A fiatalok kedvelt szabadidős programjai nagyot változtak az elmúlt időszakban, és ezzel hamarosan a hirdetőknek is szembesülniük kell. A gyerekek 84 százalékát immár elsősorban a világhálón keresztül tudják becserkészni a reklámozók, a célcsoport ugyanis ilyen arányban jelölte meg az online szörfözést kedvenc hobbiként. A Bolt Media kutatása szerint az új generáció háromnegyede mondta, hogy ráérő idejét a barátaival tölti, és a filmek nézése is 70 százalék feletti arányt ért el.
Az eszköz jelentőségének visszaszorulását jelzi a tanulmány szerint az a tény is, hogy a tinédzserek nem ismerik a vezető amerikai csatornákat. A válaszadóknak mindössze a negyede tudta megnevezni mind a négy országos csatornát, az ABC-t, az NBC-t, a CBS-t és a Foxot.
A tévéreklámok hanyatlása mellett a szakértők azzal kalkulálnak, hogy a hagyományos hirdetési formáknak is bealkonyulhat és az eddig a kampányok kiegészítő eszközeiként használt BTL módszerek kerülhetnek előtérbe. A kutatást kommentálva a Bolt Media elnöke Lou Kerner annak a véleményének adott hangot, hogy a fiatalokhoz vezető úton a leghatékonyabb eszközök a gerillamarketing és a szóbeszéd lehet.