimlerChrysler, a Ford Motor Co. és a Toyota Motor Co. mind száz százalékot kapott az osztályzáson. A legrosszabbul szereplő a Nissan volt, 29 százalékkal - írta az AdAge.